dirksmama, ik had jou toch altijd vrij hoog staan hier, maar de laatste tijd, kom je me toch met uitspraken waar mn nekharen recht van overeind gaan staan? Is het wel helemaal in orde met je? Dit KAN niet! Ts, gecondoleerd met je oma .
Wanneer je maar na een sorry zegt is het geen excuses en maak je de sorry ongedaan! Ik vind jouw reacties heel naar!
Een verpleeghuisarts vertelde mij dat je door de morfine niet doodgaat. Het is uiteindelijk het hart zelf dat het niet meer rond kan pompen of gewoon te zwak is om goed te functioneren. Morfine doet daar niets aan. Wel is het zo dat morfine helpt tegen de benauwdheid waardoor ze rustiger wordt en niet naar adem hoeft te happen. Vaak is het schrikken voor familie dat er morfine wordt toegediend. Soms wordt er ook een slaapmedicatie bijgegeven (niet altijd) in de vorm van dormicum. Die combinatie houdt een patiënt vaak slapende zodat de pijn niet aanwezig is en de patiënt dus rustig ligt. In het verpleeghuis waar ik heb gewerkt werd bovenstaande combi altijd in overleg met de arts en de familie gegeven. Nogmaals: aan de morfine ga je niet dood! Uiteraard bij een extreem hoge dosis wel maar 1mg per 4 of 6 uur is juist voldoende om geen benauwdheid cq pijn te ervaren. Ik heb niet alle reacties gelezen, dit is puur gebaseerd op eigen ervaring en hoe ik het heb gezien. Mensen ga alsjeblieft in dit soort topics niet de discussie aan over morfine gebruik, wel of geen drinken geven. Dit is echt vreselijk voor ts en zij vraagt duidelijk om opheldering. Jemig zeg, heb respect voor elkaar!!! Gecondoleerd Fleur, veel sterkte.