wie ook met 4 weken een echo gehad??

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door tulip, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

Wie heeft er ook een echo met 4 weken gehad en wat was er bij jullie te zien??

Ik had nl geen idee hoelang ik zwanger was, daarom al een echo. Nu was er helaas nog weinig te zien, alleen een vruchtholte.
    Ik heb geen ervaring met die vroege echo's, want bij mn dochter kwam ik er pas achter dat ik zwanger was met bijna 9 weken. Toen al een mooi "kindje" te zien.
    Mag over 2 weken terug komen, maar zit wel in de zenuwen nu.

2. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    ik had echo met 7 weken.. toen ik met 4 weken bij de gyn was wou hij geen echo maken omdat het kon zijn dat het nog niet was ingenesteld en er dan ds niets te zien zou zijn.. dus neem aan dat het kan dat je nu nog niets ziet omdat het nog bezig is met innestelen

3. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik heb er een gehad met 4,5 weken. Ik weet niet meer precies wat er te zien was, maar het was wel duidelijk "een zwangerschap".
    Vervelend dat je nu nog 2 weken in spanning moet zitten!

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Heel normaal dat je nog niks kunt zien hoor. Maar er was dus blijkbaar wel duidelijk te zien dat je wel zwanger bent? Dan zou ik me vooral daarop richten :)
    Wanneer heb je voor het eerst positief getest? Je bent dan doorgaans zo'm 3-4 weken zwanger namelijk, dus misschien even zo tellen?

5. tulip

tulip Niet meer actief

rozemarijke, 27 december. Het kan toen makkelijk (zoals de rest zegt) voor NOD zijn. Ik weet nooit wanneer NOD is, dus kan dat ook niet zeggen.

6. tulip

tulip Niet meer actief

o rozemarijke, bedenk nu dat ik op je andere vraag geen antwoord gegeven heb. Er was een vruchtholte aanwezig, weliswaar klein, maar dat is het teken van een zwangerschap.

7. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.309
    2.593
    113
    ik heb met precies 4 weken een echo gehad. Niet om te kijken of ik zwanger was maar een check om te starten met de MMM.
    De gyn zag een mooi dik bm-slijmvlies en de dag erna had ik een knalpositieve test.
    en 8 maanden later een prachtige dochter

8. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Met 4 weken een echo gehad en er was niks te zien, behalve verdikt baarmoederslijmvlies; en ik had toen precies die dag voor het eerst positief getest.

Nu een tijdje verder, heb een enorme toeter en kan niet wachten om ons kindje vast te houden :)

9. raspberry

@Tulip: dan zou ik me vooral niet al te druk maken nog :)

10. tulip

tulip Niet meer actief

Dank je, ik probeer er voorlopig ook maar vanuit te gaan dat het goed is, maar wat ik wel raar vind is dat ik er al zo ziek van ben. Dat kan bijna niet toch zo vroeg. Ik beeld het mij echt niet in, ik hang echt boven de wc.

11. raspberry

Ik ben steeds vanaf het moment dat ik positief testte, ziek geweest. Bij Thirza was dat pas 19 dagen overtijd, de tweede zwangerschap, (veel milder, maar toch) vanaf 4 dagen overtijd en de laatste keer 1 dag voor NOD.
    Dat ziek-zijn heeft met het HCG te maken en dat is in actie vanaf het moment van bevruchting. Dat is idd geen inbeelding, dat zit er gewoon :) En vanaf een bepaald niveau ga je je daar ziek van voelen. Daar heeft de een meer last van dan de ander..

12. tulip

tulip Niet meer actief

Rozemarijke, oke das fijn te horen.

13. naadje53

naadje53 Bekend lid

23 mrt 2011
    975
    0
    0
    @tulip

ook ik krijg over 8 weer een echo om te kijken hoe of wat, ik heb net ook bij een ander onderwerpje wat geschreven waar jij toevallig ook had gereageerd op iemand anders

maar de beroerdheid kan kloppen hoor want dat heb ik ook heel erg hihi

14. tulip

tulip Niet meer actief

naadje, dank je wel. Ik lees nu je reactie daar idd. Het stelt mij allemaal wel wat gerust, maar het blijft even spannend.
    De vorige keer was het allemaal een stuk makkelijker, met ruim 8 weken er pas achter komen dat ik zwanger was;)
    Maar klopt jouw banner dan??

15. naadje53

naadje53 Bekend lid

23 mrt 2011
    975
    0
    0
    nee die klopt dus nog niet, ik ga hem pas veranderen als ik mijn echo heb gehad

16. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Ik heb bij de eerste ook een echo gehad met exact vier weken. Er was toen nog geen vruchtje te zien, maar mijn baarmoeder zag er zwanger uit zoals mijn gyn dat zo mooi omschreef. Het kwam er dus op neer dat mijn baarmoederslijmvlies mooi verdikt was wat dus kon duiden op een zwangerschap. Een week later (dus met exact 5 weken) weer een echo en toen was er al een garnaaltje met kloppend hartje te zien.

Ik hoop voor je dat je over twee weken een mooi kloppend hartje gaat zien!

17. Kreeft15

Kreeft15 Actief lid

24 okt 2011
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb 27 december een echo gehad, ik dacht dat ik verder was. En het was een klein wondertje dat ik zwanger was. Ik geloofde het allemaal niet helemaal dus kreeg een echo, we dachten dat ik 5/6 weken was, maar doordat ik een late eisprong heb (pas na 25 dagen ongeveer) was ik dus pas net 4 weken en ook bij mij niets te zien alleen inderdaad dat er zwangerschap gaande was. Ik heb nu volgende week een nieuwe echo op 10 januari, ben heeeeeel benieuwd!Denk dat ik het pas echt geloof als ik het met eigen ogen gezien heb!

18. Jantine

Jantine Bekend lid

8 mei 2011
    683
    2
    18
    NULL
    Same here. Eerste echo was er niks te zien behalve een ´zwangere baarmoeder´ , de tweede echo was er een holte te zien waarvan de vk dacht dat het niet goed was, de derde echo bij de gyn zagen we een vruchtzak met een dooier en de derde echo heb ik gisteren gehad en daar zagen we een garnaaltje met een kloppend hartje.

Laat je niet overstuur maken hoor! De man die ik gisteren zag vond al mijn echo´s heel normaal en goed, terwijl de vk nogal negatief was. Er is bijna niks te zien zo vroeg in de zwangerschap, en elk dingetje dat je wel ziet is mooi meegenomen.

Bij mij was er dus pas een hartje te zien met 8 weken. En ook dat is heel normaal.

Geduld, dus! Sterkte met de kwaaltjes, bij mij werden ze ook nog erger door de stress... Je bent zwanger hoor Tulip!!

19. tulip

tulip Niet meer actief

Jantine, dank je wel. Ik wordt er idd nogal onzeker van, ook omdat de vk er zo vaag over deed.

20. raspberry

Maar VK's zijn nou niet bepaald experts in vroege echo's he? :)

Deel Deze Pagina