Mijn vader heeft vandaag te horen gekregen dat het beter is om beide knieen te " vervangen" die zijn zo versleten dat hij amper kan lopen.. Aan de ene kant ben ik blij dat hij zo misschien eindelijk van zijn pijn afkomt en ook met ons tweede kindje lekker kan wandelen, maar ik zie er ook zo tegen op.. Mijn vader heeft prostaatkanker.. Het groeit heel erg traag gelukkig en hij kan er nog jaren mee leven, maar het idee dat ie weer onder het mes moet maakt me zo verdrietig.. En dan het herstel, dadelijk gaat het mis.. Wie kent mensen die dit ook een nieuwe kunstknie hebben gekregen, of misschien zelfs twee? Hoe verloopt het herstel en zijn ze nu echt zonder pijn? Ben al zo emo de laatste tijd, maar ja hoort erbij
Mijn oma heeft twee kunstknieën, maar dat is denk ik niet echt een goed voorbeeld. Ze heeft ze namelijk al meer dan 25 jaar en het zijn sterk verouderde modellen, die ook nog eens aan het slijten zijn (van een is vorig jaar zelfs een onderdeel losgekomen, dat operatief verwijderd is). Ze heeft er veel pijn aan. Ze zijn eigenlijk aan vervanging toe, maar dat durven ze vanwege haar leeftijd niet meer aan. Ze is 96, heeft door de bevestiging van de eerste protesen waarschijnlijk te weinig bot over om de nieuwe protesen echt goed te bevestigen en de revalidatie is zwaar, wat op haar leeftijd niet meer de moeite waard is. Revalidatie van de operatie is zwaar, zoals ik hierboven al zei. Toch heeft ze na de revalidatie wel jaren beter kunnen lopen en minder pijn gehad dan ervoor. (Totdat die dingen dus begonnen te slijten: nu heeft ze heel veel pijn.) Wat vervelend dat je vader zo'n pech heeft. Kan me voorstellen dat dat je verdrietig maakt. Ik zou eens met hem mee gaan om met zijn arts te praten over het revalidatietraject en de prognoses mét en zonder kunstknieën. Succes!
ik inderdaad niet nee, maar mijn schoonmoeder heeft vorig jaar een nieuwe knie gekregen. Het herstel heeft heel lang geduurd, ze heeft fysio gehad, maar nu een jaar later gaat ze weer als een kievit.
Zelf gelukkig nog geen ervaring, maar ken wel verschillende mensen die nieuwe heup of knie hebben gekregen. Het herstel was heel verschillend dus daarover valt weinig te zeggen. Zo was de zus van m'n opa toen al 90 binnen paar maanden weer aardig in de benen, maar moeder van vrienden toch stuk jonger na half jaar nog steeds niet.(complicaties). Uiteindelijk is iedereen die ik ken er wel beter van geworden. Ziekenhuizen doen deze operatie ook pas als ze denken dat je er echt op vooruit kan gaan. Sterkte met je vader.
Collega van me heeft ook 2 nieuwe knieeën gekregen. Eerst de een en toen die enigszins weer voldoende hersteld was ging de ander er achteraan. Ook een paar tantes van mij hebben een nieuwe knie gekregen. Het duurt best lang het herstel, maar het is goed te doen hoor
mijn oma heeft 2 nieuwe knieën (en 2 nieuwe heupen) en die loopt nu weer hartstikke goed. Herstel bij ene knie was heel kort, bij andere helaas wel wat langer maar dat is inmiddels ook weer voorbij
ken dr hier ook iemand en die man is er heel blij mee, hij heeft paar weken in de revalidatie gezeten dacht ong 3 in totaal. en loopt echt perfect nu. hoe oud is je vader als ik vragen mag want mijn ma heeft ook last maar bij haar willen ze het niet doen omdat die dingen niet zo lang meegaan. en het maar 1 keer mogelijk is. mijn ma is nu 54 en loopt echt beroert. ze willen het dus bij haar nu nog niet doen . maar aan de andere kant zegt zij dus ,en wij ook, ze is nu nog "jong" en als ze dus beter kan lopen is dat toch perfect met de kleinkinderen ed. zo liep gister onze kleine man een winkel uit mijn ma erachteraan, ik was net schoenen ant passen die best ingewikkeld vastzaten, was ie al 2 winkels verderop helemaal achterin de winkel ingerent omdat ze dus niet zo snel is met die knieen. zo lastig. ik denk echt dat je pa er beter van word, en dan idd lekekr nog met zijn kleinkind kan wandelen en naar de dierentuin ed.
Mijn vader is 67... Maar hij is zo jeugdig van geest, dat het helemaal zeer doet om hem zo te zien krom lopen.. Het meegaan naar de orthopeed is misschien wel een idee, ik wil ze ook het advies geven om een second opinion tevragen in nijmegen.. Maar ik heb na een nachtje slapen wel meer het gevoel dat het beter is zo.. Hij wordt gek van de pijn, slaapt amper, is gek op motorrijden, maar kan amoer nog opstappen. Als ik zo jullie verhalen lees , merk ik wel dat de meesten er baat bij hebben.. Dat geeft me een goed gevoel! Bedankt alvast!
mijn schoonvader heeft paar weken terug een nieuwe knie gekregen. doet veel pijn zegt ie (hij is eigenwijs en wil geen pijnstillers gebruiken) weet niet hoe het nu paar weken later is met hem. hij is vannacht terug gekomen van vakantie dus zal t hem dit weekend even vragen hoe het nu is met zn knie