Hoe vaak zie jij je gynaecoloog??

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Jucade, 25 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Met 10 weken kregen we een echo bij het ziekenhuis omdat we er bij 7,5 week achter kwamen dat we een tweeling verwachten. Ze wilden kijken of het 1 of 2 eiïg was. Daarna moesten wij ruim een UUR wachten in de wachtkamer voor een 'gesprekje' met de gynae. Nou.. ze had haast blijkbaar want met 3!! minuten stonden we weer buiten.. Ze zei alleen dat we er van uit moesten gaan dat het evengoed nog een miskraam kon worden, of een vanishing twins.. eigenlijk alleen maar negatief. :( Toen vroeg ze of we nog vragen hadden, zei ik of ze nog moest weten of ik geopereerd was oid.. Nee dat hoefde nu niet dat kwam de vlg keer wel. Nou ja dus we hadden geen vragen meer.. gek he. ;) Nu heb ik pas met ruim 16 dus de sja hoe moet ik het noemen de 2e afspraak met de gynae.. Is dit de normale gang van zaken?? Hoe zit het met de meiden hier die ook bij een gynae lopen wegens een medische indicatie??

2. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Nee das niet de normale gang van zaken en ik zou als ik jou was op zoek gaan naar een andere als dat mogelijk is!!!Ik heb een gynaecoloog en die zie ik elke drie weken, moet ook wel eens langer wachten maar hij neemt echt de tijd voor mij. Ben zeker wel 15 min binnen per keer voor een normale afspraak :)

liefs Es

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik loop sinds de tweede helft van mijn zwangerschap bij de gyn en moet ook zeggen dat het nogal laks gaat allemaal. Bleef ook tot 34 weken om de 5 weken komen, moet ook altijd erg lang wachten (minimaal 20-30 minuten) en sta altijd binnen 3 minuten weer buiten. Heb bijv met 29 weken mijn hb moeten laten meten en kreeg pas met 34 weken te horen dat deze veels te laag was terwijl bloedverlies tijdens de bevalling juist 1 van de indicaties was dat ik bij de gyn liep. Kreeg ijzertabletten maar kreeg dat hb never niet meer omhoog en heb nu afgelopen woensdag opeens met spoed een ijzerinfuus gehad na er zelf achteraan te hebben moeten bellen.

4. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

11 nov 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    Jeetje, dit gaat zo anders dan bij mijn gyn.
    Ik kwam er op 13 april bij 8 wkn achter dat ik een tweeling verwachtte. Direct mijn vk ingelicht door de echopraktijk. Mn vk heeft meteen de gyn gebelt voor een afspraak. 2 wkn later kon ik terecht (26 april). Toen gesprekje gehad, en echo gehad om te kijken hoe het ging. Moest ook even wachten bij de gyn, ongeveer half uurtje, maar hij nam wel de tijd voor ons.
    Meteen afspraak gemaakt voor 4 wkn later, 26 mei. In de tussentijd opgenomen wegens uitdroging en tussendoor nog controle echo gehad. Ondanks dat ik er toen tussen geplant was bij een andere gyn nam ook deze de tijd voor ons.
    26 mei, weer controle gehad, weer echo gehad om te kijken hoe het met ze ging. Gesprekje hoe het ging enz. Ook hier werd de tijd genomen. Weer afspraak voor 4 wkn later, 24 juni. Afgelopen donderdag dus weer controle gehad. Ook daar moesten we dan kwartiertje wachten na onze tijd, maar ook toen gesprekje, echo om te kijken. Ook weer tijd voor genomen, want hij heeft nog kwartier zitten zoeken of hij kon zien wat de geslachten waren. Nu weer afspraak voor over 4 wkn, dus 29 juli weer.

20 wkn echo hebben we bij een echopraktijk, omdat ziekenhuis dit niet doet. Wel worden gegevens meteen doorgegeven aan de gyn.

Alle vragen die we hebben worden uitgebreid behandeld, Er word niks gehaast. Werd ons al vertelt dat we na 29 juli dan om de 3 wkn gaan tot ongeveer 32 wkn. Dan elke 2 wkn, mits er aanleidingen zijn voor vaker, dan kortere periodes.

5. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik heb elke 2 weken een afspraak bij de gyn. krijg ook elke 2 weken een echo,

sta vaak met 10 minuten weer buiten (incl echo van ik denk 5 minuten)

6. silkie

silkie Actief lid

31 mrt 2009
    470
    0
    0
    Ik loop op medische indicatie bij de gyn.

Bij 8 wkn de eerste echo gehad, daarna iedere 3 wkn een afspraak. Vanaf de 20 wkn ieder 2 wkn een afspraak en nu (vanaf 26wkn) iedere week en twee keer per week een ctg. (en iedere keer een echo)

Wij hebben echt een supergyn. Vanwege de complexe problematiek hebben we iedere keer dezelfde.
    Wel moeten we ook vaak wachten (maar zien haar ook regelmatig buiten de reguliere poli om). Maar dan neemt ze ook echt alle tijd (ook al loopt ze al uit).

Kortom, dit lijkt me zeker niet de normale ging van zaken

7. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Klinkt idd niet echt normaal.
    Ik loop ook bij de gyn, op eigen verzoek met medewerking van de vk (na helse bevalling vorige keer zonder aanwijsbare oorzaak). Ik ben nu 1 keer geweest, met 11 weken. Had eerder gekund als ik niet eerst een afspraak bij de vk had gemaakt en laat pas besloot over te stappen.
    Die afspraak was gewoon een uitgebreide intake, duurde iets van 20 minuten. Er mag nu een poos 5 weken tussen zitten (worden er 4 vanwege mijn vakantie). Er komen voorlopig geen speciale controles, maar dat kan natuurlijk vaak anders zijn.

8. naomi33

naomi33 Bekend lid

18 aug 2006
    835
    0
    0
    tuinbouw
    emmen
    wij krijgen ook twins tegen ons is ook gezegd in het begin het kan voor komen dat het mis gaat
    maar het gaat nu harstikke goed :D
    wij krijgen om de 3 weken een echo en naar de gyn
    dat is voor de groei van de twins

9. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Ik kom om de 3 á 4 weken bij de gyn. Langer er tussen is nog niet voor gekomen.

10. limegreen

limegreen Bekend lid

6 mei 2008
    892
    0
    0
    Hier elke 2 weken zien we onze gynaecoloogen elke week een echo..en dat vanaf week 7..
    Hier verder ook geen probleemen met onze gynaecoloog..
    Elke keer een gesprekje van 15 tot 20 min en kan alles vragen..
    Als ik een keer een eerdere afspraak wil dan hebben we een telefoonische afspraak..
    En voor echo's mag ik ook elkedag komen als ik het zou willen, maar dat houden we nog even gewoon elke week..

11. jenifer

jenifer Actief lid

9 okt 2007
    297
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik zie mijn gyn vanwege de risicozwangerschap vrij vaak.
    1e afspraak met 7 weken
    daarna met 10 weken.
    Van de 13e tot 21e week om de 2 weken.
    Van de 21e tot 28e week ging ik elke week.
    Tussendoor ben ik geloof ik nog een keer of 3 of 4 geweest vanwege een erg onrustige buik en bloedverlies.

En nu alles weer een beetje rustig is ga ik weer om de week.
    Ik heb alle afspraken een echo gehad van minstens 5 minuten.
    3 keer een doppler-echo vanwege de groei.
    2x aan de ctg gelegen,
    en 1x ter observatie opgenomen.

Ik heb zovaak mogelijk dezelfde gyn. Een afspraak duurt gemiddeld 15 minuten. Er word alle tijd voor mij genomen.
    Ik ben dan ook zeer tevreden met de begeleiding die ik krijg.
    Als er iets is en ik bel mag ik ook meteen komen.

Groetjes

12. meis23

meis23 Bekend lid

19 jan 2010
    973
    136
    43
    Ik ben ook om de 3 weken tot nu toe geweest.
    Eerst met 8.3 weken en echo
    Toen met 11.3 weken en echo door echoscopist en ook nog een gesprekje met de gyn.
    Nu a.s dinsdag weer voor controle, omdat wij met vakantie gaan.
    Hopelijk weer een echo en ander graag dat we het hartje mogen horen.
    We hebben het 2 keer gezien, en dat is al bijzonder:)

13. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Toen ik zwanger was van mijn tweeling had ik geregelt echo's. Zo'n beetje om de 3 weken. Op het laatst heel vaak door een dreigende vroeggeboorte en omdat ik veel bloedingen had.

Vind het een vreemde manier hoe het bij jou gaat. Mijn gyn had altijd alle tijd voor mij. Soms moest ik ook wel eens lang wachten voordat ik aan de beurt was. Ook als ik weer een bloeding had kon ik vaak binnen 1 a 2 uren terecht voor een echo.

Misschien kun je om een andere gyn vragen?

14. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Nou ik vind de Gyn hier ook wel laks hoor .. Loop nu dan bij deze zwangerschap bij de VK maar bij de eerste zwangerschap moest ik op het einde naar de Gyn vanwege zwangerschapsvergiftiging en werd toen op een gegeven moment aan de hartmonitor om een hart filmpje te maken, dit zou een half uurtje duren, na een uur was er nog iemand, uiteraard kan het druk zijn en daar heb ik begrip voor maar als ik dan bel en er komt een zuster en zegt dat de Gyn al naar huis is en hij me was vergeten dan vind ik dat ronduit asociaal, heb daarna ook echt direct een andere aangevraagd ...

Normale stand van zaken is dat je in het begin om de max 4 weken een keer langs komt, daarna word het steeds een week minder dus moet je vaker langs komen, ik zou als de mogelijkheid er is gewoon een andere vragen

15. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Ik loop ook bij de gyn vanwege medische indicatie.

Mijn controles hebben nu al in de volgende weken plaatsgevonden, met elke keer een echo:

6
    7
    9
    12
    14
    16
    20
    22
    24
    27
    30
    32

En dan heb ik over 2 weken weer een echo/afspraak/controle en vanaf dan elke week.

16. Leliana

Leliana Niet meer actief

Vanaf week 6 had ik elke 2 weken een afspraak + echo!

Deel Deze Pagina