hoi meiden nou gisteren heb ik wederom een echo gehad omdat ik nog steeds bloedverlies heb met de baby was alles goed, maar de arts zei wel dat ik een stuk moederkoek mis van ongeveer 4 centimeter en dat het nu de vraag is of het voor de baby genoeg is om groot van te worden, hij heeft ook gezegd dat er iets voor de baarmoedermond zit (weet niet meer wat sorry ) en als dat niet omhoog gaat dat ik dan een keizersnede krijg, ook heeft hij het er weer over gehad dat we nu moeten uitkijken dat ik niet te vroeg beval kreeg ineens even alles voor me kiezen en heb dus geen vragen gesteld omdat ik alleen maar stom stond te kijken dus al met al goed niews omdat de baby goed gegroeid was en het goed doet maar slecht omdat het einde waarschijnlijk niet zal lopen zoals het moet lopen over 3 weken heb ik weer een echo krijg dan een screeningsecho die is uitgebreider als de 20 weken echo en dan weten we meer ik voel de baby overigens ook nog niet en dat was volgens de arts geen probleem nou moest even mijn verhaal kwijt maar snap het eerlijk gezegd zelf ook nog niet helemaal was gewoon teveel info in 1 keer groetjes nathalie
moederkoek oftwel placenta mist bijkbaar een stukje, en dat is waarschijnlijk de reden van het bloedverlies, denk niet dat het heel veel gevolgen heeft voor de groei van de kleine... wat er bij jou voorligt waarvan hij zegt dat je dan een keizersnede krijgt, is waarschijnlijk een "laag" liggende placenta, als deze voor de "uitgang" zegt maar ligt kan de kleine niet op de "normale" manier geboren worden vandaar dat hij dus vertelde dat je dan een keizersnede krijgt... maar meestal begint de kleine pas echt "goed" en "hard" te groeien met een maand of 6,5 - 7 en dan heb je grote kans dat je placenta nog met je steeds groter wordende baarmoeder meegroeit meid....tenminste dat hoop in ieder geval van harte voor je, want een keizersnede lijkt mij persoonlijk ook niets.... wel zou ik toch even alle vragen op een lijstje zetten en een terugbel afspraak te maken met je gyn zodat hij of zij die vragen voor je kan beantwoorden die je op het moment dat je alles voor je kiezen kreeg even niet wist te stellen zodat je precies weet hoe en wat... weet namelijk ook dat het soms zo is, dat als je idd een laagliggende placenta hebt het niet goed is "diep" gepenetreerd te worden ivm bloedingen die je dan kan krijgen.... heel veel succes in ieder geval en bel morgen gewoon op meid laat je niet weg sturen en vraag duidelijk wat je wilt weten, want in onzekerheid zitten is ook niks... liefs smoekie
hoi smoekie bedankt voor je antwoord en helaas zit vrijen er al heel lang niet meer in aangezien ik nog steeds bloed verlies dus dat mag helaas niet en tja de rest ik hoop dat je gelijk heb en dat de placenta nog omhoog gaat vond het wel erg vroeg ben nog geen 18 weken dus vond het raar dat hij het nu al zei de rest van de vragen heb ik alvast hier bij de vlosjes gesteld hoop dat ik daar wat meer antwoorden uit krijgt en dan over 3 weken weer hopenlijk ziet alles er dan beter uit nogmaals bedankt groetjes nathalie
gewoon je gyn opbellen en je vragen stellen, en blij zijn dat ze je zo goed in de gaten houden voorlopig.... in de meeste gevallen trekt die laagliggende placenta nog wel omhoog naarmate je "verder" bent, dus ik zou me nog niet al te veel zorgen maken meid... dat hij het nu "al" verteld is dat ze het wel goed in de gaten moeten houden dus wat dat betreft hoort dat er "gewoon" bij .... liefs smoekie
Ik had het ook bij mijn vorige en is ook gewoon keurig omhooggegroeid en 'gewoon' bevallen. Maar idd toen ik bloedverlies had was sex ook niet toegestaan van mijn gyn.
hoi hoi bedankt voor jullie berichtjes voel me al een stuk gerustgestelder blijkt inderdaad dat hij met de tijd nog omhoog kan gaan en dan kan ik gewoon bevallen maar dit moet wel binnen 3 weken gebeuren dus dat hopen we dan maar bloedverlies is inmiddels ook bijna gestopt dus ben benieuwd want op de echo was er nog veel bloed we gaan er gewoon voor en ik laat het allemaal voor de rest maar over me heen komen belangrijkste is nu dat de kleine nu goed gegroeid is en het goed doet thanks meiden knuffel nathalie
ze houden je nu gewoon wat "meer" in de gaten dan een andere zwangere vrouw meid, is toch ook wel weer "geruststellend" snap enkel niet waarom het binnen 3 wkn moet gebeuren? vaak begin je pas "echt" te groeien tegen een week of 29-30 en vanaf dan zal ook je placenta met je baarmoeder mee "omhoog" groeien... je hebt dus nog alle tijd waarin er van alles kan veranderen meid maak je niet al te druk, houd er in je achterhoofd een klein beetje rekening mee dat mocht het echt tegen zitten je een keizersnede krijgt, maar dat het in de meeste gevallen niet nodig is omdat de placenta mee omhoog gegroeid is... liefs smoekie....
hoi smoekie thanks ja over 3 weken heb ik een screenings echo de arts zei dat andere dan de 20 weken echo krijgen ik krijg dan een uitgebreidere echo dat snapte ik zowiezo niet dacht dat de 20 weken echo al heel uitgebreid was we wachten gewoon af en hopenlijk komt alles nog goed wilde eigenlijk zooooo graag nu een keer thuisbevallen maar ja zit er denk ik niet in bedankt voor je reacties groetjes nathalie
denk dat ze met die echo behalve de kleine ook je placenta en dikte etc kunnen meten en of de kleine wel genoeg zuurstof krijgt? weet het niet meid... of je thuis kunt bevallen? ja dat zul je dan af moeten wachten als het echt niet anders is, is het heel jammer maar liever zekerheid voor alles wat dat betreft, ik zou zelf ook heel graag thuis willen bevallen, maar met de 1e werd ik ingeleid en had hij de navelstreng 2x om zijn nek zitten en een warre knoop... en bij de 2e ook die navelstreng weer 2x om de nek en een vaste knoop (waarschijnlijk gebeurd tijdens het persen) waardoor ze direct van ons werd weggenomen en we later hoorde dat ze zuurstof toegediend kreeg... dus nee al zou ik graag willen, ik beval liever in het ziekenhuis met de wetenschap dat ze daar alles hebben wat ze eventueel nodig hebben mocht er iets niet goed gaan... voor jou hoop ik in ieder geval dat je "zelf" kunt bevallen en dat het geen keizersnede hoeft te worden meid... succes liefs smoekie
hoi mamaatje ook ik heb 3 weken geleden te horen gekregen dat mijn placenta voor de uitgang zit en ook ik ging met een rot gevoel weg omdat ze nix uitlegde en ik moest het maar aan de VK vragen ! moet bij week 30 nog een echo laten maken om idd net als smoekie zegt te kijken hoe het dan staat en vaak komt dit vanzelf helemaal goed ! Toevallig moest ik vandaag voor iets ander is het ziekenhuis zijn bij een gyn en ik het verhaal gedaan en die man vond het niet netjes dat ze het niet goed uitleggen en je banger maken dan nodig is ... Tuurlijk moet je wel extra oppassen maar het komt bijna altijd goed ! hij heeft een extra echo gemaakt en wat blijkt hij zit al een heel stuk beter nu en het gaat dus wel goed komen zodra de groei echt gaat beginnen ! ik wil zelf toch al in het ziekenhuis bevallen maar als alles op zijn plek is kan je gewoon thuis bevallen hoor ! hoop dat je hier ook iets aan hebt en ik begrijp heeeeeel goed wat je bedoeld ik was ook zo geschrokken hoor ! knuf emma
hoi emma bedankt voor je reactie ik begin inderdaad te geloven dat ik me maar gek lopen te maken om waarschijnlijk niets maar ja je schrikt toch ik merk overigens wel dat de gyn in het ziekenhuis meer een houding heeft van oo die heeft er al 4 dus weet en kend alles al maar ja dat is dus niet zo ik wacht gewoon rustig de screeningsecho af en denk dat daar iets heel anders zal uitwijzen en hopenlijk echt hopenlijk kan ik dan toch nog thuis bevallen [-o< groetjes nathalie
Een collega van mij had ook een laagliggende placenta... vast gesteld bij de 20 weken echo. Zij kreeg met 30 weken een extra echo om te kijken of de placenta omhooggegroeid was, en anders keizersnee. Paar weken geleden kreeg ik van haar het goede bericht dat de placenta omhoog gegroeid is, en ze deze maand op de normale manier mag bevallen.
Binnen 3 weken is niet nodig hoor, ik denk dat je dat verkeerd hebt begrepen, later in je zwangerschap krijg je dan nog een placentalocalisatie (echo) en echt wel een grote kans dat het gewoon om hoog groeit. Bij mij was ook op een echo te zien na bloedverlies dat er nog meer bloedverlies zat en dat als dat er uitkomt ik niet moest schrikken.....dat is niet gebeurd, niks meer gezien. (Dit was bij mijn vorige zwangerschap.)
hoi hoi dit heb ik dus ook precies hetzelfde op de echo was duidelijk bloed te zien naast de placenta maar het bloeden is inmiddels bij mij gestopt, de arts zei wel tegen mij dat het lichaam het bloed ook nog kon opnemen dus denk dat dat gebeurt is DaisySanches bedankt voor je berichtje ben in elk geval blij te horen dat het niet perse over 3 weken al hoeft te zijn maakt me een stuk geruster bedankt voor jullie steunende berichten dat doet me erg goed groetjes nathalie
nee ik moet ook bij 30 weken terug komen ! en dan gaan ze nog eens kijken en als het dan niet beter is moet je geloof ik bij 34 weken nog eens komen om te kijken en dan gaan ze pas iets beslissen maar ik heb begrepen dat het vaak voor komt en uiteindelijk maar 0.02% een KS wordt ! ik zou dus echt maar uit gaan van het positieve hoor ! doe ik nl zelf ook maar ! en idd kan op bloedingen is hierdoor iets groter en je moet er rekening mee houden maar meer kan je ook echt niet doen ! maar ik vond het de 1e week ook zo erg en nu na ruim 3 weken ben ik er al veel rustiger onder en weet dat het ff niet anders is nu
hoi hoi oke nou ik ga me er dan niet al te druk meer om maken hoor heb nog een lange weg te gaan in princiepe heeft de placenta nog minimaal 10 weken om omhoog te gaan ga ik wel even op mijn kop staan (grapje) heb trouwens de vlosjes hier op de site ook gevraagd en die zei dat het raar is dat de arts kon zien dat ik een stuk moederkoek mis en ook dat ik me niet al te druk moet maken dus dat doen we dan maar proberen he bedankt meiden groetjes nathalie