Haha ik ben ook zo'n schijterd, zou er ook niet willen wonen hoor! Ik zit weleens op funda te kijken, en af en toe zie je een huis wat wel leeggehaald is, maar met wat restanten (kachel, behang, tapijt) uit de jaren 60/70 en heel slecht onderhouden. Dan denk ik meteen 'dat was een oudje en die is daar overleden'. (hoeft natuurlijk helemaal niet)
Nou bedenk ik me net dat volgens mijn buurvrouw de een na vorige bewoonster hier aan de keukentafel is overleden. Was het helemaal vergeten. Die heeft gewoon lekker d'r moeie hoofd neergelegd om nooit meer wakker te worden. Ze spookt niet Maar als ik zoiets zou weten van tevoren, zou ik het niet doen. Mijn broertje heeft zijn reeds 18 jaar dode schoonvader in Polen in het 'ouderlijk' huis van zijn vriendin in de tuin zien werken. Zo realistisch dat ie iedereen erbij heeft gehaald om te laten zien dat ie er was. Die man is op zijn 35 zonder enige aanleiding overleden. Raaaar!
Ik zou het ook niet kopen. Ik heb zelf een tijd terug ook een huis bekeken. Het was een enorme rommel. Het was net of die mensen ineens gevlucht waren en alles lieten vallen waar ze mee bezig waren. Na de bezichting vertelde de makelaar dat iemand zich in het huis had opgehangen en dat de familie ala minuut naar suriname was vertrokken. Ik zou nooit geen rust hebben en continu beelden en dromen ervan hebben. Trouwens het was ook veel te duur ondanks de gebeurtenis.
Dan weet ik ook wel huis je bedoelt. Woon er redelijk in de buurt.. Ik zou het huis ook niet kopen, je twijfelt nu anders had je het topic niet geopend.. Als je er wel gaat wonen er een lamp begeeft het een keer of je hoort wat 's nachts lig je wakker en ben je bang. Alleen al daarom zou ik het niet doen.
Welk huisnummer is het? Ik weet wel welke straat het is, maar daar staan een heleboel huizen te koop. Nee ben niet nieuwsgierig hoor En nee ik zou er ook niet willen wonen.
Ik denk dat t ook nog scheelt of er iemand aan ziekte overleden is of echt vermoord...als we t toch over geesten hebben. En ik zou hier idd ook niet gaan wonen (wat n stelletje bijgelovige scheiterds zijn we toch... ) Ik zou me blijven afvragen of t gekraak die vrouw was...of die verdraaide lamp die steeds stuk is, door haar stuk is gegaan. Etc etc. Nee dankje...liever n huis waar ik t niet van weet of waar niks gebeurt is. Een huis waar mensen aan ziekte overleden zijn daaren tegen vind ik dan weer minder erg. Dat is niet zo dramatisch en dan hebben ze ook niks om boos over te zijn...denk ik
ik zou zo'n huis ook niet kopen, maar goed ik geloof dan ook in geesten enz. straks dwaalt de geest van die vermoorde vrouw daar rond omdat ze er geen vrede mee heeft wie wat wat voor gekke dingen daar gebeuren.
bovendien, als we het over hetzelfde huis hebben.... dan mag er ook wel HEEL wat van de prijs af, want er is echt zeer primitief geklust in dat huis... het lijkt allemaal wel leuk, totdat je echt goed gata kijken. leuk zo'n verwarmingssysteem van een paar jaar oud, maar als het zo raar in elkaar gezet is dat je eigenlijk alles uit elkaar moet halen en opnieuw in elkaar moet zetten om zeker te weten dat het deugdelijk en veilig in elkaar zit... en leuk kunststof kozijnen, maar als de afwerking zo knudde is dat je eigenlijk het raam er wel opnieuw in kunt gaan zetten.. en leuk dat..... ga maar zo door voor een goed klussersoog ligt er voor maaaaanden werk! het huisnr weet ik overigens niet meer, tis al hele tijd terug dat wij 't huis gezien hebben, en wij zoeken in heel groningen, drenthe en stukje van friesland dus er zijn al heel wat huizen voorbij gekomen
met de wetenschap wat er gebeurt is zou ik het ook niet doen je hoeft maar 1 keer derek ogilvy te kijken en dan ben je toch wel genezen om een huis te kopen waar zo'n drama zich heeft afgespeeld stel dat zo'n ziel nog geen rust gevonden heeft *rillingen lopen over m'n rug*
Ieuw...Ik krijg gelijk griebels, hoor. Ben geloof ik zo bijgelovig als wat als het om dit soort dingen betreft . Moet gelijk denken aan een film die ik laatst gezien had. Ben even de naam kwijt... Brrr, ik ga gauw wat anders lezen .
Ik zou dr ook niet willen wonen. Trouwens fijn dat je het vooraf hebt gehoord en niet als je dr al fijn in woont!Brrr
Mocht je t toch heel graag willen hebben dan kan je toch (van te voren) zo'n ''geestenverdrijver'' het huis door laten gaan..
Wij hebben in een flat gewoond en we hadden daar ook een "geest" echt eng, lampen dieuitgingen, als je buiten liep en je keek na binnen zag je schaduwen in de grote schuur beneden. Toen was ik daarna naar het gemeentehuis gegaan, en gevraagd erover, oen zeiden ze, ze hadden al meerdere meldingen gekregen, en de flats zouden in 2010 worden afgebroken om die reden, het bleek volgens sommige om een jonge meid van 20 tot 24 te gaan, die volgens sommige in 1700 overleed aan een besmettelijke ziekte ofzo. Heel vreemd, ben blij dat ik daar weg ging.
Ik zou het huis ook zeker niet kopen. Ben ook zo'n bijgelovig geval. Het idee alleen al. Neen, dank u.
ik ben dan niet bijgelovig maar zal het ook niet kopen. Het idee alleen al viind ik al erg.. en eng..
Ik geloof ook dat ik even zou moeten nadenken voordat ik het koopcontract ondertekende. Overigens hebben wij een auto gehad waar iemand in vermoord was. Kwamen we bij stom toeval achter omdat we onze auto opeens op TV voorbij zagen komen. Na contact te hebben gehad met het desbetreffende televisie station kregen we de beelden van hun en idd daar stond onze auto. Dan sta je ook wel even raar te kijken hoor. Ineens begreep ik de twee gaten in de bestuurdersstoel. Omdat het leer geperforeerd was (voor wat ik noem de "eierstokverwarming en -koeling" ), dacht ik dat door het bewegen in de stoel die gaatje gewoon waren gaan scheuren .. niet dus. Twee kogelgaten. Het stomme is dat er al-tijd wel iets met die auto aan de hand was. Dat mijn hubbie altijd dacht dat ie achtervolgd werd en ik hem ontzettend paranoia vond, want wat hadden wij in godsnaam op onze kerfstok dan. Uiteindelijk is de auto tot een pakketje van 1 bij 1 geeindigd, omdat mijn man een ongeluk kreeg en de auto op de snelweg over de kop ging (een aantal maal) en op z'n kop in de greppel belandde. Hubbie is er met 2 gebroken ribben vanaf gekomen ... Achteraf kan ik niet zeggen dat ik er vreselijk rouwig om ben geweest dat de auto niet meer was ... Stom he!
Ik zou het huis ook nooit kopen, alleen heb ik wel heel lang bij mijn moeder, dus toen ik nog jong was in een huis gewoond waar de man die ervoor ons woonde zelfmoord had gepleegd en mijn moeder heeft dat huis toen dus wel genomen. En toen me moeder me dat vertelde werd ik ook bang bij elk geluidje dat ik hoorde. En mijn zusje heeft nog wel een keer toen het kerst was een paar jaar geleden toen ze alleen thuis was gekomen heel erg gebonk gehoord en is toen gelijk het huis weer uitgerent en die durft sinds toen ook niet meer alleen thuis te zijn.