Morgen 1e afspraak gyn...

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Islah, Apr 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

Hoi dames,

Morgen heb ik mijn eerste afspraak bij de gynaecologe, bij wie ik de gehele zwangerschap controles zal ondergaan. Dit omdat mijn vorige zwangerschap is geëndigd in een vroeggeboorte. Ben nu dus best zenuwachtig! Wat staat me allemaal te wachten? Is er wel wat te zien op de echo? Gaat alles goed? etc...

Nou ja, afwachten dan maar!

Groetjes, Islah (die gewoon ergens haar verhaal kwijt moet! ; ))

2. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    Oh spannend! Ik vindt het persoonlijk wel fijn om bij de gyn te lopen. Ik heb toch het gevoel/idee dat ze sneller in de gaten hebben wanneer iets mis dreigt te gaan.. Zeker als je al eerder een vroegeboorte hebt gehad. Ik denk dat je er rekening mee moet houden dat ze je daarvoor willen gaan behandelen...
    Maar met 8 weken zie je wel iets met de echo hoor! Spannend he..

Heel veel succes morgen!

3. Islah

Islah Niet meer actief

Ja dat klopt, op de nacontrole zei ze dat al; ik zou injecties o.i.d krijgen maar dat was me een beetje een vage beschrijving, dus morgen zal ik wel in detail horen hoe & wat! Ik hoop ook echt dat ze wel wat zien, want ik heb het niet zo op inwendige echo's. Maar ja, ik probeer van het goede uit te gaan... (moeilijk als je zenuwachtig bent hehe)

4. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    Je krijgt waarschijnlijk eens per week injecties met progesteron. Ik krijg die nu ook, vanaf 20 weken, ook ter voorkoming van vroeggeboortes... Maar dat hoor je dan morgen allemaal wel ;)

Inwendige echo is niet zo leuk nee, maar als je het eenmaal op het schermpje ziet...ach, dan ben je het ook zo vergeten. En met ruim 8 weken zie je volgens mij al best veel :)

5. Islah

Islah Niet meer actief

Ooh, en merk je wat van die injecties? Ik bedoel qua bijwerkingen (heb gelukkig geen naald-angst oid).

Ik hoop dat deze x alles goed bij je zal gaan en je niet weer een vroeggeboorte krijgt! : )

6. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    Ik krijg ze nog, vanaf 4 mei de eerste, dus ik heb geen idee hoe het voelt!!
    Ik krijg de injecties omdat ik een tweeling verwacht en ze doen nu een onderzoek of die injecties helpen om vroeggeboortes tegen te gaan. Ik zelf heb nog geen vroeggeboorte gehad..
    Ze vertelden me dat ze dit al standaard doen bij vrouwen die een eenling verwachten en al eerder een vroeggeboorte hebben, en met succes! Dus vandaar dat ik denk dat jij dat ook krijgt...

7. Islah

Islah Niet meer actief

Ja dat denk ik dan ook, want ze had het idd al over injecties. Dus nog niks gehoord over evt. bijwerkingen? Hmm afwachten dan maar, hopelijk merk je er niks van! Je bent dus een proefkonijn. : P

Share This Page