Wat voor gezinsauto heb jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ploop, 14 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ploop

Ploop Fanatiek lid

25 okt 2021
    1.206
    1.331
    113
    Vrouw
    Ik hoop dat het hier goed staat. Ik kon ook zo snel niets recent hierover vinden.
    Wat voor gezinsauto rij jij?

Ik heb een heerlijke auto, maar ik merk nu al met mijn 10 maanden oude pup dat dit geen doen is omdat zij te groot wordt om comfortabel te kunnen zitten/liggen.
    Daarnaast is mijn auto een 3-deurs hatchback en is er een baby op komst (pas in juli als alles goed mag gaan, maar toch liever vast voorbereid op een zoektocht).
    Ik heb dus in mijn hoofd dat ik hem graag wil verkopen of inruilen voor een station. Ik besef dat ik geen nieuwe-nieuwe auto kan rijden, maar dat vind ik ook niet erg.

Eisen:
    - Ik rij zo'n +/- 30.000km per jaar, dus voorkeur voor een diesel
    - 1 die relatief zuinig is
    - bouwjaar minimaal 2008 (of in ieder geval dat je alle milieuzones in mag)
    - budget +/- €7000 (totale prijs)

Hebben jullie ideeën? :)

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wij hebben een Mazda cx5 maar dat red je niet voor die prijs.

Wellicht een Peugeot 308 sw een optie?

Ploop vindt dit leuk.
  3. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Zevenzitter.
    Renault Mégane Scenic.
    Zwart.
    Ik heb m’n eigen autootje ernaast: een 107 ❤️

Ploop en Huismuisie vinden dit leuk.
  4. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik heb een kia Rio maar die is denk net te klein. Misschien is een Niro iets?

Ploop vindt dit leuk.
  5. Habibati

Habibati Niet meer actief

Ook een Kia Rio. Dreumes gaat vanachter. De buggy op de passagiersstoel en de Mechelaar in de koffer. Eerlijk ik vind hem te klein en zou heel graag voor de Clio grandtour gaan. De Sandero is ook nog redelijk fijn.

Ploop vindt dit leuk.
  6. ZeroZero

ZeroZero Niet meer actief

Een Toyota aygo:p
    En ja dat past prima met 2 volwassenen een puber van 15 en een 6 jarige. :thumup:

Ploop vindt dit leuk.
  7. Ploop

Ploop Fanatiek lid

25 okt 2021
    1.206
    1.331
    113
    Vrouw
    Ik heb een aygo gehad maar ik zoek toch wel iets wat vele malen ruimer en feller is en waarbij de hond (bijna 25kg) veilig in de kofferbak kan. :p

8. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Die hebben wij weggedaan toen de 1e werd geboren. Een kinderwagen past daar niet eens fatsoenlijk in :p

Wij hebben een Toyota Auris. Zou nooit onze eigen keus zijn, maar de ruimte die je heb is wel echt heerlijk! Kinderwagen past er naast elkaar in, kan eventueel ook stapelen zodat je hond er nog naast kan ;). En de achterbank vinden wij ruimer.

Hiervoor een golf gehad, was opzich ook prima maar de achterbanken echt te krap als de kinderen in hun stoel zitten en met hun benen en daarna een Seat arona. Ook een prima auto, alleen zou ik de ruimte die we nu in de klep hebben echt niet meer kunnen missen met 3 kleine kids

Ploop vindt dit leuk.
  9. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    We hebben een seat ibiza station gehad en nu een Opel zafira. Beide ruimte zat. Ik rijd er nog een Karl naast, prima voor de Kids maar geen grote achterbak.

Ploop vindt dit leuk.
  10. Neilia

Neilia Niet meer actief

Opel Zafira 7 zits.
    Ruime kofferbak als de stoelen niet in gebruik zijn

man rijd in een Kia Picanto (oude model)

Ploop vindt dit leuk.
  11. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij hebben nu een bmw station. Rijdt heerlijk maar met 30000 km per jaar op benzine loop je wel leeg. Wij rijden er nog geen 10000 mee.
    Hiervoor hadden we een megane estate. Dat was een hele zuinige diesel en ook vrij ruim. Alleen 3 groeiende jongens achterin werd wat krap. En hij was 8 jaarbeurs en er ging steeds meer kapot. Hij counsel in je budget passen, maar let op het onderhoud van zo’n grotere oudere auto.

Ploop vindt dit leuk.
  12. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Renault megane station. Rijdt prima! :)

Mapje en Ploop vinden dit leuk.
  13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Zou dan eens naar een Ford focus sw kijken. Betaalbaar en heel ruim. Wij hebben er 2 gehad de afgelopen jaren en ze rijden heel fijn, ook nooit gedoe mee gehad.
    Hier inmiddels ingeruild voor wat kleiners

Zoe123 en Ploop vinden dit leuk.
  14. Annefien

Annefien Bekend lid

4 jan 2021
    596
    359
    63
    Vrouw
    Wij hebben een megane station en een clio station. Die megane kan alles in, alleen de combinatie hond en kinderwagen met bak hebben we nog niet geprobeerd en zal minder makkelijk gaan, het zal vast voor elkaar te krijgen zijn, maar dan heeft de hond weinig ruimte of je moet iets op de achterbank tussen de kinderen zetten.
    Als gezinsauto een prima auto. Maar wij gaan binnenkort ook voor een ander kijken. Ik vond hem net te licht met de caravan trekken, maar als je geen caravan wensen hebt zou ik zeker gaan kijken/keer proberen want het past wel in je budget denk ik.

De clio is weliswaar een station maar duidelijk een stuk kleiner. Als daar de kinderwagen met bak mee gaat kan de rolhoes van de kofferbak niet dicht.
    Ook de achterbank ik kleiner/korter. Achter de bestuurdersstoel paste onze basis voor de maxicosi en vervolgstoel niet waardoor het een hele zoektocht was naar een autostoel die aan onze wensen voldeed én die paste.

Ploop en Siepie85 vinden dit leuk.
  15. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.332
    113
    Amsterdam
    Hier een Renault Megan en een Renault
    Clio. Als je beide lang bent zou ik naar een auto van formaat megane gaan kijken. Anders zit je met je knieeen in je nek met een kind achter je;).
    En ofc gaan proef rijden!

Ploop vindt dit leuk.
  16. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Wij hebben een Opel Astra station, maar die vinden we te klein. hiervoor hadden we een Volkswagen Passat en dat was echt een top gezinsauto.

Ploop vindt dit leuk.
  17. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Wij hebben een Mazda 6 station. De hond, de kids, bagage etc het past er allemaal in. Wij rijden altijd Japanse auto's al zeker 15 jaar en zijn zeer tevreden!

Ploop vindt dit leuk.
  18. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    Wij hebben een Opel combo 7zitter. Als de achterste stoelen er niet in zitten is de koffer ruim.

mijn man rijdt rond met een Opel mokka. Hier valt de kofferruimte van mee. Dit was vroeger onze gezinswagen, maar 3 kinderstoelen pasten hier moeilijk in.

mijn ouders hebben 2 newfoundlanders, zij rijden rondt met een Citroën Berlingo.

Ploop vindt dit leuk.
  19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Wij hebben een Hyundai i30. Wij hebben hem in benzine versie, geen idee hoe duur hij als diesel variant is. Maar ik vind hem ruim, zowel qua zitplekken als de kofferbak en hij rijdt fijn. De mensen waarvan we hem kochten hadden twee honden die altijd mee gingen in de kofferbak.

Ploop vindt dit leuk.
  20. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Wij hebben beide een Saab 9-3.

Fijne ruime auto waar een aantal vriendinnen ook hebben ingezeten met rugklachten, behalve in de Saab. Daar geen rugklachten.
    De stoelen en banken zijn echt goed!!!

Een Saab diesel kan al gauw een 600.000km mee, dus een auto met 350.000 op de letter is net ingereden.

Een diesel schakelbak kan bij normaal rijgedrag 1:18 rijden in de winter, een automaat rijdt 1 :16 in de winter. In de zomer rijden ze zuiniger.

Hij is wel zwaarder dus je betaald wat meer wegenbelasting, maar de comfort en veiligheid staat bij mij op 1.
    Bij wheeler dealers wilde ze een keer een Saab opknappen en pimpen.
    Doen ze niet weer, ze kregen de veiligheidskooi niet open geknipt... zo stevig is die.

Als je veel korte stukjes rijdt dan wordt de Saab daar niet blij van. Dus voor boodschappen en wegbrengen naar school 2km verderop is hij niet geschikt. De diesel is echt voor lange afstanden.

Zolang ik veel km blijf rijden, blijft de Saab.

Deel Deze Pagina