Zo, de punctie zit er alweer op. Was pijnlijk, maar wel te doen. En wat zijn het toch lieve schatten daar, de artsen en verpleegkundige. Hadden 12 eicellen uit 15 aangeprikte blaasjes, dus een mooie opbrengst! Ook het zaad was goed. Dat ze er maar mooie emmys voor ons van gaan maken! Nu lekker op de bank, nog een beetje high van de medicatie...
Mooie score Zuuske! Hoop met je mee op mooie emmy's.. Ala t nu eens lukt zie ik wel vreselijk op tegen de punctie brrr
Oh, wat fijn dat je zo'n opbrengst heb Zuuske!! Had je de vorige pogingen ook zoveel!? Laat je lekker verwennen vandaag, rustig aan en veel drinken... Mika, laat je je al gek maken door allerlei kwaaltjes of ben je rustig? Tess, bijna starten!! Maandag? Ik ben wel een btje zenuwachtig voor morgen. Hopelijk rijpen er eitjes... Zo spannend!
Dag dames, sorry dat ik me zo in dit gesprek meng. Maar wij zijn met wat vrouwen lekker actief aan het kletsen in een besloten clubje over onze eerste IVF behandelingen, misschien hebben jullie zin om met ons mee te kletsen? Als je mij een berichtje stuurt zal ik je toevoegen aan onze club genaamd: Van IUI naar IVF/ICSI. Misschien tot snel!
Dankjullie, meiden. Tess, een punctie is zeker niet leuk, maar ik denk maar zo; na een kwartiertje is het voorbij. Bij mij helpen ademhalingsoefeningen goed. Tenminste de vp en arts zeggen steeds dat ik dat heel goed doe, neus in, mond uit, heel langzaam de boel wegpuffen. Mieksel, 1e ivf had ik 6 eicellen uit 15 eiblaasjes en 2e icsi 8 uit 17 eiblaasjes (maar dat is ook een beetje een apart verhaal geweest, weet niet of ik dat hier al wel eens gedeeld had). Dus dit is zéker een goede score. Er waren eigenlijk zelfs 13 eicellen waarvan er 1tje ws niet goed was vandaar de totaalscore 12. Hopelijk wordt het écht iets, ben er zó aan toe, een positief iets. Jij heel veel succes morgen, ik ben ook erg nieuwschierig naar de groei bij jou.
Oke dat is prettig zal er dan ook op letten idd.. bij ons kan je ook morfine krijgen maar ook dat lijkt me eng hahaha bang dat ik er naar van word... Nee mag 5 dec beginnen maar morgen moet ik bellen dan hoor ik t eanneer precies... en echo afspraak..
Ow ik krijg ook iets van morfine. Een spuit waar je een beetje wazig van wordt. Alsof je een borreltje op hebt. Helpt wel om te ontspannen en is verder niet heel erg. Ik blijf er wel gewoon helder van hoor. En na een paar uurtjes is dat high-gevoel wel weer weg. Misschien hebben ze bij jullie ook zoiets? Verder raden ze hier 2 paracetamol van te voren in nemen aan. En heb 2 zetpillen meegekregen voor achteraf. Dus kom de dag wel door hoor. Het doet naderhand ook niet echt pijn meer alleen beetje gevoelig.
Nou meiden, vanmorgen FM gehad, 5 follikels. Sd 7... Is dat een beetje hoopgevend? Zijn er niet zoveel he!? Nou ja, ben al blij dat er íets groeit en ik te stimuleren ben ivm lage AMH. Zuus, zijn jouw eitjes bevrucht?? Mika, hoe is het met jou? Tess, klaar voor 5 december?
Mieksel, Er hoeft maar 1 gouden ei tussen te zitten toch? Cd 7 zeg je? Kan nog vanalles gebeuren toch? Wanneer is je volgende fm? Wij weten pas morgen bij de tp hoe of wat er bevrucht is. In het ergste geval bellen ze van te voren. Dat hebben we toen de 1e ivf gehad, stonden we op het punt te vertrekken naar het zkh voor tp toen ze belden dat er helaas niks was om terug te plaatsen. VReselijk! Ben daarom nu ook al stikzenuwachtig, alhoewel de kans bij icsi natuurlijk veel kleiner is. Maar heb al zoveel tegenslagen gehad dat er nu ook steeds aan rampscenarios door mn hoofd gaan.
Dat is toch goed Mieksel?? Denk ik.. Zuuske spannend morgen... Hier vaak hoofdpijn gehad combi pil en deca en nu geen pil maar vanaf gister migraine, vreselijk.. heb tot 2 in bed gelegen.. 2 ibuprofen 600 genomen, die mag ik niet met stimuleren dus dacht nu ff snel nog wel.. daarna wezen douchen en nu gaat het.. we hebben verjaardag dus ga wel ff.. zit in de trein. Vriend komt vanuit werk mrt auto dus zo weer thuis als t moet.. Vind t wel spannend met gonal beginnen, aangezien ik die niet ken mog, en dan ook voor t eerst op verjaardag van vriend zn vader hahaha... komt goed..
Dat snap ik Tess. Het prikt iig makkelijker dan Deca, dus dat scheelt. Succes meis. Zuus, wat spannend zeg! Wat maakt dat ze je pas op de dag van tp bellen? Ze weten het toch al wel eerder? Wij worden al de dag na de punctie gebeld of er bevruchtingen zijn nl. Tuurlijk moeten ze dan nog wel goed doordelen, maar dan weet je iig iets. Spannende dag dus morgen!! Hoe laat moet je?
Door al die maanden heen laat ik me niet zo meer snel gek maken. Natuurlijk voel ik weer van alles. Kan pas na NOD zeggen of het te wijten is aan een menstruatie of een zwangerschap, ik doe dus geen uitspraken.
Jaaa! Een mooi 8cellig embryootje teruggeplaatst gekregen! En nog 5 bevruchtingen over die hopelijk de vriezer in kunnen, maar dat is nog even afwachten. Nu dus 2 weken wachten!!
Super Zuus! Wat een fijn nieuws!! En nu die 'ellendige' wachtweken in. Hoe beleef je die!? Ik zou su-per blij zijn als ik überhaupt de wachtweken haal. Vrijdag weer FM...
Super zeg Zuuske!!!! Ik ben al blij als ik de punctie haal haha... 3x scheepsrecht! Maar nu dag 3 migraine. Vreselijk.. hele dag in bed net gedoucht.. naproxen gehad van dokter ook dat maakt geen verschil... wil morgen zo graag weg verjaardag en sint.. hoop dat dat dan genoeg is
Vraagje over de gonal ???? T is toch gewoon naald er op zetten prikken en er af halen en dop pen er weer op? Pff lees de beschrijving maar dan snap ik t ff niet... Dingen zoals schroef draad en weet ik het.....lekt het dan niet na dat naald er af is???
spuit instellen hoeveel je moet prikken naaldje erop zetten prikken 10 sec naald in je buik houden en eruit. naald eraf dop eruit en mag buiten de koelkast blijven na gebruik Succes
Wat vervelend van je migraine Tess. Voel je je al wat beter?? Bij jou gaat het vandaag 'echt' beginnen. Fijn! Wat betreft Gonal-F: 1. Pennendop eraf 2. Spuitje erop draaien (dat bedoelen ze met schroefdraad) 3. Dosering instellen door aan onderkant pen te draaien (dosering verschijnt in venstertje) 4. Groene dopje van de naald af en... 5. Prikken maar (zelfde manier als bij Decapeptyl) 6. Na prik, de naald 5 tot 10 sec in je buik laten 7. Naald eruit en check ff of de dosering in het venstertje weer op 0 staat 8. Spuitje er weer af draaien en pennendop er weer op (dit lekt niet hoor) 9. Spuitje weggooien Persoonlijk stop ik de Gonal-F daarna weer terug in de koelkast, kreeg dat te horen van zkh en staat op verpakking.. Duidelijker zo? Succes meid!