Hallo! Ik en mijn man willen heel graag weer gezinsuitbreiding, en omdat een kindje er niet in zit, hebben we besloten een hondje te nemen. Eentje die zich aanpast aan onze levensstijl, klein en met een rustig en lief karakter. Toen kwamen we bij de mopshond. Super! Altijd al leuke hondjes gevonden. Maarrrrr, nu schijnt het wel extra tricky te zijn. Natuurlijk heb je met geen enkele hond de zekerheid of ze wel gezond zijn, maar de mopshond van tegenwoordig lijkt niet eens meer op de mopshond van vroeger. Daarom zijn deze hondjes ook vaker ziek. Nu is mijn eigenlijke vraag, heeft iemand van jullie een mopshond? En is bij jullie ook bekend of ze doorgaans echt veel vaker ziek zijn dan andere rashonden? Dit is niet iets waardoor ik er meteen vanaf zie, maar dit neem ik wel mee in de keuze naar welk soort hond we nemen. Dankje!
Wij hebben er eentje. Twee jaar oud en echt supergezond. Wij hebben het hondje wel uit een thuisnest. Moeder en vader waren daar. Dit was het eerste nestje en laatste nestje. Was niet verwacht en daarna werd moeder gesteriliseerd. Maarja echt fokkers voor mopshondjes zou ik er nooit een van willen. Want hondjes zijn eigenlijk wel doorgefokt. Omze volgende hond zal ook nooit een mops zijn.
ontzettend doorgefokt tegenwoordig, hele platte neusjes waardoor ze vaak ademhalingsproblemen hebben, erg zielig...
Meer kan ik er inderdaad niet over zeggen , in de zomer vallen ze zo flauw en na 100 meter lopen zijn ze buiten adem gewoon zielig.
Zielige hondjes. Veel te platte neus waardoor ze eigenlijk de hele dag door een rietje ademen. Oogdruk is vaak aan de hoge kant waardoor ze oogproblemen kunnen hebben. Gebit is ook niet al te geweldig. Een vriendin van me heeft er eentje en die heeft niks anders dan problemen met het teefje. Hier in de buurt lopen er ook meerdere en als ik ze dan achter hun baas aan zie schuiven en als ze dan een sprintje trekken schiet het nog niks op. Maar ik ben dan ook van mening dat een hond atletisch hoort te zijn of in ieder geval vrij om te bewegen wat ze willen..
Als je juist een mops wilt kun je het beste naar een fokker gaan die fokt op neuslengte en slanke bouw. En zou ik juist afraden om eentje van een oeps nest te nemen... Het zijn ook hondjes die veel in de broodfok gebruikt worden.
Ik heb er een Super lief hondje en kan echt niet meer zonder m! MAAR Ik raad het iedereen af!! Ik heb niet voor het ras gekozen, heb m zo gekregen op latere leeftijd In de zomer denk ik elk jaar weer dat die dood gaat... Zo benauwd! En op zich is dit niet eens zo'n gekke gedachte... Hij kan echt een hartaanval krijgen! Nee ik zou er nooit met m'n volle verstand aan beginnen hoe lief ze ook zijn! Vind dat ze dit ras moeten verbieden... Fokken met dit uiterlijk omdat het zo schattig staat is in mijn ogen hartstikke fout en ik zou nooit mee willen werken om dit in stand te houden!
Oke, ja zie, dat soort verhalen hoor je niet altijd. Als ik er 1 had willen nemen had ik het via Commedia fokkers gedaan. Die worden streng in de gaten gehouden en zijn dus geen broodfokkers. Maar nu denk ik er nog wel een keer over na. Geldt dit ook voor Frans Bulldogs enzo? Want een Chihuahua zie ik echt niet zitten. Een pincher ook niet en een jack russel al helemaaaal niet.
Tja. Ik vind een fokker zwaar overrated. Een moeder die weet ik hoeveel nestjes werpt... Nu was het eerste keer en laatste keer. Onze moos is super gezond. Zelfs in de zomer kan ik gewoon met hem wandelen. Hij is superactief en een superlief hondje voor de kids.
Wij hebben 2 bulletjes. Doordat een kennisje de jongste heeft laten vallen heeft ze zo ongeveer haar rechterpoot verbrijzeld, uiteindelijk weer goed gekomen.. Maar mijn moeder heeft baar verwend! Ze is iets te dik en kan niet goed delen. Je krijgt dat niet meer uit haar karakter. Maar ze is verder zo ontzettend lief! De andere hebben we gekregen omdat ze constant buitenzat en de Beagle die bij haar zat bijna haar oren eraf beet etc. Maar dit Bulletje is in mijn ogen perfect. Ik ken geen lievere en trouwere Bull dan haar. Helaas is ze al heel erg oud en moet ze worden ingeslapen binnenkort. Beide hondjes houden alleen niet van warm weer en gigastukken lopen. Maar dat doen hun baasjes ook niet Koop geeen!! Bull/Mopshondje/welk hondje met een (te) korte snuit bij een broodfokker. Ga echt op zoek na een hondje die de neus niet te kort heeft. Te korte neus geeft zoveel problemen voor het hondje. Succes met je zoektocht!
Tante krijgt er hier één. Wel bij een erkende fokker vandaan! Zou dat sowieso aanraden. Broodfokkers zijn om verschillende redenen geen goed idee, maar bij bepaalde rassen e.d. al helemaal niet.
Er zijn nog wel veel meer gezondere hondjes dan een mops chihuahua pincher of jack russell. Ga eens de honden enceclopedie er bij pakken en bladeren in de rasgroep gezelschapshondjes. Zitten hele leuke tussen. Franse bullen zijn ook niet gezond. Hier in de straat wonen er 4 ik word gek van het geknor door de platte neuzen.
Nee, maar ik ben goed alert als het om broodfokkers gaat. Vroeger toen ik thuis woonde twee honden kwijt geraakt door broodfokkerij. Daarbij zijn alle tips welkom! Heel erg bedankt. Ik zal het er nog eens met mijn man over hebben Een nestje vinden van betrouwbare baasjes is alleen geen makje..
Ik vind bullen en mops hondjes een heerlijkheid om te zien, ook qua karakter. Maar die gezondheidsproblemen.... oei. Dat schrikt mij wel af. Nu verdiep ik me altijd redelijk in een ras, hebben zelf een Amerikaanse stafford, en wij willen er in de toekomst nog een hond bij nemen. Maar een kleinere. Ben me nu in het verdiepen in een Boston terriër. Willen graag nog een terriër, maar wat meer het uiterlijk van een Bulldog. De boston lijken toch minder gezondheidsproblemen te hebben, sowieso is de bouw en snuit ' beter ' . Karakter spreekt ons erg aan.
Dan heb je een volledig verkeerd beeld van een goede fokker. Een goede fokker fokt niet weet ik hoeveel nestjes maar vaak maar max 3 per teef. De honden worden getest op erfelijke gebreken. Zoekt geschikte combinaties uit met reuen die de "foutjes" van de teef kunnen verbeteren en fokken om het ras te verbeteren en niet om te vermeerderen. Bij oeps nestjes is er niet getest op erfelijke gebreken en weet je dus helemaal niet wat er speelt in een combinatie waardoor je als je met een hoogrisico ras als een mops fokt je nog meer meer problemen kan krijgen. Dat jou mops toevallig gezond is (wat natuurlijk geweldig is voor jullie maar vooral voor jullie hondje) en geen problemen heeft wil niet zeggen dat het ras gezond is. Het is nu eenmaal een feit dat dit ras ongezond doorgefokt is. Waardoor er veel problemen in de gezondheid zijn bij dit ras.
Dit testje is altijd leuk om misschien nog wat rassen te vinden . Zo ben ik op onze toller uit gekomen. Succes! Dog Breed Selector : Animal Planet
Klopt. Maar onze mops heeft ook echt niet zo'n korte snuit én is niet dik ofzo. Dat is natuurlijk ook bij mopsen, de helft is weet ik hoe dik. Ja gek dat die honden geen lucht krijgen. Ik bedoel dat heeft er ook echt wel mee te maken....
Wij hebben 2 super gezonde mopshondjes van n erkende fokker. Super gezond. Kunnen er zo n paar uur mee lopen. Onze eerste kwam van mp en is maar 5 jaar geworden, zij mankeerde echt alles wat mis kan zijn Dus echt n goede foksters opzoeken via commedia . Nl Ze zijn wel prijzig wij betaalden 3 jaar terug 1275 euro per mopsje.
Bulletje zou ik ook niet doen. Niks met zo'n extreem platte snuit! En "erkende" fokkers... Tsja hoe denk je dat We überhaupt aan dit soort misvormde honden komen.... Juist door fokkers die dit verzonnen hebben en ik stand houden!!! Er zijn nog super veel andere leuke honden rassen die een stuk gezonder zijn! Verdiep je er is in en staar je niet blind op de veel voorkomende hondenrassen die je al kent.