op zoek naar goed zittende babykleding

Discussion in 'Baby en dreumes' started by spriet, Aug 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. spriet

spriet Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    2,308
    33
    48
    ik wil binnenkort voor de winter gaan shoppen op dit moment heeft mijn dochter maat 68/74 boven en 68 broekjes

Voor de winter moet ik dus 74/80 hebben alleen nu heb ik met sommige merken problemen

noppies valt bij mijn dochter erg smal, heb een truitje van 68 die niet meer past en een vestje van 74 die nu wel past, de mauw lengte valt wel goed trouwens.

mexx heb ik ook dingen van zelfde verhaal als van noppies.

name it valt goed, heb er een spijkerbroekje van die dan weer ruim valt maar is met verstelbaar elastiek.

Dan heb ik wat kleertjes van de bentex, baby bleu en dat valt enorm klein daar kan ze 68 al niet meer van aan.

Esprit valt dan wel weer ruim

ik ben dus op zoek naar bepaalde merken die vallen zoals name-it? geloof dat dat tot nu toe het beste valt

2. adi

adi Niet meer actief

hihihi, grappig hier precies dezelfde ervaringen met genoemde merken.

De volgende vallen hier ook goed (dus net zoals name-it), en zijn in dezelfde prijsklasse:
    - Ducky Beau;
    - Beebies;
    - Feetje;
    - gewoon Prenatal en H&M maar ik weet niet of je dat iets vindt

3. spriet

spriet Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    2,308
    33
    48
    ja H&m heb ik dan ook wel kleding van maar durf nu bijna niks te bestellen via internet omdat ik van sommige merken niet weet hoe het valt en wil ook weleens wat anders omdat ik het assortiment bij name it tot nu toe niet echt super vind.
    hema heb ik ook weleens maar daar loopt bij ons ook de halve stad in.

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik heb idd precies hetzelfde met de door jou genoemde merken. Noppies is leuk, maar echt niet aan mijn dochter met haar 7 kilo bij 59 cm besteedt.

Kleding die ik goed vind vallen:
    - Feetje
    - Prenatal
    - Babyface
    - Cakewalk
    - S&D

5. spriet

spriet Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    2,308
    33
    48
    ja jammer is dat het, vind noppies wel heel mooi ook deze collectie is leuk maarja dan moet je een maat groter bestellen en valt de lengte weer niet goed.
    mijn dochter is nu 66cm en 7kg.

Villa happ vond ik ook altijd wel goed vallen maarja die is helaas failliet.

Zal eens even googlen op de genoemde merken

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ja, echt jammer hoor, want het is leuke kleding. Ayla was bij de geboorte maar 3080 gram en toen zat Noppies goed. Maar ze zit nu qua gewicht helemaal boven in de groeicurve en in kleding van Noppies is ze net een rolmopsje (wel een schattig rolmopsje :D).

Kijk anders eens op www.kleertjes.com, daar verkopen ze o.a. Babyface, Cakewalk en S&D en nog veeeeeeeeeeel meer.

7. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

Nov 18, 2008
    6,486
    0
    0
    Linde heeft veel van Dirkje aan, vind ik het zelfde vallen als Name it

8. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,858
    113
    Noppies valt inderdaad klein.
    H&M valt qua bovenkleding vaak normaal, maar bijv. rokjes vallen enorm wijd. Daar draagt ze nu nog 86 van, terwijl ze in maat 98/104 zit. Hema valt ook gemiddeld, Cakewalk, Ducky Beau, Bijenkorf, Dirkje en Feetje. Babybarb wil ook nog wel eens smal of klein vallen, maar dat verschilt per kledingstuk. C&A valt vaak klein, dus daar neem ik gewoon een maat groter van.

9. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Ik ben fan van Noppies! Wel gewone lengte, maar wat smaller. Net als mijn zoon van 80,5 cm bij 9,5 kilo..

H&M valt wel 'normaal' en HEMA ook wel, al is dat soms met bloesjes wat smal en met broekjes wat breed...

10. puckje

puckje Bekend lid

Jun 9, 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Ik ben fan van Billy & Lilly. Valt wat smaller maar zit prima. Kwaliteit ook goed. Bestel het via Internet.
    BFC vind ik groot uitvallen. Ymke is ruim 9 maand en 7,5 kilo en 68 cm maar maatje 68 van BFC is haar nog te groot.
    Heb ook wel Noppies en dat zit haar ook goed.
    H&M valt ook weer groot uit is mijn mening.

Share This Page