Aandacht verdelen tussen oudste en jongste???

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Caroline80, 18 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caroline80

Caroline80 Actief lid

9 jan 2011
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Wil eens vragen hoe jullie dat doen.
    Wij hebben een dochter van bijna 8 jaar en een zoontje van bijna 2,5 jaar.
    Nou is het zo dat wij voordat mijn zoontje geboren werd veel speelden met mijn dochter. Heel veel spelletjes, hele dagen knutselen, samen filmpjes kijken. Je kent wel. Nu met mijn zoontje erbij is dat toch wel anders. Mijn zoontje vraagt de laatste tijd best veel aandacht, waardoor ik nu voor mijn gevoel, mijn dochter tekort doe qua aandacht. Zeg regelmatig doe het maar even zelf of speel even zelf. Voel me daar schuldig over.
    Probeer dan wel op de momenten dat mijn zoontje op bed ligt, iets met mijn dochter te doen, maar toch.

Ben benieuwd hoe jullie dat doen.

Groetjes Carola

2. fafa

fafa Niet meer actief

Ik heb geen ervaring met die leeftijdscategorie, maar kun je niet ook af en toe samen met je dochter je zoontje vermaken?

Hier vindt de oudste (van net 3) het bijvoorbeeld leuk om samen met mij gekke bekken te trekken naar de jongste (van ruim een half jaar) Wij doen dan een wedstrijdje wie-trekt-de gekste-bek, dus voor haar gevoel zijn wij iets samen aan het doen, en ondertussen vindt de baby het ook prachtig.

Werkt natuurlijk niet de hele dag, maar zo heb je iedere dag weer een half uurtje waarin iedereen blij is en geen aandacht tekort komt.

Deel Deze Pagina