hallo dames mijn vriend en ik willen binnekort gaan samenwonen. ons zoontje natuurlijk mee nu heeft hij het erover dat hij een chalet wil kopen. mijn vriend werkt hele dagen en ik ga binnenkort 5 halve dagen werken. we moeten dus wel gaan lenen om zoiets te kopen. nu zegt hij dat we wel kunnen lenen voor een chalet maar ik betwijfel het. is er iemand die er ervaring mee heeft? met het lenen en/of wonen in een chalet. groetjes
Je kan voor een Chalet toch ook een soort van Hypotheek nemen? Kijk wel goed uit of je er permanent mag wonen. Ik zou het op internet eens uitzoeken, vast genoeg sites over te vinden. Anders eens een hypotheekadviseur of makelaar bellen. Succes. Elmo
Wij woonde toen tijdelijk in een chalet. In onderhuur en die persoon wilde hem toen verkopen dus wij waren er wel druk mee bezig om alles na te gaan. Ten eerste : Een chalet moet je goed bijhouden is wel van hout! Ten tweede: Je moet inderdaad bij de gemeente nagaan of je er perment mag wonen verschilt heel erg namelijk. Ten derde: Zie het ooit maar weer eens te verkopen bijna niemand wil zoiets weer kopen omdat het in de waarde gaat zakken. 2 jaar geleden hebben we daar gewoont en die persoon heeft zijn chatel nog niet verkocht terwijl je in een mooie omgevind zit en bij een groot meer die heel beroemd is. En je moet idd kijken sommige banken doen je wel een hypotheek geven maar vele niet omdat het niet echt waarde heeft.
Ik heb zelf bijna een jaar in een chalet gewoont en die van ons is niet van hout dus bijna onderhoud vrij(je moet m natuurlijk wel eens schoonmaken.) Maar ik vond t heerlijk om in te wonen, wij hebben m nu ook te koop staan. Ik kan t je zeker aan raden. Wil je info over chalets kijk dan eens bij www.vandemaat.nl of op de camping www.molenwurf.nl En mij vriend heeft ook een lening kunnen krijgen voor onze chalet. Groetjes