als ie moet slapen maar btj jengelt en echt wilt gaan huilen, daarvoor sta ik meestal al te gluren door een kiertje...en dan hoef ik maar zn handje aan te raken en dan is hij gelijk knock out...zooo lief...aai hem dan nog altijd even over zn lekkere wangetje... en de nachtvoeding als ie lekker bij mij inslaap "mag"vallen (normaal slaapt ie zelf in, bij andere dutjes)...maar in de nacht is het zoo heerlijk knuffelen...dan issie zo slap als een washandje en ligt ie met zn warme wangetje tegen me aan...vind het altidj zo jammer hem weer in zn bedje te moeten leggen
Zo veel mooie momenten... keuzeskeuzeskeuzes...:d Wat iemand anders ook al zei, als je 's ochtends haar kamer binnenkomt en ze zit in bedje te spelen met haar slaapknuffels en je krijgt een hele brede glimlach! Of als ze lekker de fles drinkt en dan bijna in je wil kruipen, zo dicht nestelt ze zich tegen je aan. Of als je haar jas aan trekt en ze heel blij haar handjes door de jas doet en op mijn vraag "waar is je handje nou??" heel verrukt kijkt als ze het handje door de mouw gedaan heeft (snappie) Of als ze haar handje op mijn hand legt als we aan het fietsen zijn. Of als ze op zaterdag of zondagochtend tussen ons in ligt en dan inderdaad lepeltje lepeltje gaat liggen Of als je tegen haar zegt "zeg eens mem" en zij dan met een bigsmile "beppe" zegt. enzovoort enzovoort... (ik kan echt hysterich gelukkig worden van mijn eigen kind)
Ons meisje zit nu in de fase "ik wil alles in mijn mond stoppen" Van de week lagen we nog even samen in bed te kroelen na haar ochtendfles. We lagen echt heel dicht tegen elkaar en ik had even mijn ogen dicht... Voel ik ineens zo'n klein glibberig tongetje mijn wang aflikken Doe ik mijn ogen open, gaat ze gewoon keihard lachen (lachen met geluid voor de 1e keer!) Gisteren wilde ik haar een beetje 'leren' draaien, want dat doet ze niet uit zichzelf. Dus ze ligt op haar rug, en ik draai haar beentje een beetje opzij, zodat ze naar haar buik rolt.. Terwijl ze aan het draaien is, en ongeveer halvewege is laat ze echt een dikke scheet in mijn gezicht!!! En dan nog trots zijn he (als dat geen moederliefde is...)
S'nachts lekker warm in bed aan de borst en dat je die zachte handjes aan je voelt friemelen. En wanneer de kleine z'n armpjes naar mij uitreikt om opgetild te worden. Zo schattig wanneer ze dat voor het eerst doen.
De momenten dat hij iets nieuws leert: stappen aan het handje, zelf met een vorkje brood eten, boekje 'lezen' of weer een nieuw woordje (vandaag heeft meneer ineens het woordje 'lekker' ontdekt - hij zegt tette en is apetrots!)
Als ze aan de borst in slaap valt, dan loop ik voorzichtig naar haar bedje en leg ik haar rustig neer. ZOOoooo vredig!
Toen ze een paar dagen geleden ineens haar duimpje had gevonden om op te sabbelen (en een dag later haar wijsvinger, meer geluk dan wijsheid want daarna is het niet meer gelukt ) Als ik na het voeden nog met haar aan het 'praten' ben, en ik moet gapen en ze kijkt me aan met zo'n blik van: 'wat doe je nou?!' Als ze naar me glimlacht *zucht*
Hihi, wat een gezwijmel hier Als ze met beer onder de arm naar de deur loopt en zegt "M. moe, slapen" Als ze met me mee zingt als ik zing over Juffrouw Scholte die gesmolten is. En ach, zoveel meer.......
Toen Sil vanmorgen voor zichzelf ging klappen omdat hij 2 bekers heel mooi op elkaar had gestapeld en ik "Goed gedaan!" riep Ik dacht dat ik letterlijk smolt......... Hij was zooo trots op zichzelf! Mijn kleine kanjer!
als ze smorgens door papa naast mij in bed word neergelegd en heerlijk tegen mij aankruipt en dan samen iets te vroeg al tv gaan kijken. vanavond had ze koorts en toen lag ze ook helemaal tegen me aan ze kroop zowat in me. later lag ze in bed en gingen wij de woonkamer versieren voor haar verjaardag die we morgen vieren maar ze werd weer wakker dus dikke tranen even mee naar beneden ze is echt wel wat ziekjes tot ze alle ballonnen en slingers zag ze leek wel op slag beter te zijn. als ik even bij de supermarkt ben geweest en ik kom terug en ze gaat springend mama mama zeggen. savonds in haar bedje met dr knuffeltjes en dat je dan bij dat bedje staat en ineens bedenkt je bent alweer bjna 2 jaar
Ik kwam gisteren thuis na een ziekenhuistrip van 4 dagen.De jongste had ik niet gezien, de oudste twee wel. Toen ze me thuis zag opende ze haar armen en riep mamamamamaaaaa. De tranen liepen over mijn wangen. We hebben heerlijk gekroeld.
Toen mijn dochter van 11 weken zich gister van de buik naar de rug draaide. Ik heb haar 3x op de buik gelegd en 3x rolde ze terug. En dan dat gezichtje, ze schrok er gewoon van.
De manier hoe mijn 6 maanden oude dochter kijkt naar haar grote broer van 2! Haar held! Het gegiegel wat ze dagelijks doet als we met haar spelen! Heerlijk Hoe goed ze kan slapen. Ik zie haar gewoon genieten van haar bedje en haar slaapjes. Het moment dat ze me ziet als ik haar ophaal van het kinderdagverblijf etc etc
Van de week lagen we met z'n drietjes in het grote bed, lekker te dutten. Mijn vriend zegt tegen onze dochter 'ik hou van jou..'. Onze meid kijkt hem helemaal blij aan en zegt 'dank je wel papa!'..