Kalknagelpen en nagellak

Discussie in 'De lounge' gestart door ikkie97, 24 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.932
    113
    Ik heb al tijden een kalknagel op mijn grote teen. Nou heb ik een kalknagelpen gevonden die wel helpt, alleen het duurt uiteraard heel lang voor de nagel is uitgegroeid.
    In sandalen/slippers staat het natuurlijk niet echt mooi zo'n kalknagel dus wil ik mijn nagels wel lakken, maar hoe doe ik dat met die kalknagelpen wat elke avond op mijn nagel moet? Moet ik dan elke avond de nagellak eerst verwijderen en de volgende ochtend weer opnieuw lakken? Ben al niet zo'n nagellak type.....

Iemand tips?

2. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    Advies om kalk/schimmelnagels niet te lakken of telkens potje weg te gooien ivm herbesmetting ☹️

3. jippie01

jippie01 Bekend lid

25 mrt 2011
    846
    114
    43
    Vrouw
    Welke pen helpt? :o: hier ook last van. Denk alleen niet dat je nagel lakken slim is idd.

4. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ik zou dat spul direct de deur uit doen. Ik heb van al mijn klanten met kalknagels nog nooit gezien dat een middeltje uit de drogist helpt. Een kalknagel is een schimmelnagel en sporen van schimmels zitten overal. Ook in je nagellakpotje. En wat dacht je van de pen zelf?

Het enigste wat echt helpt is medicatie via de huisarts vragen(niet zon gezond spul voor de rest van je lijf helaas). En ik heb 1 klant gezien die vooruitgang boekte met wiet olie.

Ik zou dan vooral in de herfst/winter starten met behandelen en voor nu kiezen voor een cosmetisch behandeling. Google maar eens op ‘wilde pedique’. Hiermee maakt de pedicure dmv een speciale gel je nagel optisch mooier. Ze knipt zoveel mogelijk aangedane nagel weg en maakt met de gel een ‘nieuwe’ nagel. Met een lakje erover zie je er dan helemaal niks meer van.
    Het blijft ook weken lang zitten!

5. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Wanneer je kalk nagels of te wel schimmelnagels ( echte kalknagels kom je namelijk nooit meer van af) hebt kun je deze lakken maar advies is om eerst blanke lak eronder te doen. Zo verkleuren de nagels namelijk niet mee in de kleur nagellak wat vervolgens moet uitgroeien.

Maar het advies is om niet te lakken zo kun je ze namelijk niet goed behandelen.

Wat hier goed werkte is een schimmellotion op recept van de huisarts.
    Dit advies kwam van de pedicure en toen heb ik het via de huisarts bestelt omdat het niet zo verkrijgbaar is

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.932
    113
    Die van de kruidvat! Ik had eerst dat dure merk maar dat hielp niet en wat snel op. De kruidvat is de helft goedkoper, gaat echt lang mee en werkt wel! Het is alleen heel lang wachten tot dat ding uitgegroeid is

Maar beter niet lakken dus. Ach op vakantie kent toch niemand me ;)

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.919
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Hoe weet je dat het werkt dan?

Mijn pedicure zei altijd dat de schimmel in je lichaam zit en smeren op je nagel dus totaal geen nut heeft en dat je het van binnenuit moet bestrijden, met medicatie dus.
    En idd... bij mij werkte al die smeersels totaal niet (heb er zoveel gebruikt, zelfs die vd pedicure incl voetencreme en schoenenpoeder) en pas na inname van de medicatie zag je dat hij na een paar maanden begon uit te groeien.

Helaas blijft het bii mij telkens terugkomen (heb meer dan de helft van mijn teennagels met kalk/schimmel), maar me hele leven lang die troep slikken wil ik niet. Ik heb het dus maar geaccepteerd.

Ik laat de pedicure mijn nagels dun frezen en daarna altijd nagellak op.

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.932
    113
    Hij groeit langzaam uit. Ik knip/vijl er aan de bovenkant af en toe een stukje af en onderaan wordt het stukje gewone nagel steeds groter.

9. jippie01

jippie01 Bekend lid

25 mrt 2011
    846
    114
    43
    Vrouw
    Thanks! Kan 'm altijd proberen!

Deel Deze Pagina