Morgen 1e schooldag groep 1

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Koraal82, 27 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.280
    1.442
    113
    morgen gaat mijn zoontje voor het eerst naar school! Hij heeft er veel zin in en is er echt aan toe. Ik vind het zelf nog best spannend hoe alles zal gaan. Ik vraag me dan toch af:
    - zal ie niet vergeten om te zeggen als hij moet plassen
    - valt hij niet in slaap (smiddags is hij soms moe)
    - hoe gaat het met andere kids (hij is heel zachtaardig maar is hij dan niet te lief)
    - gaat ie niet huilen om iedere scheet (heeft hij thuis nogal een handje van)
    - stel dat mijn man zijn broodtrommel vergeet wat dan? ( ik ga er ff vanuit dat ik hem zelf niet vergeet haha)

Ik hoor graag jullie ervaringen....

2. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Herkenbaar.
    Maar het komt allemaal goed.

extra kleren meegeven.
    tas avond van tevoren klaarzetten
    komt moe en chaggie thuis
    neem voor onderweg naar huis wat te drinken en te snacken mee

lastigste is de kleine afgeven, ze laten je niet los en gaan huilen

3. tuc

tuc Niet meer actief

Dat laatste vind ik wel wat cru gesteld. Dat doen echt niet alle kinderen hoor. Beide kinderen hebben niet gehuild hier.

Ts komt allemaal goed. De juffen zijn het gewend he;)

4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.344
    10.309
    113
    Wat spannend! Onze uk moet nog even wachten ondanks dat hij zegt ik ben bijna 4 (nog een half jaar)

Vergeet hij thuis tijdens het spelen wel eens dat hij moet plassen? Zo niet dan komt dat wel goed.

Als je eten vergeet delen ze wel of hebben ze vaak wel iets op school.

Dat hij zachtaardig is en misschien te lief snel huilen daar komen ze op school wel achter. Kinderen kunnen zich aanpassen als thuis snel huilen helpt om meer aandacht te krijgen kan dat op school andere resultaten geven. Je kindje zoekt echt wel een kindje uit wat meer op zich zelf lijkt.

Het moe zijn het kan zijn dat hij daar gewoon geen "tijd" voor heeft teveel indrukken, anders bellen ze je wel op of hij naar huis kan.

Hopelijk schrijf je morgen dat je niks bent vergeten en het een super dag was.
    Hopelijk red je het zelf ook hehe

5. Cin1985

Cin1985 Bekend lid

5 jan 2014
    672
    260
    63
    Vrouw
    Leerkracht Basisonderwijs
    NULL
    Hoi hoi, ik ben al jaren kleuterjuf en begrijp sinds ik mn zoontje heb ook écht dat het voor ouders ook heel spannend is zo'n eerste dag!
    Het moe zijn bij de kinderen herken ik zeker, vooral in de loop van de week. Sommigen gaan gewoon lekker door, anderen komen op een gegeven moment bij je hangen of willen graag op de kussens/stoel een boekje lezen, prima! Zijn ze echt ontzettend moe, dan worden ouders natuurlijk gebeld! Zeker in de eerste week wordt er veel geobserveerd door de leerkracht(en) om de kinderen goed te leren kennen en alles wordt spelenderwijs aangeboden.
    Neem bij het brengen even de tijd om de klas te bekijken en waar de wc is.
    Veel succes morgen, komt vast goed! Laat je weten hoe het ging?

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.140
    113
    Hier 1 van de 3. Dus nog steeds grootste deel niet.

tuc vindt dit leuk.
  7. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    En hoe is het gegaan? Hier de oudste ook voor het eerst naar de basisschool. Gelukkig zitten er drie vriendinnetjes van de peuterspeelzaal bij haar in de klas.

Cin1985 vindt dit leuk.
  8. Cin1985

Cin1985 Bekend lid

5 jan 2014
    672
    260
    63
    Vrouw
    Leerkracht Basisonderwijs
    NULL
    Ik ben ook wel heel benieuwd hoe jullie het hebben ervaren!

Deel Deze Pagina