Rochelend geluid bij ademhalen.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door DeeLighT, 13 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Mijn dochter heeft al tijden een rochelend geluid bij het ademhalen.
    Ze is verder niet ziek of verkouden ofzo... Ze kwijlt veel en het lijkt gewoon alsof ze vergeet te slikken. Soms hoest of slikt ze even en dan is het weg.

Maar nu hebben al een aantal mensen er een opmerking over gemaakt en ik ga twijfelen.
    Is het echt raar?

2. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Als ik jou was zou ik het voor de zekerheid even met je HA bespreken. Die kan dan naar haar longetjes luisteren.

Verder weet ik het ook niet. Maar als ze verder niet ziek is zou ik me er niet al te druk om maken.

3. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Noelle deed dit in het begin ook heel erg en ze stopte zelfs een paar keer met ademhalen. Gelukkig ademde ze wel weer verder zodra ik haar optilde, maar wij vonden dit toch wel heel eng overkomen. Op het Cb werd er nogal laconiek op gereageerd toen ik dit vertelden en werd er alleen gezegd, dat dit wel meer voor kwam bij hele jonge baby's en dat het te maken had met de longetjes die nog niet goed rijp waren. Noelle is echter met 41 weken ter wereld gekomen dus van die onrijpe longetjes vonden wij nogal een vaag verhaal. Wij hadden meer het gevoel dat het met de flesvoeding die ze kreeg te maken had. Ze kreeg de eerste 6 weken Nutrilon en blijkbaar zat daar een stof in waar ze niet goed op reageerde, want nadat we overstapten op Friso, was het rochelen en de adempauzes meteen over. We zijn toen overgestapt op Friso omdat onze oudste dochter Anouk dat destijds ook altijd kreeg. Mijn man redeneerde dat onze kinderen van het zelfde vlees en bloed waren en Noelle dus misschien ook wel beter op Friso zou kunnen reageren. Ons eigen gevoel bracht ons dus meer op het juiste spoor dan het CB. Melk werkt sowieso verslijmend en wie weet is dat bij het ene merk erger dan bij het andere. Ik roep maar wat hoor. Hier werkte het in elk geval om van merk te wisselen.

4. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

mijn meisje doet dat nu ook, wij zijn naar de huisarts geweest en het was slijm dat via haar neusje bovenin haar keel bleef hangen, ze heeft het ook al een hele tijd, vaak is dit weg als de lente komt, klinkt raar maar veel kindjes hebben dat.

ik zou er voor de zekerheid wel even naar laten luisteren door de HA.

5. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Okee toch maar even naar laten luisteren dan.
    Bedankt voor de antwoorden hoor.;)

Deel Deze Pagina