Ook ik wil graag mijn ervaringen met jullie delen en zal proberen alles zo duidelijk mogelijk op te schrijven. juli 2005 gestopt met de pil, meteen een keurige regelmatige cyclus en we gingen er van uit dat we in niet al te lange tijd het heuglijke nieuws aan de fam. zouden kunnen vertellen. Eind Juli nog steeds niets, eens langs de huisarts die nam me heel serieus en gezien mijn leeftijd leek het haar verstandig om eens naar de gyn te gaan. Aug. eerste gesprek met de gyn heel aardige man! gelukkig! Onderzoeken tot nu toe. Bloedonderzoek, geen bijzonderheden, alles netjes en ook een goeie eisprong. Inwendig onderzoek, alles lijkt goed te zitten. Samenlevingstest, weinig tot geen bewegende zwemmers te zien. Hsg, eileiders goed doorgankelijk, iets afwijkende vorm van de baarmoeder maar geen reden om aan te nemen dat dat de reden van niet zwanger worden is. Spermaanalyse, zwemmers doen het niet te best, zijn er niet veel en ze bewegen ook niet te best. Nogmaals de zwemmers laten nakijken......... uitslag volgt de 19e. Zo, dit is tot nu toe mijn verhaal. Liefs Moontje
he moon, spannend allemaal, als de zwemmers niet goed zijn gaan ze missschien wel inseminatie proberen, hoefen ze niet zon eind zelf te zwemmen! Hoop dat jullie de 19e wat te horen krijgen over hoe nu verder, dan komt jullie wens weer een stukje dichterbij, en dat ie dan maar gauw in vervulling mag gaan! Heel veel succes en sterkte liefs radna
dankje wel wij zaten ook in de mmm, dus zijn nu helemaal super blij dat t toch gelukt is! liefs radna
moontje, heel veel succes met zwanger worden. nu je eindelijk weet waarom het niet zo makkelijk lukt, hoop ik dat jullie nu op de goede weg zitten en dat het nu wel snel raak is nog 3 nachtjes....!
He meis, Welkom hier, helaas. Die rotzwemmers ook he, hihihihi Met echt niet goed, bedoel je dan eventueel IUI of IVF/ICSI? Als je uberhaupt weet waar je rekening mee moet houden... Dit zijn onzekere tijden, heel veel succes! Liefs ELmo
thanks Elmo. Ja meis, we weten dus nu eigenlijk nog helemaal niets. Vanmorgen weer een potje gebracht en donderdag mogen we weer naar de gyn en dan hopen we te horen te krijgen wat onze mogelijkheden zijn. even een ander vraagje, Hoe zit dat met vergoedingen van de verzekeringen? wij zijn in de veronderstelling dat er helemaal niets meer aan behandeling vergoed wordt. Weet iemand hier iets meer over? want mijn god, hoe moet je dat allemaal betalen? Weten we straks wat er aan de hand is en wat ze kunnen doen, moeten we stoppen omdat de kosten te hoog zijn. Ik zit daar echt mee in mijn maag!
Moontje dat is heel erg verschillend van hoe je verzekerd bent, dus het beste kun je dit navragen bij je eigen ziektekostenverzekeraar. Ik wens je veel succes a.s. donderdag en hopelijk dan wat gunstiger nieuws...hoop dat jullie eerst nog voor IUI kunnen gaan.
Behandeling 2 en 3 worden vergoed vanuit de basisverzekering. De eerste behandeling kan worden vergoed vanuit de aanvullende verzekering, maar dat is afhankelijk van het pakket dat je hebt. Dat kun je nakijken in je polisvoorwaarden of je belt je verzekeraar. Sterkte de komende tijd en succes met zwanger worden!
Ik hoop dat jullie eerst nog IUI kunnen proberen voor IVF of ICSI! Ik wens je alvast heel veel succes toe morgen bij de gyn en bij de verdere behandelingen. Liefs Kirby
Gister bij de gyn geweest, pffffff helaas geen goed nieuws. De zwemmers zijn erg traag en de hoeveelheid was ook afgenomen, de eertse keer was het 24 miljoen per ml en deze keer 11 miljoen. Ze komen enigzins wel op plaats van bestemming aan maar dan houdt de aktie ook op, de kans dat er een zwangerschap uit voort zal komen is dus erg klein. Nu moet mijn man naar de uroloog toe voor onderzoek, de eerste afspraak staat voor 10 Nov. Hopen dat ze daar iets voor hem kunnen doen, heeft iemand daar ervaring mee? Verder moeten we dit hele trajekt weer afwachten en als ik eind Dec. nog niet zwanger ben mag ik bellen voor een afspraak in Jan. voor de gyn. we gaan alvast het beste wensen voor het nieuwe jaar, zullen we maar zeggen. pffff het is een flinke domper weer hoor, ik had er al een slecht gevoel ver maar als je het dan echt hoort, komt het toch erg hard aan. Mijn man is echt een schatje hoor, is bereidt tot alles om een kindje op de wereld te krijgen en doet nergens moeilijk over.
He Moon, Dat is inderdaad niet zo'n goed nieuws. Ik wil je alvast heel veel succes wensen. Ik zal aan je denken. Liefs Nancy
Dat zijn enorme tegenvallers...ik ken het helaas ook Ik wens jullie heel veel suc6 en hoop dat jullie wens snel in vervulling mag gaan! Liefs Elvira
Thanks elvira, laten we hopen dat het voor ons allemaal niet te lang meer hoeft te duren he? Kus Moon
Goeiemorgen allen! Die verdraaide zijn er weer! Op naar ronde 11 al weer. Nu maar wachten tot 10 november, de uroloog......