He dames! K ben alweer druk aan het rondbellen om informatie te krijgen van verschillende verzekeringen. Wij zijn bezig met IUI-D. Weet dat in 2015 onbeperkt IUI wordt vergoed. Hoe zit dit in 2016? Donorzaad wordt uiteraard niet vergoedt maar dat zal niemand van jullie hebben. (Toch?) Daarbij, kunnen we eventueel naar geerthen / Gent of Düsseldorf of wordt dat niet vergoed? Hoe zit het met ivf /icsi? Bij iedereen 3 behandelingen? Of bij sommige 4/5? Ik zit bij de menzis en bezig met IUI nummer 4. Nu belde ik net en vertelde ze doodleuk aan de tel dat IUI niet meer onbeperkt is vlg jaar. Ik schok hier van want heb nu ook nog eens IUI zonder hormonen dus super weinig kans. Ben super benieuwd waar jullie verzekerd zijn.
Voor zover ik weet betaal je een donor zelf. Buitenland moet je toestemming voor hebben en vaak voorschieten. Ivf en icsi is 3 in totaal vaak. Bij sommige zoals umc 5 keer. Daar betaal je dan aanzienlijk voor maar oke. Dar iui onbeperkt is ken ik niet ik dacht altijd 6 keer max..
Klopt donor betalen we nu ook zelf. Buitenland moet je toestemming hebben maar menzis doet geen "zaken" met Gent. En cz wel weer weet k. En zo zullen er meerdere dingen zijn per verzekering. IUI is op het moment "nog" onbeperkt. Pff lastig hoor
IUI is op dit moment inderdaad nog onbeperkt, hoe dit voor volgend jaar gaat zijn weet ik niet! Ik zit nu bij Delta Lloyd. Ik keek elk jaar dat ik de verzekering afsloot vooral naar wat er vergoed wordt tijdens zwangerschap, want elk jaar verwachtte ik dat wel te gebruiken. Volgend jaar dus vooral kijken naar IVF/ICSI en Acupunctuur erbij.
Je mag er wel vanuit gaan dat IVF/ICSI max 3x is vanuit de basis verzekering. Voor een eventuele vergoeding van een 4e of 5e keer moet je fors meer betalen.
Zilveren kruis lijkt mij een goede optie, de declaraties gaan ook redelijk als ik de verhalen lees van een aantal forum leden. Ik zou zeggen in de gaten houden wat er aangeboden wordt de komende dagen/weken!
Ik zit zelf bij CZ en heb dit jaar ICSI poging 2 en 3 gehad. Van poging 2 zwanger geraakt maar helaas een MA. Nu weet ik dat onvz topfit zelfs ivf/ icsi onbeperkt vergoed. Nu kunnen we helaas niet meer overstappen omdat we niet toegelaten worden. Als ik dit geweten had was ik net voor onze ivf/icsi behandelingen overgestapt. Ik betaal liever dan 1 of 2 jaar iets meer premie voor niets. Nu geeft het veel stress dat je maar 3 pogingen hebt. Helaas is het voor ons zonder resultaat na 3 pogingen. Ik zoek nog even verder naar een andere verzekering die evt een 4e poging vergoed en waar we wel toegelaten worden
Wow heftig je verhaal. Wel super bedankt vooe je reactie. Ga morgen meteen bellen met de voorwaarden etc UMC zorgverzekering vergoed een 4,5&6e ivf / icsi. Wel extra verzorgend pakket. Kreeg vandaag mail van de freya. Miss kunnen jullie daar eens kijken? Maar miss heb ik het mis maar na een miskraam begin je toch weer bij poging 1? Of zie ik dat verkeerd.
Volgens mij alleen bij een miskraam voorbij de 12 weken beginnen je weer met een "schone lei" bij poging 1. (Of na een voldragen zwangeeschap met goed einde). Alle mk's daarvoor zetten je teller niet terug op poging 1 helaas.
Dankje. Het nadeel is dat als je al 2 of 3 pogingen gehad hebt je vaak biet meer toegelaten wordt bij een zorgverzekering ook al betaal je meer. De premie weegt dan niet op tegen de kosten die ze moeten gaan maken. Erg vervelend maar wel de realiteit. Daarom wil ik iedereen die nog aan het begin van dit traject staat waarschuwen. Ik stond daar zelf op dat moment ook niet bij stil. Wat betreft die miskraam klopt maar dan moet je minimaal 12-14 weken zwanger zijn geweest. Bij ons ging het rond de 10 wkn mis. Net te vroeg dus wat dat betreft
Ik heb begrepen dat UMC wel aanneemt ook al zit je al in het traject. 4e en 5e poging vergoed, wel enorm hoge premie inderdaad.
Ik ben vorig jaar overgestapt naar UMC omdat we binnenkort onze 4e icsi poging in Gent gaan doen. Ik betaal dit jaar 135 euro per maand, maar een tientje meer dan ik eerder had eerder bij zilveren kruis. Overstappen was geen probleem, ook nietmtoen ik vertelde dat ik al met icsi bezig was.
Zelf ben ik dit jaar verzekerd bij UMC zorg pakket 4, hierin vergoeden ze een 4e en 5e ivf/icsi poging. Het gaat hier wel om het nerderlands tarief. Daarnaast heb je een zeer uitgebreide vergoeding qua acupunctuur en andere zwangerschapsgerelateerde zaken. Op de meeste sites van zorgverzekeraars staat een zogenaamde zorgzoeker. Hierin kun je opzoeken met welke zorgverleners/ziekenhuizen zij een contract hebben. Dit ivm vergoedingen en rechtstreeks declareren. Succes!
Dus alle kosten van Gent worden vergoed. Alleen van de behandelingen die in NL ook gedaan worden, toch? Geen MOAT en AOA? Ook al ben je al bezig met icsi dus? Ik had gehoord dat het 200 e p/ mnd kost?! 135 valt erg mee..
helaas is het umc toch vrij prijzig, zie onderstaande voor basis plus pakket 4. Geboortedatum 18-06-1989 98,90 UMC Zorgverzekering 98.90UMC Basis Meer informatie Vrijwillig eigen risico0,00100,00200,00300,00400,00500,00 77,75 UMC Aanvullende verzekering 7.50UMC Extra Zorg 1 Meer informatie 16.75UMC Extra Zorg 2 Meer informatie 27.75UMC Extra Zorg 3 Meer informatie 77.75UMC Extra Zorg 4 Meer informatie 0.00 Geen 0,00 UMC Aanvullende tandverzekeringen 10.75UMC Extra Tand 1 Meer informatie 23.75UMC Extra Tand 2 Meer informatie 36.75UMC Extra Tand 3 Meer informatie Selectie van toepassing 0.00 Geen Totaal Maandbetaling: 176,65 Totaal Maandbetaling: 176,65
Ja is indd wel veel meer. Of ja veel meer. 40,- meer per maand. Maar moet eerlijk zeggen als wij zo ver zijn dat we voor ivf kunnen gaan. En hoop dat het ni zo ver komt, dan heb ik dat er wel voor over. Ivf behandeling is niet te betalen. Ik heb ook rond gebeld en zijn nu aan t twijfelen om een restitutie verz te nemen. Wat hebben jullie zoal? In ons geval, wij maken gebruik van een donor is dit miss wel handiger. Dan kunnen we indien nodig altid nog na een kliniek of Gent toe gaan.