placenta preavia en bloedverlies

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tazzie, 6 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Ik ben vandaag 34 weken zwanger en heb dus deplacenta voor de baarmoedermond liggen. Sinds gister heb ik een lichte bloeding en ben ik opgenomen in het ziekenhuis. Ctg en echo waren goed. Baby beweegt ook nog goed gslukkig. Iemand ervaringhiermee? En hoelang is de baby bij jou nog blijven zitten? En mocht je nog weer naar huis? Hier moet je 24 uur bloedverlies vrij zijn voor je naar huis mag. Helaas is t vannacht hier weer lichtjes begonnen dus komende nacht moet ik ook hier blijven :(

2. Aloe

Aloe Niet meer actief

Wat balen meid.
    Ik heb alleen ervaring met placenta preavia voor de 20 weken meer niet. Heb toen veel bloedingen gehad maar dit was waarschijnlijk de combi met de spiraal die verwijderd is geweest. Ze spreken ook echt pas van preavia na 26 weken.

Je bent gelukkig al 34 weken. Verwachten ze nog dat je op een natuurlijke manier bevallen kan of ligt het er echt helemaal voor?

Het kan een zeer ernstige complicatie zijn op het moment dat ze niet weten dat er sprake is van placentapreavia en je gaat bevallen.

Bij jou weten ze dit wel. Je wordt goed in de gaten gehouden. Ik zou mij lekker rustig houden als ik jou was. Je niet te druk maken en zeker niet zwaar ongerust. Heb vertrouwen. Komt goed.

3. cupcake85

cupcake85 Actief lid

16 jul 2011
    457
    0
    16
    Zuid-Holland
    ik lees even mee....ze gaan bij mij donderdag kijken dmv echo of ik geen placenta preavia heb....best spannend!

4. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Cupcake ik duim voor je mee dat ie opgetrokken is.

Aloe nee natuurlijk bevallen zit er niet in helaas. Wordt definitief een keizersnee.

Hou me verder ook rustig. Zodra ik naar huis mag heb ik daar ook strikte rust al voorgeschreven gekregen. Daar ga ik me ook zeker aan houden.

5. cupcake85

cupcake85 Actief lid

16 jul 2011
    457
    0
    16
    Zuid-Holland
    @ tazzie; dank je! Is er al zicht op wanneer je naar huis mag? heb je nog bloed verloren sinds dat je in het ziekenhuis bent?

6. Aloe

Aloe Niet meer actief

Ach dat is jammer......
    Balen he. Bloedverlies kan er geestelijk ook inhakken.
    Kan best dat je dadelijk huis bent en je constant bang blijft voor bloedverlies. Dat hoort er vaak bij.
    Althans toen bij mij wel.

Hoe voel je je nu. Mag je alweer naar huis?

7. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb het tijdens mijn vorige zwangerschap ook gehad. Het bloedverlies was hier behoorlijk heftig en ik kreeg er zeer pijnlijke harde buiken van. Ik heb lang plat moeten blijven liggen, maar na de heftige bloedingen gebeurde er een wonder en trok de placenta alsnog omhoog. Uiteindelijk zijn mijn vliezen met 36+6 gebroken en ben ik 'natuurlijk' bevallen.

Als het een keizersnee was geworden, dan hadden ze deze ingepland afhankelijk van het bloedverlies. Als het bloedverlies niet meer zou stoppen en zeer heftig was, zouden ze direct een keizersnee doen. I.v.m. het risico voor jezelf. Anders zouden ze het hier uitstellen tot 38 weken. Vraag het even aan je arts. Hoe gaat het nu met? Is het bloeden al gestopt?

8. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Vannacht weer wat bloed. Voorlopg willen zeme nog hier houden. Bang voor bloedverlies zou ik wel blijven ja. Keizersnee willen ze als t lukt zo laat mogelijk doen zolang de baby en ik geen risico lopen.

9. Trees

Trees Niet meer actief

Balen dat je weer bloed hebt verloren. Ik vond het ook elke keer eng, maar het begon ook te wennen. Hoe raar het ook klinkt. Ik vond het zelf een geruststellende gedachte dat het mijn bloed was en niet van de baby. Dat hield me wel op de 'been'. Succes ermee en hopelijk houdt het bloeden nu snel op!

10. cupcake85

cupcake85 Actief lid

16 jul 2011
    457
    0
    16
    Zuid-Holland
    nou controle gehad....
    Placenta ligt nog steeds laag. Zoals ie nu zou liggen zou ik niet natuurlijk mogen bevallen. Met 32 weken gaan ze weer kijken, hij kan dus volgens verloskundige nog omhoog groeien.
    Ze heeft het nog niet gehad over placenta preavia.

Duimen draaien dus hier!

Hoe is het met jou tazzie??

11. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Balen dit. Ik heb het ook gehad met mijn vorige zwangerschap. Bij mij dus niet meer opgetrokken. Vanaf 28 weken bloedingen en 5 keer in het ziekenhuis gelegen. Met 35 weken is mijn zoon gehaald omdat ik te veel bloed had verloren. Het werd te gevaarlijk voor mij.

Tazzie, ik hoop dat je je kindje nog even binnen houdt want een kindje in de couveuse is echt verschrikkelijk.

Cupcake, ik hoop voor jou dat het nog omhoog trekt.

Deel Deze Pagina