Haha, nee dat is ook geen garantie voor een gezonde hond, i know. Je hebt nooit garantie. Maar dat heb je ook niet als je voor een kindje kiest toch? Dan kan je ook niet zeggen van 'Ja, ik neem een kind, maar alleen als het gezond is hoor' haha.. Maar goed Staffords stonden ook op ons lijstje. Mijn man is er vooral enorm gek op! Die hebben we ook nog niet van ons lijst geschapt.
Haha nee dat is waar Maar misschien bedoelde ik meer van; een mops is in mij ogen gewoon een zielig ras, en of het nou bij een goeie fokker weg komt of niet.. ik zou hem gelijk schrappen van mijn lijstje. Heeeel veel succes met je keuze
Ik heb niet alles gelezen, maar wilde toch even reageren. Wij hebben ook een mopshond wat een bewuste keuze is geweest, en ik heb er nooit spijt van gehad en ook geen grote problemen mee gehad. Hij is super lief voor ons zoontje en hij heeft het echt niet benauwd....als het boven de 30 graden is houdt hij niet van lange wandelingen maar anders vind hij het heerlijk en voor onze zoon geboren werd liepen wij er elke dag 2 lange rondes mee een van een uur en een van driekwartier, dit is nu iets minder. omdat wij zoveel lopen en uitkijken met voeding is hij niet te dik en kan hij zich prima bewegen en is actief. Het enige waar wij problemen mee hebben is zijn ogen zijn vaak ontstoken en beschadigen snel. Ook heeft hij verschillende soorten voer geprobeerd omdat hij anders veel scheten laat en stinkt maar nu hebben we de goede combi gevonden en is er nergens last van. Als je vragen heb kun je altijd ff een pbtje sturen groetjes Susanne
Ik en mijn man hebben het er gister nog over gehad, en onze keuze voor een mopshond is er nog wel maar we zijn wel aan het twijfelen gebracht. Want, nu komt het, we zagen de Boston Terrier en die lijkt ons ook super leuk. Nu zei iemand hier dat die doorgaans gezonder zijn? Want na wat ik al heb gelezen, kampen die ook met benauwdheidsproblemen. Iemand ervaring?
Leuke honden die staffords hoor... maar besef je wel dat die een grote kans op hond agressie hebben en ik denk dat jullie een leuke gezinshond willen hebben die niet buiten huis alle andere honden wel op kan vreten. Hier loopt ook een amerikaanse stafford en kan niet onbezorgd met haar de straat op want als er een andere hond losloopt en die komt buurten dan kost het heel wat inspanning van mijn kant dat onze amstaff het andere hondje niet volledig opvreet. Ik zeg niet dat alle staffords altijd hondagressief zijn maar de kans dat ze dat wel inzich hebben is vele malen groter dan bij andere honden. Zolang je je daar bewust van bent is zijn het heerlijke honden. De Boston terrier zijn leuke hondjes..!! Wel flink wat actiever dan de mops maar zo grappig. Echte clowns zijn het en zijn ondanks dat het terriers zijn prima af te richten. De boston heeft meer neuslengte en daardoor niet zo snel benauwd. En door hun atletische bouw kunnen ze lichamelijk ook meer. Je kan ook eens bij een fokker gaan kijken zonder dat er een nestje ligt en kennis maken met het ras... (dat geld trouwens voor ieder ras)
Tsja, het blijft natuurlijk een kortsnuit. En die hebben gewoon meer benauwdheidsproblemen dan honden met een spitste snuit.
Precies jouw mening! Wij vinden ze ge-wel-dig en hebben 2 hartstikke gezonde mopsen niks zieligs aan. Onze eerste mops was idd broodfok en was zwaar ziek en ongezind dus weet uit ervaring de verschillen..: die was idd zielig, net als andere rassen die broodfok zijn. En met langsnuiten kan je ook veel problemen hebben! Wij hebben ook nog n beagle met HD en das n zielige hond!
Ik vind ze ook geweldig hoor! Wij hebben dan geen raszuivere, maar ze is zo ontzettend lief! De buurjongens komen hier vaak aan de deur om te vragen of ze met de hond mogen spelen. Dan staan ze zo 2 uren met de bal te gooien of te voetballen met onze hond die maar achter de bal blijft aan rennen. Voor de buren ook leuk....wel de lusten van een hond, maar niet de lasten
oh mijn god. echt serieus. dan ken je de staffords niet echt goed om eerlijk te zeggen. Ken genoeg mensen in mijn omgeving die een stafford hebben. Heel lieve en aanhankelijke dieren. Ik wil niet heel veel zeggen hoor maar ik heb 2 franse bulletjes en de jongste laat ik echt niet los lopen want die bijt dus echt andere honden. Van die staffords zegt altijd iedereen maar ik heb liever een stafford dan een poedel of en teckel. Sorry moest hier ff op reageren.
Wij hebben een Franse bulldog en ik heb serieus nog nooit zo'n lief beest gezien als deze. Hij stinkt wel en laat boeren en scheten maar het is ech m'n grote vriend! Heeft wel wat klachten gehad aan z'n ogen maar ook dit is weer verholpen bij de dierenarts. Verder is die heel rustig en slaapt het liefst de hele dag in het zonnetje! Hij houd van wandelen maar je moet in de zomer gewoon niet erg ver met hem lopen want dan krijgt ie het na een tijdje wel benauwd. Maar verder heeft die nog nooit wat gehad. Ik denk dat je ook maar gewoon de pech kan hebben met beestjes.
Wij hebben een mops gehad... schat van een beestje! Helaas vorig jaar in moeten laten slapen door ouderdom en ws kanker in de buik. Als ik hem terug zou kunnen halen zou ik het doen, mis hem nog steeds verschrikkelijk, maar aan een nieuwe mopshond zou ik niet beginnen.
Het klopt wel hoor. Ik denk dat ruw weg 80% van de staffords op een bepaalde leeftijd hond agressie gaan ontwikkelen. Of dit nou na een jaar of na 8 jaar is... Het zit zo in het ras gefokt dat het bijna altijd tot uiting komt. Soms vroeg soms laat. Ik heb op school ook veel over honden rassen moeten leren en ras specifieke kenmerken en hond agressie was zeker een kenmerk van de stafford. Wil niet zeggen dat ik het de hond kwalijk neem. Het zijn de mensen die het er in al die jaren ingefokt hebben! Maar het klopt wel (helaas) verder zijn het hele leuke honden hoor!
Klopt anders wel. Staffords hebben hebben een grotere kans om agressie naar andere honden te ontwikkelen wanneer ze opgroeien, ook al voedt je de hond goed op. Dit is nog vanuit vroeger, toen ze werder gebruikt met stierengevechten, de hond moest zich daar verdedigen tegen een stier. De honden zijn zo gefokt dat agressie makkelijk op te wekken is, en dit blijft zo. Hier doe je verder niets aan. De ene hond zal vast sneller agressie ontwikkelen dan de ander, maar het blijft zo dat je tijdens de opvoeding goed consequent moet zijn en zelfs dan biedt dit geen garantie voor ontwikkeling van agressie.
Zo jammer dat mensen raskenmerken nog steeds ontkennen van de stafford. Ik weet wel zeker dat ik meer staffords ken dan jij ooit tegen zult komen. 80% daarvan is toch echt gewoon hondagressief. Dit maakt ze naar mensen toe niet minder lief. Sterker nog ik ken geen 1 die mensagressief is. Allemaal stuk voor stuk zijn gouden honden maar voor honden buiten hun eigen roedel zijn het gewoon geen lieverds. Het zijn honden die gefokt zijn om te vechten dit zit nu eenmaal in de aard net zoals bij teckels gefokt is op jachtinstinct is er bij de staffords gefokt op zoals ze dat noemen "game" de wil en kracht om te gaan voor de kill. Bij sommige komt het niet tot uiting maar bij de grootste gedeelte wel. Als dit ontkent wordt dat dit erin kan zitten komen veel mensen van een koude kermis thuis als hun lieve staffordje opeens de hond van de buren dood bijt. En dan is de stafford de schuldige.. als je zo'n hond in huis neemt moet je weten dat dit kan gebeuren. Anders kunnen er hele vervelende dingen gebeuren en krijgt de stafford een nog slechtere naam.