Ja klopt.. heb het zelf ook een aantal keer gehad & het is inderdaad hooguit ongemakkelijk! Maar kan mezelf voorstellen dat je kleine meid daar anders over denkt... naja ze zullen die onderzoekjes wel vaker ook bij die kleintjes doen, ze weten vast hoe ze het aan moeten pakken. Die MRI wordt inderdaad lastig zonder verdoving ja... naja... even door de zure appel heen en hopelijk valt het allemaal mee!
Daar zijn we weer... Morgen is dan weer de grote dag. Het rontgenonderzoek met contrastvloeistof is aan de beurt. Om 11 uur moeten we op de kinderafdeling zijn dan krijgt ze het katheter en dan om 13:00 is de daadwerkelijke rontgen. Ik ben - eerlijk gezegd - wel een beetje gespannen en hoop maar dat het voor de kleine meid allemaal zal meevallen. Nu is het een ongelofelijk schatje en ze is supermakkelijk dus ik heb goeie verwachtingen. En dan een week wachten op de uitslag... Wat zal het zijn? En hoe erg? Voorlopig dus nog antibiotica en ik hou er maar rekening mee dat het nog wel een tijdje zal duren... Pfffff... wou dat het allemaal alweer achter de rug was!
pff sterkte zeg!!! Ik vind het al moeilijk te lezen als je het zo uitlegt, dus voor jullie moet het helemaal moeilijk zijn. Hopelijk is Pom net zo stoer als de voorgaande keren en is het snel achter de rug. Dan is het natuurlijk helemaal mooi als je een positieve uitslag krijgt. sterkte morgen!!!
He meis, ik weet hoe je je voelt, hier dezelfde onderzoeken ivm een nierafwijking. Sinds haar geboorte aan de antibiotica, ook contrastvloeistof via katheter gehad, echo's, röntgen en nog een scan (weet de naam daar niet meer van, was geen MRI). Wil je veel sterkte wensen voor morgen en natuurlijk duim ik voor een goede uitslag!
He Moniki! dank je wel voor je bericht. Hoe gaat het met je dochter? Heeft zij ook reflux? En zo ja, in welke graad? @Tulip.. super bedankt voor je interesse... je bent echt lief!
Ze heeft deze onderzoeken gehad toen ze bijna 2 maanden was. Hieruit bleek dat er toen geen sprake was van reflux. Wel een verminderde functie van de nier en er zit 'iets' in de nier waarvan we nog steeds niet weten wat. Over 2 weken mogen we op herhaling vwb de onderzoeken Hopelijk krijgen we dan een beetje duidelijkheid, want vooral de onzekerheid vind ik slopend..... Romée heeft gelukkig weinig last gehad van de katheter, dus hoop dat Pom er ook weinig last van heeft! Laat je morgenavond wel even weten hoe het met Pom is (gegaan)? Welke antibiotica hebben jullie voorgeschreven gekregen?
Hier ook precies hetzelfde gehad met m'n dochter. Hebben ook 2 x de onderzoeken gehad en de laatse keer bleek dat het lichaam het zelf hersteld had. Erg fijn dus!
Hallo allemaal! Heel erg bedankt voor het meeleven! Gisteren helaas geen gelegenheid gehad om te posten maar hierbij dan... Het ziet er allemaal goed uit! Zo... dat was dan de conclusie hihi. We zijn om 11:00 op de kinderafdeling gekomen voor het plaatsen van het katheter. Pom heeft naar iedereen gelachen en gegrijnst en helemaal niet gemopperd. De co-assistent ging helemaal goed en kon het katheter makkelijk plaatsen in één keer. Op de kinderafdeling kwam 'iedereen' nog even kijken naar dat ooit zo zieke kindje en waren onder de indruk van hoe lekker ze het doet! Pas om 13:30 hadden we de rontgen. Pom heeft lekker een slaapje gedaan tussendoor en een fles gedronken. Ook bij de rontgen vond ze het allemaal wel best, ondanks het feit dat haar beentjes vastgedrukt werden op het bed. Met een speentje en mama dichtbij vond ze het helemaal goed. Het duurde even voordat ze een goeie plas deed maar na een minuut of 25 waren we klaar. De radioloog liet gelijk weten dat zij GEEN bijzonderheden zag! Joehoe! Volgende week zien de kinderarts (woensdag) dan weten we precies hoe het zit. We hopen dat we mogen stoppen met de antibiotica en dat Pom een gewoon meisje kan zijn zonder ziekenhuizen en medicijnen! Maar wat zijn we trots op onze dame! Zo lief, zo zoet en zo mee gaand. Ze vond alles prima en vond iedereen even lief! Heerlijk om zo'n kind te hebben. Dat neemt zoveel stress en zorgen weg! We zijn al 5 kilo lichter... hopelijk volgende week nog meer! @Moniki... een breed spectrum: Amoxilline
Ik vind het toch wel heel bijzonder hoe ze alles zo doorstaat hoor. Dat ze dan ook nog even lekker slaapt tussendoor, ongelooflijk. Hopelijk idd snel van de antibiotica af.