Binnenkort trouwt een vriendin van mij.Nu is mijn ex ook uitgenodigd.Hij heeft mijn rekeningen geplunderd (zonder dat ik dit wist,hij deed de financien en ik kreeg deel salaris cash waardoor ik dit niet gemerkt heb) en mij letterlijk met een schuld van enkele duizenden euros op straat gezet,met de medeling dat ie al 3 maand vreemd ging.Nou heeft ze ons beidde als daggasten NAAST elkaar aan tafel gezet :x ..Ze is overal van op de hoogte,ik leerde haar via hem kennen.Haar vriend was zijn beste vriend.Nou heb ik hier echt geeeeeen zin in.En overweeg serieus om niet te gaan.Volgens mijn man,die het overigens wel begrijpt,kan ik dit niet maken.Mijn vriendin ziet het probleem ook niet...Wat zouden jullie doen? Plek ruilen is geen optie.....
mn eerste gedachte is: nou lekkere vriendin... sorry hoor... nu ga ik ff nadenken: denk denk denk als ze echt graag wil dat jij komt gaat ze je niet na zo'n verleden met je ex naast hem planten tijdens het eten en hem de hele dag en jou erbij uitnodigen... bot maar ik zou niet gaan...
Ik zou ook niet gaan. als zij je zou begrijpen zou ze jou toch nooit naast hem zetten of denk ik nou zo raar....
Het eerste wat in mij opkwam was: Gewoon heengaan, je gaat voor je vriendin heen en niet voor je ex . Het zou ontzettend sneu zijn voor haar als jij hierdoor niet komt. Het moet wel een van de mooiste dagen van haar leven worden waarvan ze kan genieten en niet hoeft na te denken wie wat vind. Maar ik vind het wel raar dat ze jou gelijk naast je ex neerzet, hier zou ik ook niet vrolijk van worden en als zij het hele verhaal weet zou ik het niet netjes vinden van haar. Wat is nou het probleem om jou ergens anders neer te zetten.... Tenzij jij en je ex allebei getuige zijn natuurlijk.
eerlijk gezegd zou ik niet gaan. je vriendin wist best hoe het met jouw en je ex is gegaan en dan vind ik het bijzonder tactloos en respectloos ook om je naast hem dan ook nog te plaatsen aan tafel waar haalt ze het. Ik denk dat je je niet echt op je gemak gaat voelen daarzo, en het niet bijzonder een leuk avondje uit wordt. Misschien kan je haar voorstellen dat je mss wel komt maar dan alleen als jullie 2 aan de uiterste kanten van de zaal worden gezet, kwestie van zo min mogelijk contact te hebben. Men ex heeft ongeveer net hetzelfde als de jouwe gedaan, helaas moet ik mijne nog soms zien bij de notaris omdat hij me nog geld moet, maar elke keer ik hem zie moet ik bijna kotsen ale: :x
Je vriendin heeft blijkbaar niet zoveel inlevingsvermogen, en houdt niet echt rekening met je gevoelens. Dat ze hem heeft uitgenodigd vind ik al vreemd, maar dat ze hem ook nog eens naast je zet en vervolgens zegt dat ze het probleem niet ziet is op zijn zachtst gezegd een beetje bizar. Of ze kent jou gevoelens ten opzichte van hem niet, of ze heeft echt geen inlevingsvermogen. Ik zou alleen naar het gemeentehuis gaan, op die manier kun je gaan zitten waar je wilt, en ben je toch bij de plechtigheid. Ik zou haar goed uitleggen wat jou gevoelens zijn omtrent haar uitnodiging en de plaats die ze je gegeven heeft, als ze dat niet begrijpt is ze in mijn ogen geen 'echte' vriendin. Sterkte!
Kijk, als hij de beste vriend van haar man is, dan kan ze er haast niet onderuit om hem heel de dag uit te nodigen, maar toen ik las dat zij jou naast hem had neergezet, terwijl ze op de hoogte is van de hele situatie.. nou ja, dat getuigt van weinig tact. Afgezien van het feit dat het op mij niet al te snugger overkomt om twee mensen die elkaar niet uit kunnen staan naast elkaar aan tafel te zetten op mijn bruiloft, maar goed... Is je huidige partner wel uitgenodigd? Als dat zo is, dan zou ik gewoon gaan en mijn ex de hele dag negeren.
Als je huidige man niet als daggast is uitgenodigd zou ik niet gaan. Vreemd dat ze je ex naast jou neer zet en dan niet je huidige man uit zou nodigen.
Dat ze hem uitgenodigd heeft is haar zaak,het is hun feest niet de mijne.....Maar ik wil gewoon niet naast hem zitten de hele avond,zelfs niet met partners ertussen aangezien zijn vrouw de griet is waarmee hij mij bedondert heeft.......
Ik zou niet gaan... als zij niet eens kan snappen dat jij niet naast hem wil zitten is het in mijn ogen ook niet zo'n goede vriendin.
Het komt op mij over alsof je vriendin je er liever niet bij wil hebben, en je daarom maar een plaats naast je ex geeft... Ik zou niet gaan, ik zou geen zin hebben in de ellende.
Ik zou ook niet gaan. Als het echt een vriendin was, dan had ze echt wel begrepen dat ze hem niet naast jou moet laten zitten
ik zou voor geen goud gaan! ik vind ook dat een echte vriendin wel had begrepen dat je liever niet naast hem zou willen zitten.
Ik was eerst een beetje logisch aan het beredeneren, maar als ik me in jouw schoenen verplaats zeg ik NEEEE! ik zou niet gaan dus
vind het een moeilijke vraag.. ene kant denk ik ga voor je vriendin! de andere kant denk ik.. ze had even na moeten denken en zou dan dus weer niet gaan.. maar waarom praat je er niet even met je vriendin over? geef gewoon aan dat je het liever anders wilt.. en mocht zij het niet aan willen passen ga je niet of stel je haar voor de keuze.. ik kom als hij niet komt ofzo groetjes
Ik zou mezelf niet laten kennen en naar het gemeentehuis gaan. Daar gaat het trouwen toch om tenslotte? En dan heb je niets met je ex te maken, maar ben je er wel geweest (als dat voor haar belangrijk is?) . Maar ik vind het ook nogal bot van haar eerlijk gezegd, zeker als ze de hele situatie goed kent. Dus ik zou mezelf niet heel de dag verder kwellen en dus niet naar het feest gaan. Gemeentehuis vind ik een mooi compromis.
Ik zou je vriendin vertellen dat je met alle liefde wilt komen MITS zij regelt dat je niet de hele tijd tegen zijn kop aan hoeft te kijken (lees; dat zij wisselt.) Ik begrijp niet waarom dat zo'n issue voor haar is, lijkt me niet onoverkomelijk. Wil ze zich toch nergens in schikken, zou ik niet gaan...
Uit je verhaal maak ik op dat je huidige man niet is uitgenodigd. Dan zou ik al zowiezo niet gaan! (Of is dat typisch limburgs dat ook je partner wordt uitgenodigd?)
Ik zou niet gaan. Iemand die zo respectloos met je omgaat is geen vriendin en verdient jou ook niet op haar bruiloft. En nu kan je wel beginnen van het is voor haar sneu, maar ik vind het wel een rotstreek als je de tafels zo indeelt.