Vandaag nav licht bloedverlies een echo gehad om te kijken of het wel op de goede plek zit e.d. Inwendig kon ze mijn baarmoeder niet goed in beeld krijgen ivm darmen. Nou was er uitwendig wel een vruchtzak te zien maar de vk kon verder nog niet ver genoeg inzoomen om een vruchtje te zien. Ben dus geen steek wijzer. De vk zei dat het voor deze termijn prima was, maar ik lees overal dat er toch wel iets van een vruchtje te zien is op deze termijn. Maak mezelf dus helemaal gek... Ik mag vrijdag weer terug, dan 6+5 dus ben benieuwd, heb er een hard hoofd in. De echo apparatuur was sowieso niet zo goed als die van mijn vorige vk dus daar kan het natuurlijk ook mee te maken hebben, maar toch... Iemand dit ook gehad? Zowel negatieve als positieve ervaringen zijn welkom! Ik wil zo graag weten waar ik aan toe ben. (In januari ook al een vmk gehad!)
Hey meis, balen zeg dat je nog geen steek verder bent!! Ik heb meerdere vroege echo;s gehad alle 4 de zwangerschappen rond 5 en 6 week, en met zagen ze bij mij altijd wel al iets zitten. bij 6 w en 3 dgn ook al elke keer hartaktie. ook al geeft dat ook niet altijd garantie, want bij mijn miskraam had ik ook eerst een kloppend hartje en toch ging t mis.... Wel waren bij mij alle echos inwendig. Dat geeft toch een beter beeld normaal. Ik wens je heel veel sterkte met de onzekerheid want aan mijn bericht heb je niet veel, en ik hoop oprecht dat je dadelijk toch een goede echo hebt.
Bedankt voor je reactie mamajanneke, ja in combinatie met licht bloedverlies nu al 3x in 2 weken tijd ben ik toch geneigd om te denken dat het niet goed zit. Testen knallen nog wel maar ja dat zegt ook niks natuurlijk. Ik heb contact gehad met een ander echo bureau waar ze goede apparatuur (schijnen te) hebben. Daar mag ik evt donderdag op eigen kosten een echo laten maken. Denk dat ik dat ga doen... Onzekerheid is echt het ergste wat er is.
Meestal zit je gevoel goed... Bij mijn mk had ik een goede echo met kloppend hartje was vol vertrouwen en op de 19e nov had ik ineens bloed en toen wist ik het dat het niet goed en volgende bleek dat dus ook zo te zijn... Je gevoel heeft t vaak bij het juiste eind en ik hoop oprecht dat het bij jou dit maal niet zo is... Onzekerheid is killing inderdaad en misschien is dat een idee, maar aan de andere kant heb je vrijdag ook een echo... ik duim voor je!
Mocht je nog een echo laten maken binnenkort, dan heb je het meest aan een inwendige. Uitwendig kun je nu echt veel te weinig zien en geeft waarschijnlijk meer onzekerheid. Zo was mijn inwendige echo op 7,4 weken duidelijker dan mijn uitwendige op 9 weken. Ik hoop dat alles goed komt.
Ik had met 6.3 een uitwendige echo en daar zag ik duidelijk een vruchtzakje met een iniminie vruchtje. Tevens heeft mijn vk een OER-slecht echoappparaat!! Ik duim voor je meid!
Ik heb alleen inwendige echo's gehad, tot 9 weken. De eerste 7 weken was steeds te weinig/niks te zien. Met 7 weken was daar opeens een hoopgevend beeld, en met 8 weken was er hartactiviteit. Achteraf bleek ik minder lang zwanger dan vooraf uitgeteld. Als je op dit forum kijkt, zie je dat er veel dames zijn waarbij het gewoon wat langer duurde. Maar het kan helaas ook dat het toch niet goed zit. Het vervelende van de eerst weken is de onzekerheid, meer dan afwachten kan je jammer genoeg niet doen. Hopelijk blijkt het bij jou een gezonde zwangerschap te zijn.
Ja precies! Het is gewoon de combinatie met telkens bruin/roze bloedverlies en dat er vandaag niks zichtbaar was dat ik er eigenlijk vanuit ga dat het weer mis is. Ben bang dat ze vrijdag bij de vk nog steeds weinig kunnen zien dus vandaar die optie van een ander echo bureau. Dat geld heb ik er wel over! Als zij ook niks kunnen zien behalve de vruchtzak dan ga ik er gewoon echt vanuit dat het mis is en dan zal de vk dat vrijdag ook bevestigen denk ik. Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb roze verlies gehad en de zelfde dag een echo en toch zich je al duidelijk een wormpje met knipperlicht volgens mijn gynaecoloog kwam het bloed dus ook niet uit de baarmoeder maar van de baarmoedermond. Maandag nog een beetje bruin verloren de restjes van donderdag zij de gyneacoloog ook 2 veegen.
Ik heb de eerste 6 weken dagelijks bloed verloren.. oud bloed, roze bloed, maar ook helder rood met kleine stolsels. Op de echo was tot twee keer toe een vruchtje met hartactie te zien, dus bloedverlies hoeft niet altijd iets te betekenen. Die onzekerheid is vreselijk, ik weet het. Heel veel sterkte met afwachten!
Weet niet of je wat zal zien.. Maar idd bloedverlies zegt echt niks.. Heb bij mijn eerste zwangerschap tot 18 weken bloedverlies gehad.. En mijn zoontje word dit jaar 6 hoop op een goede afloop voor je
Meiden bedankt voor jullie reacties ik heb vandaag nog een echo gehad bij een ander bureau met betere apparatuur. De echoscopiste kon een vruchtzakje zien wat niet groter was dan 5 weken er zat helaas geen vruchtje in, wel embryo weefsel wat mijn lijf aan het afbreken is, konden al duidelijk zien dat er al eea op weg was naar de 'uitgang'. Het is dus voor de tweede keer in 3 maanden foute boel. Nu wachten tot het doorzet dan kunnen we weer verder. Bedankt voor jullie reacties! We gaan het zwanger worden even op pauze zetten tot na de zomer, het kost gewoon te veel energie nu
ooo meis wat een k^^& nieuws zeg! Had het je zo gegund dat t anders was.... Neem de tijd voor het verlies van dit sterretje. Ik weet geen woorden meer dus een virituele knuf voor jou! Heeeeeeel veel sterkte!