Seks....

Discussion in 'De bevalling' started by Jacq84, Oct 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

Mar 14, 2013
    1,057
    7
    38
    Hoi Hoi,

Tijdens mijn bevalling ben ik ingeknipt en gehecht.
    Dit is nu 12 dagen geleden.
    Echter merk ik dat ik nu alweer behoefte/zin heb in seks.

Maar is dit wel verstandig?
    Uiteraard veilig :)

Want hoe weet ik dat mijn hechtingen er al uit zijn.

Zijn er meer meiden met seks ervaringen na een knip en hechtingen?

Hoelang heeft het bij jou geduurd voor je van bil ging :) ?

Groetjes Jacq

2. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Gewoon proberen hoor ;) je merkt vanzelf of het pijn doet

3. Edel

Edel Bekend lid

Feb 23, 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Hoi, ik heb geen idee eigenlijk! Vorige bevallingen niet gescheurd of geknipt en hebben redelijk snel denk ik "geknuffeld en iets meer" maar penetratie heb ik gewacht tot het vloeien over was.

4. takhen

takhen Fanatiek lid

Nov 13, 2009
    2,386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Hier ook. Vrij snel weer geknuffeld etc maar penetratie pas na stoppen vloeien. Overigens was klaarkomen de eerste 3-4 weken na de bevalling geen pretje bij mij, mede door de hechtingen want dat trok samen tijdens het komen en deed pijn.

5. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

Feb 11, 2013
    973
    0
    0
    hier idd na het vloeien pas wee begonnen.

bij mijn eerste heeft het zeker 4 weken geduurd voordat de hechtingen goed waren opgelost.
    ik zou de gok zeker niet nemen nu al. weet niet hoeveel hechtingen je hebt maar als je pech hebt scheurd het weer open omdat het niet genoeg genezen is en dan ben je verder van huis.

6. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

Feb 11, 2013
    973
    0
    0
    ik zou zeggen kijk eens met een spiegeltje hoe het eruit ziet.

maar vergeet niet dat je aan de binnen kant ook een wond hebt. ze hechten eerst de binnenste laag en daarna de buitenste, en die is sneller genezen dan de binnenkant

7. gekko

gekko VIP lid

Oct 11, 2010
    10,962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is vroeg... helaas... ik had er na de eerste ook snel behoefte aan... gek werd ik ervan... uiteindelijk gewacht tot het vloeien was gestopt...

8. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

Apr 25, 2012
    1,106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Hier ook gewacht tot het vloeien voorbij was...........

9. Riverr

Riverr Fanatiek lid

Aug 27, 2012
    2,019
    172
    63
    Ik had ook een knip met de bijbehorende hechtingen. Ik had ook enorme behoefte. Heb 8 dagen gevloeid en op de 9e of 10e dag hadden we seks. Viel mij 100% mee.. had het er op dag 7 over gehad met de vk en die zei dat als de zin er is het gewoon mag, je stopt vanzelf wel als t niet fijn is. Haha ik was niet te houden.. echt erg.

10. rums

rums Niet meer actief

Ik begrijp je volledig! Ik had na 3 weken enorm de behoefte om man en vrouw te zijn en niet papa en mama.

Ik heb ook een knip gehad (4 hechtingen) en na drie weken hadden we weer seks. Met condoom en glijmiddel. Binnen gaan was pijnlijk daarna niet meer. Het litteken heeft op die manier ongeveer 5 maand pijn gedaan. Nu niet meer. Maar dat wisselt natuurlijk per persoon. Ik zou zeggen probeer het en haal glijmiddel dat scheelt.

11. Daydreams

Daydreams Actief lid

Oct 31, 2010
    270
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ik zou toch nog even wachten ivm infectiegevaar. Je hebt van binnen natuurlijk ook een soort wond. Ik geloof dat er minimaal een tijd voor staat van ongeveer 17 dagen. En volgens sommige vk pas als je helemaal niet meer vloeit.
    En ik zou de hechtingen eerst goed laten genezen omdat een wond wel dicht kan zijn maar nog erg week en door wrijving zou je het weer wat open kunnen trekken.
    Maar het is natuurlijk altijd aan je zelf.

12. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Ik dacht dat het pas mocht als je niet meer vloeide?
    Ik weet niet meer na hoeveel weken na mijn bevalling.
    Ik weet wel dat ik het nog spannender vond dan mijn ontmaagding..:D;)

13. Mamamama

Mamamama Actief lid

Mar 28, 2011
    430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het advies van mijn gyneacoloog is 6 weken tenslotte heb je binnen in je baarmoeder ook een wond naast je eventuele hechtingen. Moet er niet aan denken dat het gaat ontsteken.

14. zwaantje1985

zwaantje1985 Actief lid

Apr 9, 2013
    316
    1
    0
    Gatverdamme daar moet ik dus echt niet aan denken 12 dagen na de bevalling.. maar goed ik heb sowieso geen hoog libido!

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Gewoon proberen ik had ook vreselijk zin na 2 weken alsof ik het al eeuwen niet gedaan had! Alleen deed het hier verschrikkelijk pijn tot een week of 4. Veel plezier :)

16. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    1,112
    0
    36
    gelderland
    ik had ook al heel snel zin ik wilde graag "stoom"afblazen.

maar hier viel de eerste keer tegen en zijn we gestopt het deed nog te veel pijn. En ook ik heb lange tijd gehad dat binnen komen pijn deed en zelf klaar komen niet pretig was. Het nadeel vond ik van te vroeg proberen is dat de stap moeilijk wordt daarna omdat je toch een mind pretige ervaring hebt.
    ik geloof dat wij 3/4 weken na de bevalling zijn begonnen met veel glijmiddel en een condoom.

iedereen is anders maar ik zou toch even wachten, aangeraden wordt 6 weken te wachten of in iedergeval als je niet meer vloeit (ik vloeide 6 weken:x). Daarnaast is het waarschijnlijk erg pijnlijk probeer anders eerst ( als je dat prettig vind) je zelf weer te ondekken en kijk wat je prettig vind.

17. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Had hier ook zo'n zin... twee weken gelukt om te wachten, het vloeien was gestopt, condoom gebruikt....wat een feestje.
    Moest wel even wennen aan het gevoel....kon wel voelen waar ik 'beschadigd' was zegmaar

18. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Ik kwam het volgende tegen, klinkt eigenlijk allemaal best logisch

Seks na de bevalling

Wanneer mag seks weer?
    Het is belangrijk dat je lichaam tijd en rust heeft om zich te herstellen van de bevalling. Zo duurt het ongeveer zeventien dagen voordat de baarmoedermond weer volledig gesloten is. Als de baarmoedermond nog niet helemaal dicht is, kan je partner met zijn penis bacteriën naar binnen brengen die voor een infectie kunnen zorgen. Het is dus verstandig om minimaal drie weken te wachten voor je weer seks hebt, maar dokters raden vaak aan om vier tot zes weken te wachten.

Waneer vrijen andere stellen gemiddeld weer?
    Uit onderzoek blijkt dat een kwart van de jonge ouders weer na twee tot vier weken weer seks heeft. Zo’n 37 procent heeft binnen een tot twee maanden seks. Het belangrijkste is dat je naar je eigen lichaam en gevoel luistert. Nog geen zin in seks? Na een (zware) bevalling is dit helemaal niet gek! Zowel mentaal als fysiek heb je veel meegemaakt. Gun jezelf de tijd, maar blijf er wel met je partner over praten. De een is er na een paar weken al klaar voor, de ander moet er maandenlang niet aan denken

Share This Page