Hallo, ons dochtertje is 7 maanden en zijn sinds eergister naar 2 slaapjes gegaan. voorheen werd ze rond 07.30 wakker en ging ze er 08.30 weer in en sliep dan een uur en daarna nog 2 slaapjes. nu wou ze de laatste tijd niet meer dat uurtje slapen was alleen maar wakker dus ik dacht: tijd voor 2 slaapjes. maar wat een drama ze huilt hysterisch wanneer we haar op bed leggen terwijl we echt wanmeer ze in dr ogen begint te wrijven we haar erin leggen. nu is het wel zo dat ze voorheen na elke fles naar bed ging en nu dus wanneer ze wakker word de fles dus wanneer ze naar bed gaat krijgt ze deze niet. + dat ze natuurlijk op andere tijden naar bed gaat. zou dit het zijn? Zijn er meer mensen bij wie het zo was toen de slaapjes veranderden? Meestal was ze nooit zo, wel altiid even huilen voordat ze sliep maar niet zo erg en lang als nu..
Kan je het zo aanpassen dat ze voordat ze naar bed gaat een flesje krijgt of borstvoeding? Dan zou je van bijv. 3 flessen 180 een ander schema kunnen maken. Weet niet hoeveel je geeft, wat je geeft en wat verder het schema is?
Hier ook heel lang de slaapjes gekoppeld aan een voeding, dat werkte gewoon het beste. Ik denk eerlijk gezegd dat ze te jong is om te gaan slapen zonder eerst haar buikje vol te drinken.
Ja daar zat ik ook aan te denken ze krijgt nu nog 4 flessen dat zouden er binnenkort wel 3 worden. wanneer ze wakker word rond kwart voor 8 8 uur kriigt ze dan de eerste fles. maarja omdat ze na 2.5 uur echt moe word kan ik haar niet dan alweer een fles geven dat is het moeilijke hoe deden jullie dat?
Waarom doe je dan geen 150/5 en dan na 2,5 uur de laatste 30/1 ? Dan is de verhouding correct zeg maar.
Hier kreeg hij zijn fruithap voor hij het eerste slaapje ging doen. Misschien is het een idee om zijn ochtendfles iets kleiner te maken zodat je voordat er geslapen moet worden nog wat kan geven?
Aan mijn schema heb je weinig, ik zat met 7 maanden op 4 slaapjes, met 9 maanden 3, met een jaar op 2 en met 15 maanden op 1. Kan je het 3e slaapje niet gewoon zo laten (eraf dus) en dan steeds iets later naar bed?
Hier krijgt ze juist te drinken als ze wakker wordt, niet voordat ze gaat slapen. (Behalve de laatste voeding.) Dat werkt hier het beste! Dus ik denk dat dit ook wel verschillend is per kind. Maar wellicht dat het bij TS wel zo is? Is in ieder geval wel het proberen waard... Hier is het de ene dag wel 3 slaapjes, de andere dag heeft ze genoeg aan 2 slaapjes. Ik probeer gewoon goed naar mijn dochter te kijken. Ik heb wel gemerkt dat ze met dit warme weer er wat meer moeite mee heeft, misschien dat dit nog een extra prikkel geeft waardoor het lastiger wordt? Helaas heb ik geen buikbare tips voor je! Succes!
Ons meisje wordt ook vaak rond 7.30u wakker. Dan krijgt ze pap. Na een uurtje gaat ze er ook weer in, dan is ze echt moe! Daarna krijgt ze fruit, zo rond 10.30u. Om 11.30u krijgt een boterham en een fles. Daarna naar bed. Ze slaapt dan ongeveer van 12.30u tot 14.30u. Als ze uit bed komt, krijgt ze weer fruit. Om 17.00/17.30u krijgt ze groente. Daarna lekker in bad. Om 18.30u nog een fles en naar bed voor de nacht! Misschien heb je hier iets aan?
Hoe doe je het met de bijvoeding? Hier is de jongste bijna 8 maanden en wij doen het nu zo: 7:00 wakker fles van 180 ml. 9:00 fruithap met wat thee 9:15/9:30 weer op bed 11:30 wakker fles van 180 ml met een broodje 13:45 weer op bed 15:30 wakker fles van 180 ml of soepstengel met wat diksap (soms heeft hij honger dus dan een fles, maar we proberen deze fles er nu af te halen) 17:00 warm eten met een toetje na 19:00 laatste fles 180 ml (drinkt meestal 100-120 ml op) 19:15 op bed en dan slapen tot 7:00 Hij is meestal wel erg moe na het warm eten, maar we leggen hem dan niet meer weg. Hij gaat anders slapen tot 19:00/20:00 waarna hij zo tot 22:30 wakker kan blijven. Vandaar de lange ruk wakker op het laatst van de dag
Dochterlief doet hier sinds maand 5 aan 2 slaapjes. Heeft ze zelf zo geregeld. Ze krijgt nu nog 4 flesjes van 150/5. 1x rond 5.00, 8.30 broodje met melk. 11.00 fles en slapen. 12.30 fruit, 15.30 fles en rijstwafel en op bed. Rond 18.00 warm eten en toetje. En om 20.30 nog een fles.
Hier twee slaapjes, soms drie. Ze krijgt drie flessen van 180/6, een fruithapje, boterham en warme maaltijd en water tussen de flessen. Meestal doe ik in de middag rond 15.00 uur de fles, zodat ze daarna lekker voldaan kan slapen. Twee weken terug was ze erg huilerig als ze ging slapen. Ik keek toen op 'de oei ik groei app' en zij gaven aan dat het een periode is waarbij verlatingsangst een rol gaat spelen. Misschien heeft ze daar ook wat last van?