Hoi allemaal! Heb me vandaag aangemeld bij de verloskundige praktijk en kan 8 januari terecht want dan ben ik 8 weken. Er wordt bij 12 weken pas een echo gemaakt. Is dat normaal? Tot die tijd is het dus nog een beetje onzeker of het allemaal goed zit. Ik merk wel dat mijn lichaam veranderd, pas mijn bh's al niet meer en heb last van mijn darmen en ben zoooo moe.. maar ik dacht dat er bij 8 weken echt gekeken werd of het hartje klopt enzo... *Edit moderator: topic verplaatst*
Het is inderdaad 'normaal' om rond de 12 weken pas de eerste echo te krijgen. (ik schrijf normaal bewust tussen '' omdat ik dit persoonlijk veel te laat vind, maar goed. Dat is weer een ander onderwerp )
12 weken is heel normaal. Er zijn ook praktijken waar ze met 8 à 10 weken al een termijn echo doen maar dit hoeft niet. Leer vertrouwen op je lichaam! Het leuke van een 12 weken echo is dat je al lekker veel kunt zien! Super hoor enne.. gefeliciteerd!
Het ligt denk ik een beetje aan de vkpraktijk. Waar ik onder controle was tijdens mn zwangerschap, was het normaal om bij 8 weken een echo te maken.
jah ik heb met 7 wken ook al een echo gehad,en toen weer 2 weken erna om te kijken hoe oud dat het kindje was,de tijd met mijn menstruatie liep niet helemaal gelijk, dus verschilt heel erg kwa verloskundige
Het is normaal hoor, bij mijn vk krijg je ook met 8 weken een echo, maar ik hoor vaak dat er met 12 weken een eerste echo wordt gemaakt. Er is dan wel een stuk meer te zien, dus dat is wel weer leuk.
Bij mijn verloskundigepraktijk doen ze met ongeveer 6 weken eerst een termijnecho om te bepalen hoe ver je bent in de zwangerschap. Maar dan is de volgende echo pas weer bij week 20. Dan is dat weer lang wachten!
Hey.. is inderdaad normaal.... vorige zwangerschap had ik mijn eerste echo pas met 14 weken...omdat ik niet eerder terecht kon.... Deze keer wel al een echo gehad met 8 weken... maar dat kwam omdat ik aangeteld ben direkt na een miskraam, waarvan nog onduidelijk was of ik wel echt een miskraam gehad had.... ivm een zeer snelle bevruchting.... dus inderdaad de termijn was onduidelijk...
Dit is normaal maar ik heb mijn eerste echo aan 6 weken gehad, dit omdat ik al eerder een miskraam heb gehad.
Bij onze verloskundige praktijk krijg je de termijnecho met 10 wkn. Ik heb hem met 7 wkn gehad ivm veel bloedverlies.
Ik kreeg mijn eerste met 12 weken en daarop bleek het kindje al gestopt te zijn bij 8 weken. Gelukkig ben ik snel daarna weer zwanger geworden en heb ik een echo gehad bij 8, 10 en 13 weken.