Heb vandaag de eerste echo gehad. Volgens eigen berekening ben ik 7 weken. Je zag alleen een zwart gat en ze meende de dooierzak te zien. 1 maart is de eerste dag van mijn laatste menstruatie geweest. Ik heb een hele onregelmatige menstruatie, soms maar 4 keer per jaar (diagnose pcos) We waren nog niet echt bezig voor een tweede (wel het besluit genomen dat we ervoor zouden gaan) en 1 april tot mijn verrassing een positieve test gehad. Vandaag dus een echo met niks. Nu zou het gewoon te vroeg geweest kunnen zijn omdat ik nooit weet wanneer mijn eisprong is maar als je 1 april positief test en het is vandaag 21 april zou je toch altied iets moeten kunnen zien op de echo of niet?
Zou je denken dat er wat te zien moet zijn op de echo inderdaad, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit! Heb je een knaltest gehad 1 maart? En daarna nog eens getest? Wat heb je nu afgesproken met de verloskundige? Spannend zo. Hoop snel duidelijkheid voor je!
Ja de test was overduidelijk, twee dagen later nog eens getest en nog steeds een super test. We moeten nu over een week terugkomen. Dat word een lange week.
Ja volgens mij kun je wel gewoon klachten hebben terwijl er geen kindje in je buik zit. Ik geloof dat een leeg vruchtzakje (mola-zwangerschap) dezelfde klachten geeft als een gezonde zwangerschap. Maar lieve schat, niemand kan je nu al een antwoord geven. Probeer hoop te houden. Wie weet is je ei pas veel later gesprongen en ben je gewoon hartstikke zwanger. Sterkte!! X
Dat kan wel ja maar ik vind het vreemd dat ik op 1 april al een knaltest had. Ben er vrij nuchter in hoor, als het niet zo mocht zijn is er toch iets mis geweest met het vruchtje. Maar ik hoop natuurlijk donderdag wat te zien op de echo
Lastig idd.. Als je 1 april een knalttest had, dan ben je iig 4 weken geweest. En nu dus rond de 7 weken.. Hopelijk heeft het vruchtje zich gewoon erg goed verstopt. Het is nu nog klein natuurlijk. Ik neem aan dat ze een inwendige echo gemaakt heeft? Er zit niets anders op dan afwachten en hopen op positief nieuws succes met wachten!
Nog 5 spannende dage. Ik hoop dat er wat te zien is. Wat moet dat slopend zijn zeg. Je kunt idd nog symptomen hebben ondanks dat er mgl geen vrucht of kloppend hartje is
Als je op 1 april een knalpositieve test had, zou je toen rond de 4 weken zwanger moeten zijn geweest. Dan zou je nu ruim 7 weken moeten zijn. Op een inwendige echo moet je met zeven weken een boontje van ongeveer een centimeter lang met een kloppend hartje zien. Als er helemaal niks te zien was, ook geen vruchtje en geen dooierzakje, dan zou je op zijn hoogst een vroege vijf weken zwanger moeten zijn. Maar dat komt niet overeen met je positieve test. Tenzij je zwangerschapstest op de eisprong heeft gereageerd? Succes!
Tsja.. de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Bij mij dacht de klinisch verloskundige dat het dooierzakje her vruchtje was omdat ze verder niets zag Ze had het al dood verklaard. Gyn erbij gehaald en die heeft na lang zoeken toch het vruchtje gevonden, met kloppend hartje! Lastig te zien, lag waarschijnlijk achterin Ofzo. Ik ga voor je duimen, vaak is het geen goed nieuws maar zoals ik al zei.. de wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik hoop voor jou ook op een wonder
De test heeft niet op de eisprong gereageerd. Ik had helemaal niet verwacht zwanger te zijn (we waren net weer met traject gynaecoloog gestart ivm pcos) maar omdat ik een steek in mijn bil kreeg (daar had ik bij de zwangerschap van mijn dochter ook last van, hele zwangerschap rug en bekkenklachten gehad en het begin met die steken op precies diezelfde plek) en ik die herkende van mijn vorige zwangerschap toch maar een test gedaan en die was dus positief, dat was het eerste zwangerschapssymptoom dus. Dooierzakje meende de verloskundige wel te zien op de echo.