Hoi, mijn zoontje van bijna 9 weken krijgt tussen 19u en 2030 zijn laatste voeding waarna hij een lange ruk maakt van ongeveer 7 uur... heerlijk! Tussen de voeding van ongeveer 17u en zijn laatste voeding wil hij alleen niet zijn bedje in alhoewel hij het meestal niet volhoudt tot 20u (3 uur later) en dan om 1830 bij ons op de armen of in de box alsnog in slaap valt... is dit herkenbaar dat baby ´s avonds niet naar eigen bedje wilt. Na de laatste voeding is dit overigens geen enkel probleem.. hij vindt het denk ik te gezellig met ons en eerlijk gezegd vind ik dit niet zo´n probleem omdat als ik straks weer aan het werk ben het me wel leuk lijkt als hij zijn wakkere uurtjes ´s avonds heeft... en nu heeft mijn man tenmisnte ook wat aan hem.. alleen dat hij dan van vermoeidheid in slaap valt lijkt me ook weer niet heel goed... ben benieuwd naar jullie schema´s! Overigens slaapt hij overdag goed in zijn eigen bedje!
Ik weet niet precies wat ons schema was rond die leeftijd. Ik weet wel dat onze jongens ook niet voor 22.00 op bed wilden. Wij hadden ze daarom gewoon beneden, vaak sliepen ze dan bij ons en rond 23.00 de laatste avondfles en daarna sliepen ze wel gewoon in hun bedje
Als hij 's avonds niet in bed in slaap kan vallen, maar wel bij jullie, dan is dat toch prima? Lekker van genieten hoor, de kans is groot dat hij het over een paar maanden niet meer wil
Rond die leeftijd lag ons zoontje tot zijn late avondvoeding ook lekker gezellig bij ons. Mis die momenten nu wel zenne... Dus lekker van genieten!
hier slaapt zoontje ook niet vanaf 17/18u....blijft meestal wakker, wil in de box spelen..overdag heeft ie dan heel goed geslapen0... Als ie dus wakker blijft gaat ie rond 19 in bad ofzo...dna 20 voeden enz.. heel soms pakt ie 1 uurtje slaap ...maar over t algemeen inderdaad meer wakker...ik leg em dan ook niet in zn bedje...gewoon box of wip...zo is het laatste voedings ritueel ook duidelijker voor em
Milan wou rond die leeftijd ook niet slapen in zijn eigen bedje en viel eigenlijk ook altijd bij 1 van ons op de arm in slaap. Nu gaat hij wel gewoon lekker in zijn bedje slapen.
Tot 18 weken ging onze dochter om 20:00 - 20:30 naar bed en ging dan slapen. We haalden haar uit bed rond 23:30 voor de laatste (kleine) fles. Vanaf 18 weken gaat zij om 20:00 naar bed tot de volgende morgen 8:00 Zoonlief ging al met 15 weken naar 4 flessen. Voor die tijd ging hij om 20:00 naar bed en kreeg om 23:00 nog (slapend) een flesje. De kids hebben altijd 2 slaapjes overdag in hun bedje gedaan en 's avonds ook gewoon naar bed. (de kraamweken liep het natuurlijk allemaal een beetje anders EN sliepen ze nog bij ons op de kamer)
onze zoon is vanaf 2 weken naar bed gegaan rond 20.00 hij sliep dan heerlijk tot we hem voor de laatste voeding van 23.00 wakker maakte, rond 5 maanden naar 4 voedingen, en nu gaat hij rond 20.00 naar bed tot 07.30.... hij is nooit bij ons in slaap gevallen of savonds in de box.... dit wilde we ook liever niet... gewoon in je bedje was ons "motto" zeg maar
mijn dochter krijgt tussen 10 en 11 haar laatste voeding, dan slaapt ze door tot half 7. ma rond 5 a 6 uur savonds na die fles wilt ze na bed end an moet ik haar om 10 a 11 uur zelf wakker maken.
mijn zoontje krijgt tussen 19.00 en 20.00 nog een fles daarvoor in bad en dan lekker naar bed, dan rond 23.00 23.30 nog een fles en dan slaapt ie weer verder.
ik lees dat jullie allemaal kindje wakker maken rond 23u-2330 voor laatste drinkbeurt.. eerlijk gezegd gaan wij zelf meestal rond 22u-2230 naar bed. onze zoon krijgt om 20u-2030 dus laatste voeding... dat betekent nog wel 1 nachtvoeding om uurtje of 02-03 en dan wordt hij rond 07u weer wakker.. is dit raar, hoe wij het doen? moeten wij hem ook om 23u nog een keer wakker maken? waarom laten jullie kindjes niet gewoon lekek rslapen?
Jullie doen het prima hoor.. niets raars aan. De reden waarom vaak in de late avond nog een voeding wordt gegeven is om de ruk te kunnen maken van 23:30 tot 7:00 of 8:00. De kans dat jouw kindje de voeding om 2 of 3 eruit gooit is klein.. die gaat waarschijnlijk opschuiven... Dat vond ik geen geweldig idee... Dan ben je uiteindelijk veel langer bezig met nachtvoedingen. Lekker laten slapen? Tja, dat kan.. mijn kindjes waren binnen een paar dagen gewend aan die fles en gaven na een maand of 3/4 heel goed aan dat zij 'm niet meer nodig hadden maar toen sliepen ze wel tot 8:00 en gingen ze dus slapen van 20:00 tot 8:00...
Dat hebben wij ook nooit gedaan zenne. Onze zoon clusterde rond de leeftijd van jouw zoontje gewoon veel 's avonds. Heb hem nooit wakker gemaakt om te eten. Ik vind het niet raar hoe jullie het doen, lijkt me zelfs super! Je kan vrij lang slapen hè.
Als je zelf om 22:30 naar bed gaat dan slaap je met dit schema dus eerst 3,5 tot 4,5 uur en daarna nog 3,5 tot 4,5 uur.. Niet geweldig lang lijkt me... Ik sliep van 22:30 tot 4:30 en daarna tot 8:00.. maakt dus geen bal uit.. Het 'probleem' zit 'm in het feit dat veel kinderen meerdere nachtvoedingen hebben dan slaap je weinig. Ook dat kan je vrij snel beïnvloeden.
in principe slaapt jou kindje dus gewoon lekker door van 21 tot 2/3...is toch 5/6 uur...daarna weer 4 uurtjes...mijn zoontje deed dit eerst ook...en heeft het zelf telkens verschoven...ging ineens van 23u tot 5/6 of zelfs 7...nu slaapt ie weer rond 21u ook tot 3/4...en dan tot 10! lekker door gaan zo!
Ons zoontje (dinsdag 8 weekjes oud) krijgt tussen 20.30-21.00 een voeding en gaat dan naar zijn eigen bedje. Overdag ligt hij in de box te slapen als ik beneden ben en in zijn bedje als ik boven bezig ben. Dus meestal overdag in de box. Ik heb wel geprobeerd om hem eerder al in zijn bedje te leggen maar dan slaapt hij toch niet zo goed. Als hij na de voeding van 21.00 naar bed gaat laat ik hem lekker slapen tot hij zelf weer wakker wordt voor de volgende voeding. Soms is dit rond 01.00 en soms ook pas om 05.00. Hij is goed op gewicht en groeit goed dus hem wakker maken als hij dan lekker ligt te slapen vind ik zielig, en daarbij als ik hem wakker moet maken voor een fles (ik kan helaas geen BV geven) dan slaapt hij daarna voorlopig niet omdat hij te wakker is. Na de fles van de nacht/vroege ochtend gaat hij nog even zijn eigen bedje in (en soms blijven we lekker samen nog liggen knuffelen voor we opstaan, nu dit nog kan vind ik dat heeerlijk genieten) en daarna weer in de box. Zolang hij op deze manier goed slaapt houden we het zo en werken vanzelf toe naar het punt waarop hij al zijn slaapjes in bed doet.