Hoelang zwanger??

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Jacqotter, 26 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jacqotter

Jacqotter Lid

20 feb 2012
    72
    2
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames! Ik ben zwanger :D De digitale CB test geeft 3+ aan, en mijn hcg (uit bloedonderzoek) is 2960.
    Vanwege eerdere miskramen en een buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb ik nu al heel vroeg een echo gekregen.
    (ik had zelf berekend vanaf mijn laatste menstruatie nu 6.3 weken zwanger)

Op de echo was nu wel in baarmoeder te zien, maar super super klein. Maar 3 mm!! Klopt dit dan wel?! Baart me zorgen :(

2. vlinder257

1 mrt 2016
    80
    14
    8
    Hebben ze wel gezegd hoe ver ze denken dat je bent nav de meting die ze gedaan hebben?

Bij mijn eerste echo dat ik dat ik 8 weken zou zijn maar ze heeft mij toen 9 dagen teruggezet. Gisteren de termijn echo gehad en nu weer 8 dagen vooruit gezet.

Bij een vroege echo is het sowieso heel lastig meten.

3. Jacqotter

Jacqotter Lid

20 feb 2012
    72
    2
    0
    NULL
    NULL
    Nee ze hebben alleen gezegd dat HCG en meting overeen komen. Maar dat het niet past bij een zwangerschap van 6 weken.. moet vrijdag weer komen :)

4. Jc31

Jc31 Actief lid

12 apr 2016
    117
    3
    18
    Ik was 6.3 week en toen was het 'kindje' bij mij 7mm.

5. Jacqotter

Jacqotter Lid

20 feb 2012
    72
    2
    0
    NULL
    NULL
    Is hrt bij mij dan inderdaad korter zwanger? misschien week korter?

6. vlinder257

1 mrt 2016
    80
    14
    8
    Miss had je een late eisprong. Ik hoop dat je vrijdag goed nieuws te horen krijgt :)

7. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Bij een prille zwangerschap is meten ontzettend lastig omdat het in mm gaat. Een foutje kan al gauw 2 a 3 dagen voor- of achteruit gezet worden betekenen. Dit is wat mijn vk me zei en ze zei dat het een schatting was. Met een echo rond 9 weken kon ze het pas goed meten en met de 12 weken echo klopte die meting van 9 weken. Dit is trouwens wel waarom ze liever pas een echo doen als je wat verder bent. Soms klopt het hartje nog niet en ze kunnen niet goed opmeten. Dat zorgt in sommige gevallen voor onnodige stress en zorgen

8. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Je moet liever niet tellen vanaf je menstruatie, maar vanaf je eisprong als je die weet. Zoveel dagen sinds de eisprong plus twee weken. Hoe kom je dan uit?

9. Jutje85

Jutje85 Lid

14 feb 2016
    12
    4
    3
    Bij mij precies hetzelfde geval. Met 6.1 maar 3 mm gemeten en overal las ik dat dit 2x zoveel zou moeten zijn. Wel het hartje zien knipperen. Was er ook onzeker over maar de gyn gaf niks te kennen over dat het niet goed was dus heb rustig de 2e echo met 9w afgewacht. En ja hoor, precies volgens het termijn. Ook met 12w goed gegroeid en zelfs een paar dagen vooruitgezet. Dus heb vertrouwen.

Succes morgen.

10. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    3 mm bij 6.3 is klein zeker als er geen hartje klopte. Maar zoals hierboven beschreven hoe zeker ben je va deze termijn?

Deel Deze Pagina