thermometers

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Crazy angel, 2 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    hay allemaal,

ik wil een andere thermometer aanschaffen dan die in de kont gaan.

heel simpel omdat k dit onhygienisch vind, en n kriem is bij mn wat ouder kind

ik weet natuurlijk dat die rectale het meest betrouwbaar is (hoewel ik er 2 heb en die geven beide verschillende temperaturen aan...;))

ik zet dit hier omdat ik het al veel eerder had moeten doen.. vóórdat mn jongste geboren werd eigenlijk al..

maar nu mijn vraag, wat is jullie ervaring met thermometers (anders dan rectaal)
    wat is het merk, welke kan ik het beste kopen als alternatief van de rectale?

ik zag bij de etos eentje voor áchter het oor van Vicks.. heel hygienisch en kleintjes worden niet zo snel wakker door het meten, en je hoeft niet steeds nieuwe kapjes te kopen zoals bij n oorthermo.
    k vond deze wel interresant. iemand ervaring?

2. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Ik heb een oorthermometer. Gebruik deze ook voor mijn dochter.
    Klik klak, klaar!

Ik reinig overigens met een alcoholdoekje.
    Koop echt niet steeds nieuwe kapjes.

3. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    De oorthermometer geeft bij ons elke keer dat je meet een andere temp aan...dus temp je drie keer achter elkaar dan krijg je drie uiteenlopende metingen.

Hier gewoon de rectale. Het betrouwbaarst. Je hebt ook voor die rectale thermometers hoesjes als je dat hygienischer vindt?

Tempen rectaal gaat hier snel hoor, snel de meter erin, ding meet snel en piept binnen 30 sec al.

4. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Ik heb hier de rectale van de Hema die is binnen 10sec nog niet eens klaar..

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb een oorthermometer. Maar deze zit wel vaak een graad naast de werkelijke temp. Dus ik gebruik in de slaap dan die thermometer, en als het boven de 38,5 is, haal ik hem eruit en doe het alsnog rectaal.
    Laatste had hij op dat ding 39,1 en in werkelijkheid dus net boven de 40.

Dus hij is handig voor een schatting (+1 graad dan), maar voor precies werkt het niet zo..

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Oorthermometer past bij mn babyzoontje nog niet in zn oor? Eerste jaar gewoon rectaal en daarna oorthermometer. Als er dan echt koorts is, voordat ik bv een dokter bel meet ik nog even rectaal. Bij de gewone thermometer schoonmaken met alcohol of evt hoesjes? Oorthermometer doe ik niet steeds een schoon kapje op hoor.

7. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik heb een gewone rectale van de kruidvat, is met 7 sec klaar.
    Heb ook een oorthermometer maar die is idd onbetrouwbaar. Steeds andere metingen. Zelfs eentje van 42 graden bij onszelf gehad!

Ze geven ook aan dat een rectale het betrouwbaarst is.
    Je hebt ook wel goede oorthermometers, die ze in zh ook gebruiken, maar vind die erg prijzig.

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.478
    113
    Wij hebben een oorthermometer en gebruiken hem gelukkig weinig.

Wat wel in de beschrijving stond (maar het is al een oudje hoor) was dat je na een meting het ding eerst 10 minuten moest laten rusten voordat je een volgende meting kon doen.

9. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    die hebben wij ook... met flexibele punt
    na gebruik even een alcoholwatje of een alcoholdoekje erover en klaar.

10. o0melis0o

o0melis0o Actief lid

29 jun 2012
    471
    6
    18
    Vrouw
    Dierenartsassistente Paraveterinair - in wording
    Heerlen
    Wij hebben een oorthermometer van de braun gekocht, maar hebben ook gewone thermometers klaarliggen(met flexibele punt).
    De eerste week als moeder en kind getemperatuurd wordt, gebruikt de kraamzorg (wat ze ons in ieder geval hebben verteld) geen oorthermometer maar een gewone thermometer en dan rectaal.
    Dus we zien naderhand wel welke we dan verder gebruiken. Ons leek die oorthermometer wel fijn, maar als ik nu lees dat ze zo afwijkend zijn weer niet. Al zeggen ze wel altijd overal dat bv. die braun oorthermometers wel heel goed zijn.. Maargoed, rectaal gemeten is nog altijd snel genoeg gedaan dan

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Voor mezelf mocht ik van de kraam de oorthermometer wel gebruiken. Zolang het stabiel was, was dat geen probleem.

12. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    bij mij scheelde het ruim 2 graden lag na de bevalling zo te shaken, hun tempen nee hoor niks aan de hand had netjes 37,5!
    uiteindelijk na veel aandringen toch rectaal laten meten zat ik aan de 35,5! dus bij mij komt dat ding er gewoon niet in.. hup dat ding van de hema 10 sec en je weet het

13. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    hebben jullie ook wel eens 2 rectale thermometers in een glas water gezet?
    de kraamverzorgster deed dat.. maar zaten toch echt afwijkingen in.. van n halve graad ong.. dus vertrouw die ook niet meer 100%

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Maar die halve graad is geen probleem mits je altijd dezelfde gebruikt! Dan heb je gewoon een duidelijk beeld of de temp stabiel blijft.

15. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier komen de oor thermometers er ook echt niet in! Mn zoontje was vorige week geopereerd en 2 dagen na de operatie was hij net een kacheltje! Ik hem rectaal gemeten en deze gaf 39.1 aan! Gelijk naar het ziekenhuis gegaan, daar werd hij met een oor thermometer nog een keer gemeten en deze gaf maar 37.7 aan, arts vond mijn verhaal dus nogal overdreven en zij dat het warme aanvoelen kwam doordat hij gewoon lekker warm is van zich zelf. Ik stond erop dat hij ook rectaal gemeten werd en gelukkig deden ze dit en hier werd heel snel duidelijk dat hij toch echt al tegen de 39.5 zat! Ik hou het dus op een gewone thermometer, bij mn zoontje zolang het kan rectaal.

16. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik heb 1 van de trekpleister , echt supersnel in 2 seconden meet hij met flexibele punt

17. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Hmm, ik hoop dat onze oorthermometer betrouwbaar is en in het oor van de kleine zal passen, want ik wil echt niet aan de rectale thermometers als ik het kan vermijden.

De reden is dat ik er zelf een soort trauma van heb en dit bij mijn kindje wil voorkomen. Mijn moeder gebruikte een rectale thermometer als ze dacht dat ik koorts had en het deed echt heel veel pijn! Drama's, ik huilen, moeder kwaad omdat ze dacht dat ik me aanstelde... Het was steeds een hele machtsstrijd en uiteindelijk delfde ik het onderspit en lag ik snikkend met zo'n ding in mijn kont me te verbijten. En dan moest hij ook nog 3 minuten blijven zitten... Ik krijg nu nog een knoop in mijn maag als ik eraan denk en een rectale thermometer komt er bij mij ook mooi niet meer in, zelfs niet met een kilo vaseline eraan. Ze meten maar via mijn oor, mond of oksel. :)

18. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Wellicht is het anders in canada maar hier zal er geen kraam of verpleegkundige genoegen nemen met een anders dan rectaal gemeten temperatuur bij een baby! In mn kraambed moest ik ook met de billen bloot aangezien ik koorts had. En ja, dat deed pijn met een mega aambei! Mn dochter huilt ook bij de thermometer, ik doe 't alleen rectaal als de oor thermometer koorts aangeeft en ik naar een dokter moet; die zegt anders toch direct meet maar eerst rectaal.

19. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Zowel de oor thermometer als de voorhoofd, en achter het oor geven elke meting een andere temperatuur aan.

Dus hier toch weer een rectale van de hema. ( binnen 10 sec geeft hij de temp weer. En gewoon even reinigen met een beetje alcohol.

20. Chahida

Chahida Bekend lid

7 dec 2005
    524
    0
    16
    Verwegistan
    Thermometer die in de billen gaan is toch het aller betrouwbaarst hoor, zelf mijn dokter vind dat beter dan zo'n oor en al die andere die er zijn...
    Bij de jongste die is bijna 2 gebruik ik hem nog geen problemen mee, met alcohol schoonmaken en klaar.

Ik gebruik hem zelfs nog bij mijn dochter van 5j, maar dan in oksel.

Maar bij die kleintjes zal ik die in de billetjes moeten toch aanraden...

Deel Deze Pagina