Baby 6 maanden huilt in slaap

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MinnieJ, 2 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Mijn zoontje sliep altijd goed door, nooit een piep of iets sinds 3 maanden.

Maar nu de laatste tijd huilt hij regelmatig in zijn slaap, zo'n 2-3x per nacht en heel zielig begint hij plots te huilen en schrik ik me rot, dan aai ik even over zijn hoofdje en slaapt hij weer verder, t duurt hooguit 5 minuutjes.

Eerst dacht ik een nachtmerrie, toen dacht ik omdat we problemen hebben met de luiers die soms doorlekken dat het daardoor kwam. Maar pas gebeurde het ook weer en hij had toen geen doorgelekte luier. Het eerste wat ik dus denk is tandjes, omdat hij de leeftijd ervoor heeft. Maar kan dit dan een aantal weken duren? Overdag is hij gewoon vrolijk..

2. tulip

tulip Niet meer actief

ja herkenbaar, hier begon dat ook rond de 6 maanden.. nadat ik alles uitgesloten heb, heb ik het aangekaart bij het cb waar ik toevallig toch heen moest. Ik dacht eerst aan dromen, maar dat kon volgens hun niet. Toen ik uitlegde wat er gebeurde bleek het toch dromen te zijn, maar was ze daar vroeg mee, meestal rond de 8 a 9 maanden pas.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier ook vanaf die leeftijd soms huilen in de slaap. Soms is 't na 2 huiltjes stil, soms moet ik even naar ze toe, meestal heeft ze dr oogjes dan nog dicht en kan ik ze met een aai troosten. Ik denk dat het toch ook verwerken van indrukken is. Tandjes heeft mn dochter niet om gehuild 's nachts - gelukkig -!

4. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Hier hetzelfde 'probleem'. Sinds een maand ongeveer huilt Jesse ook een keer of 3-5 per nacht. De ene keer is het een paar uithalen en soms gaat het langer door en wordt hij pas stil wanneer we naar hem toe gaan en zijn speen geven. Heb wel gemerkt dat het tijdens de 'tandjesperiode' erger werd (paar nachten soms iedere 30-45 min.). Ik moet zeggen dat ik ook meteen dacht aan dromen en verwerken van de dag.

5. fafa

fafa Niet meer actief

Het consternatiebureau op zn best weer hoor ;) Waarom zou een baby niet kunnen dromen? Zodra er enig bewustzijn is (en dat begint al in de buik van de moeder) kan een dier/mens dromen.

Mijn meisje heeft zelfs al nachtmerries gehad over datzelfde cb! De drie nachten na haar eerste vaccinatie begon ze zomaar opeens in haar slaap te huilen. Ik weet bijna zeker dat haar prik-ervaringen in haar slaap verwerkt moesten worden.

6. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

ik denk ook inderdaad dat het droompjes zijn, ze verwerken gewoon alles wat ze die dag hebben gezien en ze begrijpen nog niet wat ze met al die informatie moeten, zoiets denk ik. Afgelopen nacht heeft hij niet gehuild, het wisselt dus heel erg, de ene nacht opeens 2 of 3x en de andere nacht helemaal niet. En inderdaad gewoon met oogjes dicht, eigenlijk wordt hij niet helemaal wakker want zodra ik eventjes over zijn bolletje aai dan wordt hij rustig en slaapt hij weer verder.

7. allanieew

allanieew Actief lid

5 jan 2011
    298
    15
    18
    thuisblijf moeder (and proud to be one)
    bij utrecht
    hier ook hele problemen soms is het een gil en soms moet ik een uur met hem bezig zijn om hem te kalmeren. (laptop aan youtube erop en dan maar sesamstraat liedjes afspelen)
    De afgelopen weken kon dat in ons bed, want mijn vriend was er toch niet, maar nu moet ik iedere keer echt opstaan want vriendlief is terug van vakantie (nooit gedacht dat ik blij zou zijn als mijn vriend er 's nachts niet was :)...)
    Ik heb de huiltjes wel leren kennen gelukkig en weet nu bij de eerste gil of ik er wel of niet uit moet.

8. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Hier ook sinds ongeveer zes maanden en toen kwamen ook de eerste tandjes.

9. Trotsemamsvan2

Trotsemamsvan2 Actief lid

2 jul 2011
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook! Ik sta soms wel 5x naast zijn bedje, vervelend is dat ik dus al wakker ben terwijl hij even huilt en vaak weer verder tukt, vind het best slopend hoor want ik komt zelf moeilijk in slaap :( Denk ook dat het prikkels zijn, ons manneke slaapt erg onrustig de laatste tijd.

10. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Hier precies hetzelfde, lig ik een uur wakker terwijl meneer lekker verder slaapt, irritant he:p?

Bovendien slaap ik sowieso nooit meer zo goed als voor de bevalling..soms zegt mijn man;"blijf lekker liggen, slaap lekker even uit". Maar dan voel ik me toch onrustig, en eigenlijk wil ik dan ook gezellig erbij zijn, best uitzonderlijk voor zo'n slaapkop als ik was!!

11. tulip

tulip Niet meer actief

ja idd, op dat moment dacht ik; het zal wel, maar later dacht ik ook: wat een onzin. Waarom zouden ze dat pas vanaf 8 maanden kunnen.

Deel Deze Pagina