Vanmorgen controle gehad en bingo ik heb mijn 4e urineweginfectie deze zwangerschap. Tis even rustig geweest maar tis weer bingo. Nu heb ik van mijn 16e tot deze zwangerschap geen uwi's meer gehad maar door zware zwangerschapsdiabetes en de zwangerschap nu dus al aan mijn 4e. Weer een kuur. Ik moet nog 10 weken maximaal Wie kan me vertellen wat er gebeuren gaat als ik er nog een paar uwi's bij krijg wordt daar behalve een kuur nog actie op ondernomen?
Ik heb uiteindelijk nu al meer dan 7 UWI's gehad. Wordt niet iedere keer met kuurtje behandeld. Vaak blijf ik bloed in urine houden ter nacontrole van de kuur. Normaal gesproken krijg je dan een verlenging van je kuur, maar mijn blaas is geïrriteerd door de zwangerschap en verlenging lost bij mij het probleem niet op. Aantal keren op kweek gezet, wacht nu weer op de uitslag. Gebruik cranberry tabletten en drink flesjes water met citroensap(die kleine gele flesjes meng ik erdoor). Verder heb ik heel gevoelige buik maar dit had ik de vorige zwangerschap ook dus maak mezelf nu veel minder zorgen. Vorige zwangerschap zouden ze pas wat ondernemen wanneer dit na de zwangerschap nog steeds zou aanhouden. Dat is ook het strijdplan voor deze zwangerschap. Nu krijg ik vanaf de 30 e week krijg ik wel weer kuurtjes om zo geen weeën op te wekken.
Hier ook al een sloot AB gehad deze zwangerschap! Ik drink 3 liter water op een dag en cranberrytabletten + vit C maar mag niet baten helaas. Ben er gewoon extreem gevoelig voor. Onbehandeld laten gaat hier niet, heb echt AB nodig om het weg te krijgen. Momenteel weer met een kuur bezig..
Zover ik weet, tijdens de laatste zwangerschap 4x. 3 AB gekregen. Steeds ging het weg daardoor, maar het kwam net zo hard weer terug. Bij de 4e keer heeft de VK mij er gewoon mee laten lopen, omdat ik toch aan het eind van de zwangerschap zat.
Ik heb vanaf mijn 18e tot 23e heel vaak een blaasontsteking gehad. het was zelfs zo erg dat mijn urine is onderzocht en ze bijna verder wilden gaan kijken wat er aan de hand was. Gelukkig nooit zo ver gekomen want het was ineens over. Tijdens zwangerschap ben ik er wel bang voor geweest maar heb nooit een blaasontsteking gehad tijdens de zwangerschap. Mijn VK zei dat het goed was om overdosis Vit C pillen te slikken. Alles wat je teveel krijgt plas je wel weer uit. Dat heeft zelfde werking als cranberry pillen, zuur.
Ik heb voor mijn zwangerschappen ook veel blaasontstekingen gehad, tijdens mijn eerste zwangerschappen ook een en toen kwam ik er achter dat suiker grote invloed heeft op uwi's en schimmel (wat ik ook had), ben toen gestopt met suiker eten en sindsdien nooit meer ergens last van gehad.. nu derde zwangerschap en nergens last meer van! En als ik denk dat ik een schimmelinfectie zou kunnen krijgen dan spoel ik meteen met appelazijn (en wat appelazijn door mijn water) en tot nu toe gaat het goed!