Hallo allemaal, Morgen (woe, 6 aug.) ga ik voor de eerste keer naar de VK. Best spannend, ook omdat ik helemaal alleen ga en ik niet zo goed weet wat ik moet verwachten. Een aantal maanden geleden ben ik begonnen met lijnen omdat ik zo'n 20 kg te zwaar ben. Kort daarna ben ik zwanger geworden en ben ik dus gestopt met het lijnen. Nu ben ik bang dat ik daarop erg aangesproken wordt. Nu is mijn vraag: wie heeft er meer last van overgewicht en is bij de VK geweest? Hoe gaan ze met je om? En wat adviseren ze je om te doen tijdens de zwangerschap? Ik hoop dat iemand mij wat gerust kan stellen. Alvast bedankt. Liefs, Linda
ik ben ook te zwaar. Ze vroeg alleen naar mijn gewicht voor de zwangerschap. Verder ben ik tot nu toe nooit op de weegschaal geweest bij de vk. Thuis hou ik het wel goed bij omdat ik niet te veel wil aankomen...het gaat er al zo moeilijk af. Verder was het bij mij een kennismakend gesprekje, bloeddruk opnemen, zwangerschapskaart aanmaken, even op de onderzoekstafel om te voelen of ze m'n baarmoeder al kon voelen (met 9 weken, kwam net boven m'n schaambotje uit), en kon ik vragen stellen. Tja volgens mij was het dat wel...
Dank jullie wel voor jullie antwoorden. Dit stelt mij al wat gerust. Ik ga er zeker ook om denken dat ik niet te veel aan kom tijdens de zwangerschap. Het gaat er inderdaad moeilijk weer af.... Ik laat weten hoe het gaat bij de VK. Nogmaals bedankt. Liefs!
Hoi, Het om je BMI (body mass index) als deze (veel) te hoog is kan dit leiden tot een medische indicatie in je zwangerschap. Alleen weten dat je 20 kilo te zwaar bent, zegt mij helemaal niets. Als je gewenste gewicht 45 kilo is, tja dan ben je VEEEEEEL te zwaar maar als je gewenste gewicht 80 kilo is dan valt het wel weer mee... Vandaar. Je krijgt niet op je kop hoor.. hooguit wat tips om niet teveel aan te komen en om te gaan met nog wat extra gewicht.!
Hoi dames, Vanmorgen naar VK geweest. Heb echt een heel leuk gesprek gehad en over mijn gewicht werd niet gesproken. Ik heb alleen even op de weegschaal moeten staan en dat is genoteerd. Verder ben ik prima gezond! Nu een afspraak maken voor de echo. Het begint nu echt... (al heb ik het gevoel nog niet). Liefs!
wat fijn! ik voelde mij in het begin ook helemaal niet zwanger. Veel kwaaltjes had ik niet. ( alleen zooo moe) De echo's zijn dan ook echt even van die momenten dat je je heel bewust wordt van je zwangerschap. Helemaal toen ik het hartje zag kloppen ( was ook het eerste wat ik zag). Zo ontroerend. Wanneer mag je? En hoewel ik in het begin nooit zo goed wist wat ik er mee aan moest als anderen dit tegen mij zeiden, zeg ik het toch tegen jou: Geniet ervan! ( ik had altijd zoiets van waarvan dan? van het moe zijn?) Heel veel succes met je zwangerschap! groetjes!
Hoi allemaal, Vanmiddag gebeld voor een afspraak... Helaas duurt het langer dan ik had gehoopt: 26 augustus mag ik voor een echo. Dat worden nog 3 lange weken, want zo lang kan ik eigenlijk niet wachten! Maar het zal toch moeten! Ik ga toch proberen er van te genieten. Kijken naar babyspulletjes enzo.... Bedankt voor jullie reacties meiden! Liefs.