Het zit zo, ik voel me niet thuis in het werk dat ik nu doe (vertaler). Ik zou, na een korte maar zeer leerzame ervaring, heel graag willen lesgeven. Dus na veel nadenken en overleg met man heb ik besloten dat ik er voor wil gaan, een baan in het onderwijs. Het is eigenlijk de enige baan waar ik me echt terug heb gevonden, om het dramatisch uit te drukken. Lesgeven geeft me energie en ik heb een gevoel dat ik het ook aardig kan. Ik voel me thuis voor een groep en vind het leuk kennis over te dragen. Ik heb wel lesgegeven aan studenten, dat is natuurlijk anders dan middelbare scholieren, maar zou dus heel graag voor de klas willen staan. Dit betekent een "carriereswitch" en dus ook omscholing. Ik zou graag wat ervaringen horen van mensen die ook een totaal andere richting zijn uitgegaan. Ik vind het namelijk erg spannend.
Ik ben ook vertaler maar wil het lesgeven erbij gaan doen. Hiervoor moet ik een korte cursus doen omdat ik les wil gaan geven in het buitenland. Maar je moet doen wat je leuk vindt, zeker als je aangeeft dat het je energie geeft. Veel succes met je plannen!
Als daar je roeping ligt, gewoon doen en niet bang zijn. Soms komen dingen gewoon eens op je pad in je leven en daar moet je dan echt gebruik van maken! Ik werkte op de ICT helpdesk van een groot advocatenkantoor. Nu ben ik duikschoolhoudster. Dat was dus ook echt een hele switch in carrière! Ervaring met het runnen van een duikschool had ik eerder ook niet. Een managersfunctie had ik eerder net zo min. Ben letterlijk in het diepe gedoken, heb alles over mij heen laten komen en mijzelf gaandeweg alles geleerd. Als het fijn en goed voelt, maak je dan niet zoveel zorgen en doe het gewoon. Het is een kans die je misschien maar één keer krijgt! Je werk is iets waar je echt tevreden mee moet zijn. Je spendeert er vele uren per dag aan dus als je huidige werk niet is wat je wil, zal je dat op den duur echt niet gelukkiger maken.