Hoi meiden, Ik ben 34+2wkn. Over 26dgn word ik ingeleid vanwege diabetes type 1. Ik heb alleen nu sinds enkele dagen de hele dag harde buiken. Ze duren erg lang. Ook had ik van het weekend menstruatiepijn. Dus in mn onderbuik en rug. Ik moest toen naar het zh. Op de ctg zagen ze dat ik harde buiken had. Gelukkig geen ontsluiting. Geen blaasontsteking. Ik mocht naar huis maar moest t nog rustiger aandoen. Nu doe ik praktisch niets en harde buiken blijven. Ook heb ik gisteren mijn slijmprop verloren. Harde buiken zakken iets door kruiken maar zodra ik dan weer naar boven loop ofgiets komt het weer. Ook merk ik dat ik erg vaak naar het toilet moet voor een grote boodschap. Kleine voel ik wel goed. Zijn dit voorweeen? Horen de continu harde buiken bij de voorbereidingen? Graag ervaringen, tips. Groetjes
Lieve gelukje, Ik denk dat het verstandiger is om even met je verloskundige of ziekenhuis te bellen (ik weet niet hoe je dat hebt geregeld) om advies te vragen. Dat is wat deskundiger en in jou situatie zou ik toch liever deskundig advies willen om mij te geruststellen... Heel veel sterkte Oktober
Hoi oktober, Bedankt voor je reactie. Ik durf dus niet goed te bellen omdat ik elke keer dan gelijk moet komen naar de verloskamers en dan kom ik elke keer voor 'niets' en dan voel ik me zon aanstellert. Morgen moet ik weer naar t zh voor controle alleen ervaringen hier op t forum helpen soms ook. Het is mn 1e dus weet niet goed wat ik echt moet voelen. Betekent die slijmprop bijvoorbeeld iets? Groetjes
Het kan ook zijn dat het indalingsweeen zijn. Dat geeft dit gevoel ook wel. Als de harde buiken echt pijnlijk worden moet je wel aan de bel trekken hoor. Beter een keer te vaak dan een keer te weinig!
Aansteller? Echt niet!!!! Gewoon bellen liever teveel dan te weinig lekker cliché maar zo is het wel. Al snap ik je wel goed hoor! Voel me ook al snel "teveel". Maar het draait wel om je baby in je buik dus beter een keer te vaak bellen. Denk maar zo na een paar weken hoef je helemaal niet meer te bellen hihi.. spannende tijden voor je Binnenkort je zoontje in je armen
Toen ik met 28 weken aan de ctg moest ivm pijnlijke harde buiken, vertelde ze me dat ik altijd mocht bellen. Gelukkig was niet nodig en ging het met een paar dagen beter. Ze vinden je echt niet vervelend als je belt. Als jij het niet vertrouwt, bellen!
Bedankt voor jullie lieve reacties! Het probleem is een beetje dat men in mijn omgeving allemaal nu zegt: joh had ik ook, als de bevalling begint, voel je het echt wel hoor. Door zulke reacties denk ik ook van, ja dat zal dan wel, dus heeft bellen geen zin. Ik vraag me af of er ook mensen zijn die bv al ontsluiting kregen terwijl ze geen pijnlijke weeen hadden. Want nu denk ik dat het wrs niets is omdat iedereen dus zegt dat je dan ongelofelijk pijn hebt. Ik vind het lastig.
Gelukje Ik snap precies wat je bedoeld Hier ook van af 26 weken meerdere keeren aan de ctg gelegen ivm harde buiken die pijn deden en nog steets doen Hier zwangerschaps diabetes die goed onder controle is Woord er ook moe van hoor als je beld kom maar naar verloskamers Ja dat ze het niet door de telefoon kunnen zien snap ik wel maar toch En iedere x registreerd die wel de harde buiken Bij mij licht ze er door al helemaal ingedaald En baarmoeder mond verkort toch hele kleine beetjes Niet vlug maar tog Ik zit nu op 3.2 a 3.3 Ondanks dat ik vanmorge geweest ben en dus weet dat alles nog goed is Zit ik hier ook te dubben of ik nu bel of niet Harde buiken worden intenser En heb sinds vanmidag weer veel vocht verlies Nu inlegkruisje in om te kijken of het vruchtwater is De reactie,s die je hoord van andere ken ik ook Van je voelt het echt wel als het echte weeen zijn En als het weeen zijn kan je niet praten Ja dat kan je makelijk zegen Maar ik voel wat ik voel En als iemand nooit een harde buik heeft gehad kan je er niet over oordelen En sory zelf in het zh woord gezecht Als harde buiken zeer doen bellen want harde buiken kan over gaan in weeen En zeker op dit termijn is het wat vroeg Ook ik voel me maar een zeur Maar kan het me dalijk niet vergeven als ik te laat ben Ook al weet ik dat het gebooren woord als ze zig nu aan dient