Onverwachts bezoek.

Discussion in 'De lounge' started by MommyA, Oct 30, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MommyA

MommyA Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,016
    0
    36
    Hoe gastvrij ben jij? Vind je onverwachts bezoek prima (misschien zelfs gezellig) of juist niet en ben je van de afspraken?

Om maar te beginnen, ik hou niet van onverwachts bezoek. :) Ik ga zelf ook nooit zomaar onverwachts bij iemand langs en ben dus van het plannen en afspreken. Hoeft niet dagen van tevoren maar gewoon even (laten) weten of het uitkomt.

Ik kan zelfs zenuwachtig worden als de bel gaat terwijl ik niemand verwacht. Of erger nog als er ineens onverwachts bezoek aan de deur staat. Ik vind dat echt niet prettig (familie heb ik minder moeite mee, maar zelfs dan vind ik het fijn als ik het van tevoren weet).

Dus wat dat betreft ben ik niet zo gastvrij als ik het zo bekijk hihi.

2. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Mijn vader of moeder vind ik geen probleem als die zomaar langskomen. De rest wil ik toch graag van te voren weten.

3. sepherine

sepherine Niet meer actief

ik ben heeel gastvrij aakt mij niet uit en heb altijd wel een hapje en drankje klaar

4. evi83

evi83 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    2,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben het helemaal eens met TS, zo ben ik ook.

5. MommyA

MommyA Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,016
    0
    36
    Bij mij is het overigens niet zo dat ik er moeite mee heb een ander dan wat aan te moeten bieden. Dat is natuurlijk een kleine moeite. Maar ik vind dat onverwachtse vervelend. Zit ik misschien net even lekker met een kop thee op de bank, of ben gewoon bezig (kan van alles zijn) en dan staat er ineens onverwachts iemand aan de deur. Ik ben nogal van me privacy haha.

Je bent welkom maar dan wil ik het graag van tevoren weten. Welke dag en hoelaat. :)

6. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Ik heb best wel een hekel aan onverwachts bezoek.
    Heb ik net een avondje gepland lekker film kijken ofzo en dan ineens visite. Heeft niks met de persoon te maken die komt maar ik stel me in op andere dingen

7. Gespannen

Gespannen Bekend lid

Jul 14, 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Het ligt er heel erg aan wie en op welk moment.

Familie maakt me echt niet uit, hoewel het soms gewoon niet echt uitkomt als je bv bijna weg moet, maar ja, dat is snel doorgecommuniceerd.
    Goede vrienden ook geen probleem.

Kennis rond koffietijd ofzo ook niet, rond etenstijd zou ik het wel minder vinden.

Wel liever dat men laat weten dat ze langs komen, en meestal gebeurt dat ook wel. Mijn broertjes hebben er een handje van om gewoon even langs te komen, kijken of we thuis zijn. Gezellig hoor.

8. macy77

macy77 Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,239
    1
    0
    Dat zijn vaak de gezelligste avondjes!!

9. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    ik heb echt een pleurishekel (om het maar zacht uit te drukken) aan onverwachts bezoek want het is hier dan altijd een rotzooi of ik zie er niet uit!

Bel dan even denk ik dan! (dan kan ik nog even een smoes verzinnen of de rommel in de kast gooien)

10. Channes

Channes Fanatiek lid

Jul 24, 2008
    3,170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Gebeurt hier regelmatig. Ik hou wel van die spontane bezoekjes. Vind ik veel leujer dan alles steeds te plannen..

11. tjessia

tjessia Fanatiek lid

Feb 1, 2009
    2,889
    0
    0
    Ik vind het leuk als mensen spontaan langskomen, heel gezellig! En dat gebeurt bij ons ook vaak. Zelf doe ik het ook, haha ook bij mensen waarvan ik weet dat ze zich rotschrikken:D. Tja soms moeten ze even wennen aan het idee maar vinden het toch wel gezellig:p

12. MommyA

MommyA Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,016
    0
    36
    Ja zul je altijd zien he haha. Heb je de hele week je huis netjes en opgeruimd, komt er geen kip. En die ene dag dat het rommelig is gaat de bel... dingdong.

13. Sila24

Sila24 Niet meer actief

#13 Sila24, Oct 30, 2012
    Last edited by a moderator: Oct 30, 2012
    voor ik een kindje kreeg vond ik onverwachts bezoek juist gezellig, maar nu ben ik als de dood dat iemand langskomt omdat het huis een dikke teringbende is ( zoontje is erg actief en maakt echt dikke bende in huis) en ik heb thuis altijd joggingbroek aan en t shirt en haren soms niet eens gekamd, stel je voor dat iemand mij zo ziet bah bah dat zou ik niet leuk vinden. Laatst kreeg ik smsje wij komen zo langs ( vage kenissen) jeetje ik schrok ervan wist niet waar ik moest beginnen met schoonmaken en moest nog cake bakken etc. gelukkig kreeg ik half uurtje later sorry plannen zijn gewijzigd wij komen niet, ik dacht echt he he gelukkig maar. Nu probeer ik het wel redelijk netjes te houden. Maar ik wil graag minimaal dag van te voren weten of er iemand langskomt dan kan ik me voorbereiden zegmaar:)

14. MommyA

MommyA Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,016
    0
    36
    Ergens vind ik het zelfs een beetje brutaal om zomaar ergens langs te gaan, niet wetende of het uit komt en of diegene er wel op zit te wachten. Maar dat heeft misschien te maken met dat ik het ook niet op onverwachts bezoek heb. Ik kan daar echt zenuwachtig van worden. Uiteindelijk maak je het wel gezellig maar ik vind het niet prettig. Ik durf daarom ook nooit zo goed zomaar bij een ander langs te gaan. Omdat ik zelf weet hoe het voelt wanneer je niemand verwacht, andere plannen hebt en ineens die bel gaat.

15. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Liever bellen :)

16. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Als ze bellen van te voren vind ik het meestal geen probleem :D
    Maar niet onverwachts idd.... ben toch wel een type dat
    thuis lekker in een huispak loopt, make-uploos rond wandeld, haar in een knot en zo de hele dag dus...... :cool:

En ineens visite is dan niet zo fijn....
    Bellen ze een uur van te voren, dan is dat goed :D

17. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Zonder kinderen vond ik het ook niet zo'n punt, laatst kwam iemand hier even buurten om half 7 s'avonds. Nou je wilt niet weten wat voor pokkezooi het hier dan is.. net gegeten, baby nog met vieze slab om in de stoel, dochter half aangekleed omdat ze moest douchen, zoontje met enorm snotgezicht die ik ook net onder de douche wilde zetten, hele stapel was op de bank en jankende kinderen, keuken vol afwas, ik met vieze vlek op mn shirt.. Persoon zelf heeft geen kinderen dus heeft geen idee maar vond het toch ook wel het slechtste moment van de dag om uit te kiezen bij een huishouden met kleine kinderen.

18. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Reageerde trouwens ook niet erg gastvrij en ging gewoon door met mn bezigheden dus gast voelde zich ook niet zo uitgenodigd en vertrok weer na 10 minuten haha.

19. JustNice

JustNice Bekend lid

Jul 3, 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    Gebeurt hier ook regelmatig, alhoewel ik dan ff in de stress schiet om in de gastvrouw-modus te moeten komen. en tussen neus en lippen door toch het eea aan het opruimen ben, zodat ik in het verdere bezoek, toch een beetje opgeruimd rustig kan zitten (niet dat het hier een enorme bende is).

Als wij zelf op de bonnefooi bij iemand op visite gaan, omdat we toevallig in de buurt zijn. Bel ik nog altijd ff vanuit de auto. en vraag ze dan of ze thuis zijn, wat ze doen en of ze zin hebben als we langs komen.
    Vaak kan het wel hoor, toch een spontaan bezoek, wat erg gezellig is.
    maar soms zeggen ze dat ze moe zijn, want ze hebben dit en dat gedaan, nou dan wijk ik gewoon van m'n plan af, geef ze dan ook gewoon de rust

20. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Ik ben ook erg op mn privacy gesteld en hou absoluut niet van spontane bezoekjes.
    Gelukkig weet iedereen dat hier en bellen ze even vantevoren.

Share This Page