Ik neig sterk naar meisjesnamen met een O omdat ze zo bijzonder zijn en omdat ik de klank cool vind. Olivia vind ik iets te standaard, maar ik heb een paar namen gevonden die ik heel mooi vind (zie poll). Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Meer ideeën hoor ik ook graag.
Ik heb gestemd op Odette maar de mooiste meisjesnaam met een O vind ik Olivia. De tweede naam van onze dochter.
Heel duidelijk tot nu toe! Is Olivia naar jullie mening de enige echt mooie/bruikbare meisjesnaam met een O?
Ik heb gestemd op Odette. Andere mooie namen met de O: - Olivia (maar valt al af las ik) - Ophelia/Ofelia - Odilia
Ottilie, leuk! Ik vind Otje ook zo schattig, dat past hier goed bij. Ophelia/Ofelia vind ik mooi, ik ben alleen bang dat die naam te erg verbonden is met Shakespeare.
Namen van Tord Ophelia --> zie reactie van net Octavia --> Octaaf de Bolle Ohanna --> dan liever gewoon Hanna Oralie --> hierbij heb ik dus wat iemand anders schreef over Oriane, 'oraal' Odessa --> ja, vind ik eigenlijk wel heel cool! lijkt wel wat op Tessa, maar gaver, en als Sienna bijvoorbeeld kan (stedennaam) dan dit ook
Ik ben partijdig, Olivia is het mooiste met een O. Odette vind ik ook mooi en Ottelie ook. En zo vaak komt het ook weer niet voor bij het meertens instituut kan je per provincie zien hoevaak de naam voorkomt
Odette is toch dat meisje van een tekenfilm? Met zo'n zwaan? Daar doet het mij aan denken. Geen van deze namen vind ik mooi. Olivia vind ik nog wel leuk.
alle namen uit je rijtje vind ik niet mooi. Oriane vind ik apart. De O lijkt er overbodig. Olivia vind ik leuker.
Odette! Ohanna vind ik ook zo gek nog niet. Het hawaiaanse woord Ohana (Lilo & Stitch) betekent familie, dus vind het wel wat hebben