Inwendig niks te zien, uitwendig wel

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door MvN, 30 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvN

MvN Niet meer actief

#1 MvN, 30 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 nov 2010
    Was ik alweer!

Vandaag weer een echo gehad en inwendig was niks te zien en ze zeid zelfs dit is in ieder geval niet goed. Toen vroeg ik of ze uitwendig nog is wou kijken en dit deed ze om mij gerust te stellen.

En hier was duidelijk een vruchtzakje op te zien van 11 mm en een dooierzak zonder hartactie.

Maar ik ben toch al 6.2 wkn zwanger. Dan zou t toch moeten kloppen? En hoe kan t dat ze inwendig niks kon zien en uitwendig wel?

Bedankt!

2. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Vreemd?

Zat het vruchtje een beetje op een moeilijke plek?

Wat zei ze zelf bij die uitwendige echo?

Zag het er toen wel goed uit?

3. chantal1606

chantal1606 Actief lid

25 jun 2010
    403
    15
    18
    NULL
    NULL
    Hey Mvm,

Ik had vandaag al een paar keer gekeken hoe jou echo was gegaan. Leef helemaal met je mee.
    Gek he, ken je niet maar kan me je gevoelens zo goed voorstellen.

Even over de echo, ik heb een echo destijds gehad met 5.6 weken en daar zag zij ook alleen een vruchtje en geen dooierzakje en hartje.
    Heb toen ook flink in de rats gezeten maar een week later toch een goede echo gehad.

Uitwendig is het ook nog eens moeilijker te zien, volgens mij kunnen ze het hartje zo missen.
    Het is ook nog zo lastig op te meten joh! Misschien ben je net 2 of 3 dagen minder ver dan je denkt, dat zou best kunnen toch?
    Dan heb je dus dezelfde situatie als dat ik had.

Waarom het inwendig niet te zien was kan ik geen reden voor verzinnen (misschien is ze niet zo ervaren met een echo apparaat?)

Heel veel sterkte de komende week, het gaat vast goed komen!

4. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Ik heb het even zitten bedenken misschien kan het als je baarmoeder wat gekanteld zit dat je het dan inwendig niet goed kunt zien of is dat juist uitwendig ik weet het niet meer.
    Leef zo met je mee aangezien ik al meerdere malen ook in die spanning heb gezeten.

xxx joyce

5. MvN

MvN Niet meer actief

Lief dames!

Ik snap er ook niks meer van hoor! Bij noelle moest ik ook altijd met een volle blaas komen naar de vk voor uitwendige echos anders was t niet goed te zien. Nu had ik een hele lege blaas en is t uitwendig wel te zien en inwendig niet

6. Kan het niet zijn dat je iets minder ver bent, dat je daarom nog geen hartactie zag?

7. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Als je een inwendige echo krijgt kan de echoscopiste maar uit 1 bepaalde hoek een echo maken. Ze kan dat ding niet kantelen ofzo als het inwendig zit, dus ik denk dat vanuit het inwendig perpectief het gewoon niet zo goed te zien was. Uitwendig kun je vanuit alle hoeken proberen te kijken en op die manier soms meer zien. Het komt idd niet vaak voor, maar ik zou de moed nog niet opgeven hoor!

Heel veel succes, hoop dat je snel een echo met een kloppend hartje ziet...

8. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.125
    2
    0
    Bij onze eerste echo was er inwendig ook niks te zien en uitwendig wel?!?!?!
    Wij vonden het ook heel raar, maar ben inmiddels bijna 36 wkn zwanger (haha)
    Succes meid!

9. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    MvN, hoe was je echo vandaag?....!!!
    Ik hoop zo dat het goed zit bij je.
    Blijf vertrouwen hebben he, geef niet op.
    Ik zit in het zelfde 50/50 schuitje als jij... zucht.
    Maar ik blijf geloven in wat ik voel, het zit vast goed!

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

met 6.2 weken nog geen hartje is niet vreemd hoor! (dit is ook precies de reden waarom ik niet zo vroeg een echo wil, alsof die eerste weken al niet spannend genoeg zijn..)

ik heb nog nooit gehoord dat er inwendig niets te zien was en uitwendig wel. wat vreemd.

maar in ieder geval een vruchtzakje, het komt vast goed!

11. Gonca

Gonca Bekend lid

27 okt 2009
    743
    0
    0
    MvN, hoe was je echo vandaag ?

12. MvN

MvN Niet meer actief

echo was super! Heerlijk mooi beebje gezien met een geweldige hartslag! Pak van mn hart!

13. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    GEFELICITEERD!!!!!!!!!!

Eindelijk uit de zorgen!!! Super meid!

14. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

gefeliciteerd!! :)

15. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    super meis gefeliciteerd geniet ern nu van.

xx Joyce

16. NookY

NookY Fanatiek lid

12 mei 2010
    2.263
    1
    36
    Dieren arts assistente bij dieren ambulance!
    hazerswoude dorp ( zuidholland)
    ik heb gehoord van mijn vk dat het hartje pas gaat kloppen met 7 a 9weken vandaar dat ik met 9weken en 1dag pas de eerste echo krijg

Deel Deze Pagina