heb jij schulden?

Discussie in 'De lounge' gestart door sydneys, 26 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

heb jij schulden?

1. ja meer dan 5000 euro

2. ja tussen de 1000 en 5000 euro

3. ja enkele honderden euro

4. neen maar we moeten wel goed opletten

5. neen, gewoon goed

6. neen, we hebben meer te spenderen dan enkele jaren geleden

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

#1 sydneys, 26 mei 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 mei 2015
    Gisteren op het journaal werd er gezegd dat 1 op 6 gezinnen problematische schulden heeft.
    Wij schrokken er van!
    Wij hebben geen schulden maar we zwemmen zeker ook niet in het geld.
    We gaan niet op vakantie, ik heb mijn winkelgedrag aangepast. Kleine dingetjes bijvoorbeeld huismerk cola ipv coca cola. Het zijn die kleine dingetjes die er toch voor zorgen dat we andere leuke dingen kunnen doen zoals uitstapjes, wat extra kledij voor het manneke gewoon omdat het leuk is,...;)
    We kunnen geen grote bedragen uitgeven als we er gewoon zin in hebben maar we kunnen wel alles kopen wat we nodig hebben en ook wel wat extra.
    We merken wel het verschil tussen nu en enkele jaren geleden.

Hebben jullie schulden? Hebben jullie het moeilijker als jaren geleden?
    ik heb nog nooit een poll toegevoegd maar ik ga het proberen.
    Huis afbetalen niet meegerekend :p

2. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

30 aug 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou problematisch niet gelukkig :p maar wel een woning die al een paar jaar te koop staat en ook onder water staat.... de schuld van een hypotheek en/of eventuele restschuld dus.

Schulden bij postorderbedrijven e.d. die sommige mensen hebben kan ik nooit zo volgen

3. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik heb alleen een studieschuld en volgens mij telt die niet mee als je het hebt over "schulden".
    Oja, en ik heb 2 jaar geleden een laptop gekocht op afbetaling en daarvan moet ik nu nog een eurootje of 40 betalen. Maar dat is alles wat ik ergens schuld sta.

Ik koop liefst enkel iets met geld dat ik echt heb en ben dus niet van het lenen. Het was dat ik die laptop 2 jaar geleden echt nodig had omdat ik anders niets aan mijn studie kon doen, anders had ik gewoon gespaard.

4. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik heb een flinke studie schuld, maar dat is niet iets waar ik mij voor schaam. Ik heb er immers mijn hbo voor betaald en gelukkig behaald ;)

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Nee wij hebben het tijdens de crisis juist beter gekregen.

Maar toch geven wij niet teveel uit. Ik spaar liever extra per maand.

6. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    Nee heb geen schulden we redden het goed alleen de oppas tikt er toch elke maand weer op ben blij als de jongste naar school gaat dan hoeven ze nog maar 2 uur per weerk naar de opvang ☺

7. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Geen schulden, maar paar jaar geleden hadden wij het toch echt ruimer. Toen hadden wij ruim het drievoudige te besteden.

Helaas kunnen wij ook niet groot met geld smijten, maar wij kunnen ons hoofd prima boven water houden en een jaarlijkse vakantie zit er ook nog in dus klagen mag ik niet.

Ben ook wel benieuwd hoe mensen aan hun schulden komen, bij bijvoorbeeld postorderbedrijven.

8. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Ik heb het zonder studieschuld ingevuld. We hebben het financieel slechter dan een paar jaar geleden omdat ik ben afgekeurd. In combinatie met twee kinderen die in die periode zijn geboren, hebben we veel minder wat we vrij aan ons zelf kunnen besteden. Slecht hebben we het niet, maar we moeten wel keuzes maken.

9. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Mijn man heeft een studieschuld en we hebben geld geleend voor het huis, beide schulden dus maar niet die geregistreerd staan gelukkig

10. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Geen schulden behalve dan de hypotheek. We kunnen wat sparen maar het is zeker geen vetpot. Ach, in vergelijking met een hoop andere mensen hebben we het helemaal niet slecht gelukkig.

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Nee, helemaal niets gelukkig. Behalve een hypotheek, maar die gaat ook gestaag naar beneden.

12. Manoya

Manoya Niet meer actief

Nee geen enkele schuld.

13. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Ja. Een studieschuld en een kleine schuld bij de belastingdienst Ivm teveel toeslagen. We lossen hier maandelijks 115 euro aan af en betalen straks met belastinggeld een deel in 1x af. We kunnen maandelijks nog aardig rondkomen maar wel krapper Ivm aflossing.

14. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Alleen de hypotheek en een studieschuld.
    Van dat laatste baal ik wel, omdat ik uiteindelijk geen diploma heb maar wel een dikke schuld.

15. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik heb alleen schuld van een persoonlijke lening die ik jaren geleden in mijn vorige huwelijk heb afgesloten met mijn ex maar gelukkig is het einde daarvan wel in zicht :)
    Daarnaast nog een schuld bij de belastingdienst, doordat ik helaas teveel aan toeslagen heb gekregen terwijl ik dat eerder nog nagevraagd heb maar toen had ik er volgens hun recht op en nu na 3 jaar komen ze aan dat ik er toch geen recht op had en alles terug moet betalen :x
    Maar goed, daar komt ook wel een einde aan.

Verder schulden bij postorderbedrijven of zo heb ik zeker niet.

We hebben het zeker niet breed en op vakantie gaan zit er ook echt niet in maar goed, we kunnen eten en hebben een dak boven ons hoofd.

16. megacarls

megacarls Niet meer actief

We hebben een hypotheek en een 'hypotheek/lening" (met maandelijks aflossen) voor de verbouwing bij onze schoonouders. Dus ik weet niet of dat geld als echt schulden. Zo ja; dan ja. Zo nee, dan nee.

17. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

30 aug 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een hypotheek is een schuld, dus die telt dan natuurlijk wel :p
    Studieschuld staat niet geregistreerd idd, daar ben ik gelukkig al vanaf

18. beau32

beau32 Lid

31 mrt 2015
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb 8 jaar in het traject van schuldhulp gezeten. Eerst voortraject dan minnelijk traject en uiteindelijk wsnp. Ben ook in die tijd gescheiden.
    Sinds vorig jaar September een schone lei en moet dus nog wel wennen aan de vrijheid die je dan weer hebt.

Onze schuld was enorm tenminste in mijn ogen. Mensen hebben ook altijd het vooroordeel dat je de schuldsanering in gaat omdat je geld besteed aan luxe en dure spullen. Maar dat is niet zo. De rechter kijk precies waar het geld aan uitgegeven is en klopt het dat het uitgegeven word aan dure goederen of luxe leven dan word je niet toegelaten tot het traject. En daar sta ik volledig achter.

Ik heb sinds 2,5 jaar een nieuwe vriend en die wist van mijn traject af. En heeft mij altijd gesteund en vond het geen reden om niet met mij te leven.....gelukkig maar. Ja hij heeft wel eens iets voor mij betaald maar meer een keer drankje op het terras. Mijn probleem is nooit zijn probleem geworden. Nu wij samenwonen doen wij alles van zijn loon. Ook is het huis gekocht op 1 loon. Yep wij hebben geen groot huis maar zijn tevreden. Nu ik vanaf 1 juni 32 uur ga werken kunnen wij dan ook erg veel apart gaan zetten en ook vrij veel gaan sparen.

Dus ja voor mij is het stukken beter geworden.

19. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Alleen hypotheek en studieschuld gelukkig geen andere.

20. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Alleen de hypotheek en wij hebben het nu ruimer dan een paar jaar terug.

Deel Deze Pagina