Linea Nigra

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door speeters, 11 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Een Linea Nigra heb ik...

1. Altijd al zichtbaar gehad

2. Sinds mijn zwangerschap, al in het eerste trimester

3. Sinds mijn zwangerschap, vanaf het tweede semester (of later)

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Lieve meiden,

Omdat er bijzonder weinig informatie te vinden is over de Linea Nigra (donkerdere lijn over de hele/halve buik) buiten de zwangerschap, wou ik even aan jullie vragen hoe het bij jullie zit/zat. Hebben jullie altijd een zichtbare lijn gehad, of slechts tijdens een zwangerschap?

Bij niet-zwangere vrouwen spreken ze wel van een linea Alba bij niet zwangere vrouwen, maar die zou eigenlijk niet te zien mogen zijn, ze verkleurt enkel bij bijvoorbeeld zwangerschap of insulineproblemen.

(In mijn album een foto van mijn Linea Nigra, komt die iemand bekend voor?)

Bedankt voor jullie tijd!

Groetjes,
    Sandra

2. MamaMaddy

MamaMaddy Lid

7 mrt 2007
    17
    0
    0
    Begeleider verstandelijk gehandicapten
    Ik heb dit ijtdens mijn zwngerschap helemaal niet gehad, daarvoor en daarna ook niet...
    gr. MamaMaddy

3. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Bedankt dat je de spits afbeet MamaMaddy ;)

4. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Sorry , ik heb niet kunnen stemmen omdat mijn optie er niet tussen stond :D
    Heb het namelijk nooit gehad .
    Niet voor mijn zwangerschappen (heb 2 dochtertjes ) , niet tijdens en ook niet erna .

Groetjes Joyce

5. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    heb er 1, een hele lichte.
    Maar had je niet al eens de vraag bij de vk gesteld? staat me iets van bij dat het vrij normaal is.

6. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ik kan ook niet kiezen.. heb er nog geen. ben nu 27 weken. weet niet of hij nog komt.
    om eerlijk te zijn hoop ik van niet......

7. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Oei, die mogelijkheid ben ik inderdaad vergeten! Ik heb nog geprobeerd hem toe te voegen maar dat ging niet meer, sorry ;) (kan dat nog toegevoegd wordenà

Ja, het komt inderdaad nog voor, maar ik wou gewoon een wat algemener beeld krijgen omdat er zo weinig informatie over te vinden is, en ik wel eens algemeen wou weten wanneer de meeste een linea nigra krijgen. Niet echt een vraag voor mezelf, gewoon ter informatie ;)

Ik las bijvoorbeeld dat "The line rarely appears before you are at least several months pregnant." Daarom dat ik eens wou kijken wat daar nu proefondervindelijk waar van is ;)

Bedankt alvast voor de antwoorden!

8. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Ik sluit me bij het merendeel aan, heb een zoon van 6, tijdens de zwangerschap nooit iets gezien en hierna heb ik een curretage gehad met 13 weken maar op dat moment ook niets.

9. Niet meer actief

ik had er al vrij snel één... Al vanaf week 6 ofzo en eerst alleen onder en dan tot me navel en nu ook boven me navel... staat wel foto van in me album ;)

10. anoul26

anoul26 Fanatiek lid

11 feb 2007
    1.008
    0
    36
    Hoorn
    ik ben nog nooit zwanger geweest. heb me weleens afgevraagd wat die hele vage lijn van de onderkant van mijn navel naar beneden zou zijn. verder nooit over bagedacht. Nu ik deze vraag leez, heb ik nogmaals gekeken en zit er idd op de helft van mijn buik een iets donkerdere kijn naar beneden die stopt bij mijn venusheuvel.

11. Schijndelsvolk

Schijndelsvolk Fanatiek lid

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Ik heb deze lijn als zo lang dat ik me niet meer kan herinneren wanneer dat ik m zag...

12. Danique

Danique Bekend lid

19 nov 2006
    572
    0
    0
    ik kreeg hem ergens in de laatste termijn van mijn zwangerschap en vlak voor ik weer zwanger werd was hij weg.

13. Agapi

Agapi Bekend lid

31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Ik had hem opeens na de bevalling, daar was ik wel verbaasd over. :(

14. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    ik had hem al vrij snel, omdat ik heel misselijk was, de streep werd ook donkerder daardoor, en toen ik minder misselijk werd verdween hij weer een beetje maar heb hem nu nog steeds

15. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Hm, niet misselijk geweest, maar wel heel licht een lijn.....

Moet toch nieuwe buikfoto's maken, zal zo eens kijken of ik de lijn op de plaat krijg....

Begon in het tweede trimester...

16. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Dat zou super zijn Judy! Bedankt! ;)

17. Naima

Naima Lid

10 okt 2006
    59
    0
    0
    Hoi, ik kreeg 'de lijn' toen ik een paar weken gestopt was met de pil...gelijk natuurlijk een test gekocht, maar neej... Ik vond het ook wel raar, dacht dat je die streep alleen maar kreeg als je in de 2e helft van je zwangerschap bent.
    Ik heb dus maar voor de 1e optie gekozen - al had ik hem vroeger echt niet-

18. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Hoi, bij mij is het ook altijd al zichtbaar geweest. Hij loopt tot aan mijn navel.

olga

19. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Vanaf week 5 liep ie van schaambeen tot navel. Een paar weken terug is ie geklommen tot aan mijn borstbeen. Een linea in etappes dus ;)

Deel Deze Pagina