Mooiste boek

Discussion in 'De lounge' started by Mamishka, Feb 12, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Bevrijdende liefde van Francine Rivers. Mooiste boek wat ik ooit gelezen heb

2. Pink Peony

Pink Peony Niet meer actief

De boeken van Kristin Hannah ❤️

3. MamavanHayden

MamavanHayden Fanatiek lid

Dec 11, 2014
    2,259
    1,994
    113
    Female
    De boeken van Linda Jansma erg goed!
    De Franse tuinman is ook een echte aanrader. ..
    Maar niks kan op tegen Harry Potter♡

4. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    2,566
    31
    48
    The fault in our stars...
    Ps i love you...
    Beide romantische verhalen maar wel met een geladen verhaallijn (overlijden etc)

5. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

ik wist het! van Chantal van Gastel
    Of de zwaar! trilogie van haar.

Qua fantasy is Academicus Vampyrus ook wel leuk.

Sophie Kinsella heeft ook leuke boeken, de Shopaholic serie bijvoorbeeld.

Verder lees ik vaak thrillers en spannende boeken, JD Robb, David Baldacci, Harlan Coben enzo

6. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    Onder de omnuboom van santa montefiore is erg mooi

7. Soit

Soit Niet meer actief

Idd die zijn ook erg mooi!

Jodi picoult heeft ook heel mooie boeken geschreven trouwens!

8. knor

knor Fanatiek lid

Mar 4, 2007
    2,392
    0
    0
    Groningen
    Ik lees mee. Ben ook op zoek naar een het liefst dik boek, dat makkelijk te lezen is.
    Succes, ik hoop dat je gauw wat beter slaapt.

9. fayenne

fayenne Bekend lid

Sep 3, 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Dagboek van een gheisa is mooi

De vliegeraar
    P.s i love you
    Ik heb nu thrillers geleend in de bieb
    De kinderverzamelaar die lees ik maar niet voor het slapen haha

10. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Een van mijn favoriete series is de Sevenwaters trilogy van Juliet Marillier.

11. Jaime

Jaime Niet meer actief

De mooiste serie vind ik toch nog de Aardkinderen van Jean. M. Auel. Over een meisje in de prehistorie die haar familie kwijtraakt en opgroeit bij Neanderthalers.

12. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Boeken van Judith lennox.

13. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Geweldige serie!

Maar mijn absolute favoriet is dan toch De reiziger van Diana Gabaldon. Geen lichte lectuur (ook letterlijk niet, het zijn flinke boeken) maar wel heel mooi en uitgebreid geschreven. Het gaat over een verpleegster, Claire, uit de tweede wereldoorlog, die na de oorlog met haar man naar Schotland gaat voor een tweede huwelijksreis. Daar komt ze in aanraking met een kring van magische stenen en word ze 200 jaar in het verleden wakker. Daar ontmoet ze een Schot die Jamie heet, waarmee ze moet trouwen om uit de handen van de Engelsen te blijven. Uiteindelijk word dat een heftige liefdesrelatie...

Het is lastig om te beschrijven, er gebeurt zoveel in de boeken dat je ze niet "even" kunt beschrijven. Het zijn inmiddels 8 boeken en de schrijfster is net begonnen met boek 9. Maar echt, ik heb ze al 4x gelezen (deel 8 heb ik nog niet) en nog steeds kom ik nieuwe dingen tegen en word ik weer helemaal meegesleept door het verhaal.

O ja, het risico bestaat dat je gaat dromen van Jamie als je ze voor het slapengaan leest.... Maar dat is helemaal niet erg.... :)

14. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Ik lees nu: Huis van Herinneringen. Van Nicci Gerrard.
    erg leuk tot nu toe :)

15. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

Apr 4, 2013
    1,173
    0
    36
    Ik heb ooit een heel mooi boek gelezen van Patrick van Rijn over het gevecht over zijn dochtertje. Luchtig geschreven wel maar echt een heel mooi boek over vaderliefde.
    Weg van Lila heet het, en het vervolg Vaderstad.

16. moielle

moielle Fanatiek lid

Oct 7, 2011
    1,377
    473
    83
    Female
    Flevoland
    Mij staat "de porselijnen boom" nog steeds bij. Erg mooi geschreven. Niet romantisch in de zin van (verloren/verboden/geweldige) liefde, maar een "romantisch" geschreven boek over drie generaties. Je neemt een kijkje bij de families thuis en een kijkje in hoe het leven in de 19e en begin 20e eeuw was. Vond het erg interessant.
    Verder leest Harry Potter makkelijk voor het slapen gaan. Ik heb een tijdje chicklits gelezen voor het slapen (aanrader in dit genre vind ik nog steeds "de duivel draagt Prada") en heb ook "Haar naam was Sara" gelezen voor het slapen. Mwa, aanrader op een ander tijdstip op de dag.
    Verder als je van beetje "maffe" boeken houdt, weet niet hoe ik anders zou moeten omschrijven, is Stralende dagen erg interessant om te lezen.
    Verder hou ik van boeken in de serie "bewogen vrouwenlevens", van die soort biografien zeg maar.
    Op het moment lees ik nu "The notebook" voor het slapen. Kan daar nog niet veel over zeggen, zit nu rond pagina 20.
    Oh ja, wat ik echt meerdere malen verslonden heb, zijn de boeken van John Grisham. Het meeste zijn thrillers, maar hij heeft later in zijn cariere ook romans geschreven. Die waren erg goed, maar als John Grisham fan van het eerste uur, had ik het idee dat er steeds "iets" ging gebeuren in die romans. Maar er was geen dubbele laag, spannende wending of wat dan ook, maar gewoon een goed geschreven boek.
    Vooral die over de plantages was mooi.

Nou, intussen lijkt mijn reactie wel een boek! Ik hoop dat je er niet bij in slaap gevallen bent hihi

17. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,173
    35,838
    113
    Klinkt goed, eens kijken of ik er ebooks van kan vinden.

18. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Ik hou echt van de boeken van Nicholas Sparks ♥️
    Mijn boekenkast staat er vol mee.

19. 87Meisje

87Meisje Niet meer actief

De boeken van Cecelia Ahern vind ik erg mooi (schrijfster van onder andere PS. ik hou van je) en zeker een aanrader!

20. Deliana

Deliana Niet meer actief

Boeken van Khaleid Hosseini:
    Duizend schitterende zonnen
    De vliegeeraar
    En uit de bergen kwam de echo

Share This Page