Hallo meiden, Zojuist heb ik gehoord dat wij in februari waarschijnlijk met iui mogen starten (mocht de tweede samenlevingstest weer negatief zijn). Hoe ging dat bij jullie? Mn vriend heeft dan namelijk een nieuwe baan en het wordt erg lastig met vrij nemen. Hoe heeft jullie partner dat gedaan? Gewoon thuis produceren ofzo? Ik neem aan dat je het zaad niet een dag van tevoren kan inleveren. Ik weet het niet hoor, maak me er best wel druk over. Ik hoor graag over jullie ervaringen.
Als je binnen een uur in het ziekenhuis kunt zijn mag je het thuis produceren. Wij moesten meestal tussen 8 en half 9 zaad inleveren. Ze kunnen je eisprong timen met pregnyl, dus hopelijk wil jouw ziekenhuis er rekening mee houden. Mijn vriend kon gelukkig steeds vrij krijgen. Vind het toch wel fijn om samen te gaan. Niet voor alle echo's, maar voor de IUI zelf wel.
Wij wonen ook binnen het uur bij het zh vandaan Bij ons was het inleveren om 08.00 uur, dus dan ging hij wat later naar zijn werk. Hij is 2x mee geweest en ben 4x alleen geweest.
Je vriend hoeft niet bij alle echo's enzo te zijn als dat ergg slecht uikomt met zijn werk, maar hij is wel nodig op de dag van de IUI. Nu heb je die natuulijk maar één per cyclus. Als de IUI rond het middaguur ofzo wordt uitgevoerd (was zoiets bij ons) dan zal hij 's ochtends zijn levering mogen doen. Hij zou daarna gewoon naar werk kunnen gaan. Dan is hij er alleen een dag in de maand wat later. Wij hadden dat "probleem" niet omdat we met ingevroren zaad hebben gewerkt. Maar dat komt de kwaliteit niet ten goede. Mijn man is overigens overal mee naar toe gegaan. Ik had het toch erg raar gevonden als ons kindje "verwekt" was zonder dat hij erbij was. Alhoewel dat wel weer leuke grappen oplevert...
Ja ik zou natuurlijk ook graag willen dat hij erbij zou zijn, maar ik ben bang dat het erg lastig wordt en dat er dus weinig keus is. Hij begint trouwens smorgens erg vroeg dus dat zou hij sowieso vrij moeten vragen omdat we 8 uur al niet eens halen. Is het dan misschien beter om daar eerlijk over te zijn tegenover zijn nieuwe werkgever? Ik weet niet of ze daar erg blij mee zullen zijn (ik vind het zelf overigens ook best lastig met mijn werkgever, wel of niet alles vertellen enzenz..)
Natuurlijk mag dat. Mijn man heeft een medicijnkuur (soort chemo) gehad voor een ziekte die hij heeft. Hierdoor is hij volledig onvruchtbaar geworden. Gelukkig is voor hij deze kuur kreeg sperma ingevroren.
@Chocochick, Super dat dat kan he en met een supermooi resultaat zo te zien Stel dat het zaad iets later dan een uur zou worden ingeleverd zou dat dat echt verminderde kwaliteit zijn?