Behoorlijk verkouden!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Saartje123, 8 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Hoi,

Ik ben nu sinds een aantal dagen echt snotverkouden. In de nacht zijn allebei mijn neusgaten dicht. Ik vind het moeilijk om door mijn mond te ademen, maar dan moet het wel. Maar ik voel mij heel erg benauwd hierdoor.

Nu heb ik een heel sterk middeltje (kan niet op de naam komen) wat je in kokend water doet en met een handoek om je heen de damp opsnuift.

Mag je dit gebruiken tijdens je zwangerschap?

Zo niet, weet iemand een tip waardoor ik iets beter kan ademen tijdens mijn slaap?

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    als je de dampocapsules oid niet zou mogen gebruiken staat dat in de bijsluiter.

Verder zorgen dat de lucht in je slaapkamer niet t edroog is, dus natte handdoek op de verwarming.
    Doorgesneden ui naast je bed, werkt echt!

3. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    NEUSVERKOUDHEID
    Omdat je als zwangere vaak minder weerstand hebt, kun je sneller verkouden worden of langer verkouden blijven. Tips bij neusverkoudheid: Stomen; dit geeft verlichting van de klachten, hiermee krijg je je neus vaak weer open. Toevoegingen aan het water zijn niet nodig voor de genezing‚ eventueel kun je kamille gebruiken. Geen andere toevoegingen gebruiken
    Fysiologische zoutoplossing
    Gebruik liever geen neusspray en dampo
    Indien de klachten blijven aanhouden, maak dan een afspraak bij de huisarts.

Zwanger zijn

4. loesk

loesk Actief lid

1 mrt 2010
    286
    1
    0
    Hallo,

Ik heb vaak voorhoofdholteontsteking, ook tijdens mn zwangerschap dus. Bah. Het enige wat ik mocht is eerst 5 dagen neusspray (otrivin heet dat geloof ik he) maar als je zwanger bent mag dat dus maar max 5 dagen. Daarna heb ik een babyneusspray van zoutoplossing gekregen. En stomen met zoutoplossing. Je mag heel weinig als je zwanger bent.
    Bij twijfel gewoon even de dokter bellen, die heb ik ook iedere dag gebeld of ik iets mocht hebben of niet hahaha.
    Succes ermee!!!

Groetjes Loes

5. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Haha Loes ach beter een paar keer teveel bellen, dan iets verkeerd innemen moeten we maar denken!

Bedankt voor jullie adviezen dames!

6. loesk

loesk Actief lid

1 mrt 2010
    286
    1
    0
    Precies dat dacht ik dus ook hihi.
    Nou succes er mee he!

Groetjes Loes

Deel Deze Pagina