Hallo lieve allemaal, Ik heb morgen een tweede gesprek voor een nieuwe baan. Dilemma: ga ik aan het einde van dat gesprek vertellen dat ik in een vruchtbaarheidstraject zit? Zo niet, wanneer dan wel en kan ik het maken dat pas te vertellen als ik daar begin? Functie is vanaf februari en dat is ook de periode dat we dan weer met iui beginnen dus moet ik vrij snel gaan vertellen dat ik voor echo's en iui af en toe afwezig ben. Mijn vriend zegt dat ik het niet moet vertellen nu, want werkgever heeft nu eenmaal altijd het risico dat een vrouw in mijn leeftijdsgroep zwanger raaakt. Maar ik wil ook niet met een slechte verstandhouding beginnen..anderzijds is er nog een ander persoon door naar de tweede ronde en mocht ik het niet worden en ik heb in het gesprek over mijn traject verteld dan zou ik wel met een dubbel gevoel blijven zitten over de reden van afwijzing. Wat is jullie ervaring? Ps het gaat om een leidinggevende functie binnen een organisatie waarin een verandertraject gaande is, vermoedelijk zullen ze het vervelend vinden als ik bijv binnen een jaar met verlof zou gaan.
Lastig! Ik kan je eigenlijk niet zo goed adviseren... Toen ik IUI en IVF deed had ik een contract voor onbepaalde tijd. Ik ben onlangs m'n baan verloren en zit nu ook weer middenin cryo terugplaatsingen en mocht het komende maand niet lukken dan gaan we weer met IVF beginnen. Ik probeer het in eerste instantie niet te vertellen op sollicitaties, maar denk dat je er niet aan gaat ontkomen. Precies om de reden wat je zelf ook zegt, je zal er toch tussenuit moeten voor echo's e.d. Ik ben ook van de goede verstandhouding met een werkgever, eerlijk en open tegen elkaar zijn. Maar tegenwoordig weet je ook niet of het een reden is om je niet aan te nemen, waarschijnlijk denken hun dan 'voor jou 10 anderen'. Ik vind het zo oneerlijk voelen in dit soort situaties. Een ander die gewoon via de natuurlijke weg zwanger raakt kan na 3mnd 'ineens' vertellen dat ze zwanger is en wij worden min of meer gedwongen om het meteen al te vertellen voordat er überhaupt sprake is van een zwangerschap. Ik ben benieuwd naar je beslissing. Heel veel succes iig met je 2e gesprek, ik ga voor je duimen! En ook voor een positieve afloop van je IUI.
je hoeft het niet te vertellen.... maar ik kan me voorstellen dat het je geen fijn gevoel geeft als je het pas doet nadat je aangenomen bent. Lastig besluit....
Je bent volgens mij niet verplicht het te vertellen. Ik zou het dan ook niet doen. Vind het namelijk best prive en gaat je baas eigenlijk niets aan. Ik zou het pas vertellen als je een aantal weken zwanger bent. Jij bent toevallig bezig met iui, maar in een andere situatie had je allicht "onverwacht" zwanger kunnen raken, dan had je je baas niet eens kunnen inlichten.
Ik zou t nu nog niet vertellen. Volgens mij is het niet slim om dit te doen tijdens een sollicitatie gesprek. De echo's kosten wel wat tijd. Maar misschien kan je dit voor werk tijd plannen. dat deed ik ook. Na de iui ging ik weer aan t werk. Je bent t niet verplicht om te vertellen. bedoel; als t wel op een "natuurlijke" manier zou gaan, zou je dan nu ook zeggen: wij proberen zwanger te worden. zou t laten rusten en misschien kan je eventueel een mandje later starten met iui of na je proeftijd? succes in ieder geval.
Bedankt voor jullie reacties! Ik ben overtuigd en denk inderdaad dat ik het niet ga vertellen..Als ik word afgewezen dan wil ik zeker zijn dat ze dit niet doen op basis van mijn vruchtbaarheidstraject.