Morgen 26/6 punctie, wie ook komende dagen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sandrabk, 25 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandrabk

Sandrabk Actief lid

9 mrt 2014
    349
    1
    16
    zuid holland
    Morgen heb ik voor het eerst de punctie. Ik zie er niet tegen op, maar ben er wel de hele tijd mee bezig. Word gek van mezelf pfff...

Nog meer meiden, een dezer dagen de punctie?

Gr. Sandra

2. ikbenhet

ikbenhet Actief lid

5 aug 2011
    271
    1
    18
    Ik heb geen punctie maar wil je alleen heel veel succes wensen 😘

3. Brttdnny

Brttdnny Actief lid

1 okt 2013
    185
    1
    18
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Spannend zeg, snap je helemaal ik heb hem over 12 dagen??? Ben gister gestart met hormonen .. Ben nu al zenuwachtig ervoor..
    Ik wens je veel succes en ben natuurlijk erg benieuwd hoe het afloopt!!

4. Sandrabk

Sandrabk Actief lid

9 mrt 2014
    349
    1
    16
    zuid holland
    @ ikbenhet, dank je!

@brttdnny, hoe is het injecteren gegaan? Spannend allemaal he. Als ik geweest ben zal ik wat laten weten. Moet om 10 uur...

5. Turngirl

Turngirl Actief lid

23 feb 2014
    233
    0
    16
    Ik gok dat ik een deze dagen ook mag, naar verwachting a.s. zondag. Dat wordt mijn tweede punctie. Zie er gelukkig niet tegenop.

6. Sandrabk

Sandrabk Actief lid

9 mrt 2014
    349
    1
    16
    zuid holland
    @Turngirl, alvast succes met de punctie. Heb je al veel follikels?

@ Brttdnny, hoe gaat het injecteren?
    De punctie was me uiteindelijk erg meegevallen. Had wel pijn toen ik plaatselijk verdoofd werd, maar dat was het enige. Werd na 10 minuten alweer naar de 'rust'kamer gebracht. Er zijn 11 follikels aangeprikt, waarvan 10 eitjes. Zaad van vriendlief was goed. Zaterdag worden we gebeld of we zondag de terugplaatsing kunnen doen. De tijd kan niet snel genoeg gaan nu :).

7. Turngirl

Turngirl Actief lid

23 feb 2014
    233
    0
    16
    Ik heb maar 1 follikel, maar dat is normaal bij onze behandeling. Wij doen icsi/mnc, dat is compleet in eigen cyclus en ze maken ook alleen maar gebruik van je eigen blaasje. Punctie gaat bij mij ook zonder verdoving, omdat het toch maar 1 keer aanprikken is. En dat is vorige keer ook reuze meegevallen.

8. Brttdnny

Brttdnny Actief lid

1 okt 2013
    185
    1
    18
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Wat fijn zeg Sandra .. Vind ik fijn om te horen want ik ben er echt bang voor ik kan normaal wel wat hebben en ben niet gauw bang.. Maar baarmoeder onderzoeken zijn bij mij altijd extreem pijnlijk!
    Nou spannend hoor!! Afwachten en wachten duurt altijd lang!

Het spuiten zelf gaat altijd goed maar die triptofem zijn vrij botte naalden dus niet prettig maar welke spuit is dat wel.. Vanavond ook gonal erbij
    Werd wel misselijk wakker en echt hoofdpijn .. Zijn ook bijwerkingen ervan..

Nou spannend Sandra !!

9. Sandrabk

Sandrabk Actief lid

9 mrt 2014
    349
    1
    16
    zuid holland
    Brttdnny, ik had ook vooraf gedacht veel pijn te krijgen, omdat ik ook altijd veel last heb na inwendige onderzoeken. Niet druk maken is makkelijker gezegd dan gedaan, maar komt bij jouw ook vast goed :).
    In welk ziekenhuis loop je? Gonal spuit een stuk makkelijker en minder pijnlijker dan de Triptofem, vindt je ook niet?
    succes!!

Turngirl weet je al wanneer je de punctie hebt?

10. Brttdnny

Brttdnny Actief lid

1 okt 2013
    185
    1
    18
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    We zullen zien moet het sowieso ondergaan en hoop op net zoveel eitjes als bij jou!!

Ja de gonal is een eitje.. (Haha leuke woordspeling al zeg ik zelf)Heb die ook gespoten bij de inseminaties.. Maar die Triptofem is echt gemeen die naald lijkt bot ofzo.. Gaat moeilijk in de huid.
    De pregnyl vond ik pijnlijker en ook last van bijwerkingen heb dit keer ovitrelle dat is zoon zelfde soort spuit als de gonal. Ben benieuwd naar de bijwerkingen..

11. Brttdnny

Brttdnny Actief lid

1 okt 2013
    185
    1
    18
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Ik ben onder behandeling bij Maasstad .. In samenwerking met emc.. Zie dat je ook uit zuidholland kom waar zitten jullie?

12. Sandrabk

Sandrabk Actief lid

9 mrt 2014
    349
    1
    16
    zuid holland
    Wij wonen in de buurt van Gouda en lopen bij het Groenehart ziekenhuis in Gouda. De punctie en terugplaatsing krijg ik bij het MCK in Leiderdorp.

13. Turngirl

Turngirl Actief lid

23 feb 2014
    233
    0
    16
    Helaas toch nog niet bekend wanneer de punctie is. Er groeit ineens een tweede follikel bij. Heb 1 van 15mm en 1 van 16mm nu. Dus morgen weer voor een echo...

14. Brttdnny

Brttdnny Actief lid

1 okt 2013
    185
    1
    18
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Ik weet jou situatie niet maar dat is toch mooi zijn beide al
    Mooi groot turngirl..

En Sandra ja ken het zh en kliniek.. Dat is dan beetje zelfde als Maasstad en Erasmus ..

15. Sandrabk

Sandrabk Actief lid

9 mrt 2014
    349
    1
    16
    zuid holland
    Turngirl klinkt mij ook goed maar heb nog nooit van jouw behandeling gehoord. Mag je wel 2 follikels hebben? Met die grootte zal het niet lang meer duren toch?
    succes!!!

16. Turngirl

Turngirl Actief lid

23 feb 2014
    233
    0
    16
    Is geen probleem om 2 follikels te hebben. Komt alleen niet heel vaak voor. Maar dat geeft niet. Indien er inderdaad 2 eitjes gevonden worden en ook beide bevrucht raken, kan er 1 worden ingevroren. Icsi/mnc doen ze alleen maar in het umcg. Het verschil tussen een hyperstimulatie en mnc is het aantal hormonen dat gespoten moet worden. Doordat er gebruik wordt gemaakt van je eigen cyclus.

17. Brttdnny

Brttdnny Actief lid

1 okt 2013
    185
    1
    18
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Nou dan is het super! Dat hoop ik ook dat ze beide bevrucht worden!!
    Nou spannend hoor.. Hoe groot moeten de eitjes min zijn voor de punctie?
    Bij iui vanaf 16 mm

18. Turngirl

Turngirl Actief lid

23 feb 2014
    233
    0
    16
    Bij 18mm pregnyl spuiten. En dan ongeveer 30u later de punctie.

19. Brttdnny

Brttdnny Actief lid

1 okt 2013
    185
    1
    18
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Nou dat zal niet lang meer duren dan bij je!

20. Sandrabk

Sandrabk Actief lid

9 mrt 2014
    349
    1
    16
    zuid holland
    Te horen gekregen dat er vd 10 eicellen 6 embryo's zijn. Morgen de terugplaatsing en dan horen we meteen hoeveel embryo's er daadwerkelijk overblijven (als ik het goed begrepen heb). Voor nu zijn we blij met de score en fijn dat er 1 embryo teruggeplaatst wordt :).

Turngirl voor zal het idd ook niet lang meer duren :).

Brttdnny, hoe gaat het met jou?

Deel Deze Pagina