Moeders voor moeders

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door marlyj80, 10 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marlyj80

marlyj80 Actief lid

16 jul 2016
    498
    1
    18
    Ik ben nieuwsgierig. Zijn er mensen die mee doen en zo ja vanaf wanneer hebben jullie je aangemeld? Ik twijfel of ik me al zal aanmelden. Het is nog zo pril.

2. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ik heb 2x meegedaan. Vanaf 6 weken mag je meedoen dus ik zou vast aanmelden!. (Als je wilt natuurlijk)

Het opvangen etc vond ik reuze meevallen & ben blij dat ik heb kunnen helpen aan iemand anders zijn wens om zwanger te worden

3. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik doe nu mee.
    Heb me opgegeven met 4 weken.
    Bij 6 weken kwam er iemand langs en mocht ik gelijk beginnen.
    ik heb nog 5 weken te gaan.

4. palomi

palomi Bekend lid

23 mrt 2016
    947
    0
    16
    Ik heb me met 4 weken opgegeven en ben met 6 weken gestart.. Nu nog 3 weken te gaan

5. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ik heb me met 6 weken aangemeld (beidde zwangerschappen) en kon toen direct beginnen. Vorige zwangerschap naar heel kort kunnen meedoen, hopelijk deze tot het eind! :D

6. littleway

littleway Actief lid

16 okt 2014
    120
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb van de drie keer 1x meegedaan. Ik ging echt over mijn nek van die geur die uit die kan kwam en ik was al zo misselijk en beroerd. Voor mij een reden om er niet nog eens aan te beginnen. Bij alle zwangerschappen echt misselijk. En ik vond het niet prettig dat je die kratten aan de deur moest zetten. Zo weet iedereen al dat je zwanger bent ook al is het pril. Bij ons in de buurt geen voortuin dus op woensdag zie je hier in de wijk precies wie er zwanger is. Mijn buurvrouw had dus na een paar weken een miskraam en tja dan weet iedereen dat. Ook dat vind ik niet fijn.

7. marlyj80

marlyj80 Actief lid

16 jul 2016
    498
    1
    18
    Dank voor jullie reacties! Het is dus niet zo gek om me nu al aan te melden, ook al ben ik echt net zwanger. Dat hebben een aantal van jullie dus ook gedaan. Ik heb een voortuin waar ze de kratjes in kunnen " verstoppen" dus dat is gelukkig geen probleem.

8. palomi

palomi Bekend lid

23 mrt 2016
    947
    0
    16
    Ik heb de tassen overigens in discretie tassen laten zeten dus ze staan in grote groene tassen en bij ons in de voortuin achter de planten gezet..
    De stank vind ik opzich meevallen ik hou gewoon mn adem in wanneer ik de fles opendraai

9. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Ik heb ook meegedaan. Hier afgelopen woensdag voor het laatst de kratten bij de weg gezet. Ik heb de volle 10 weken meegedaan en heel eerlijk gezegd ben ik blij dat ik weer even heerlijk normaal kan gaan plassen. Ik vond het best onhandig steeds en de geur van die flessen ga ik ook echt niet missen:D.

Desondanks ben ik wel blij dat ik mee heb gedaan en hopelijk veel vrouwen kan helpen.

10. Logan

Logan Niet meer actief

Ik heb uiteraard ook meegedaan. Kleine moeite en je doet er zoveel goeds mee. :) Ik vond de kannen juist heerlijk ruiken.

11. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb 3 keer meegedaan, alle keren vanaf 6 weken gestart. Bij de eerste keer moest ik alleen vroeg stoppen doordat ik een nierbekkenontsteking had en een kuur kreeg. De tweede keer hield ik het niet lang vol vanwege extreme rugpijn waardoor ik de kan niet onder me kon vasthouden. En nu is de derde keer en heb ik een manier gevonden hoe het wel lukt. Doe nu nog steeds mee, al krijg ik lang niet alle bussen vol.

Ik heb me de tweede keer ook aangemeld voor navelstrengbloeddonatie. Vond ik eigenlijk nog belangrijker. Daar kunnen ze stamcellen uit halen en er worden kinderen met leukemie mee gered.

12. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    Ik heb me na 4/5 weken aangemeld zodat ik vanaf 6 weken direct kon starten en de volle 10 weken mee kon doen. Ik heb zelf zo lang de medicijnen moeten gebruiken, het is heel bijzonder om wat terug te kunnen doen. Je kunt echt veel vrouwen een kans geven! Weet je al wat je gaat doen?

13. marlyj80

marlyj80 Actief lid

16 jul 2016
    498
    1
    18
    Ik denk dat ik me wel gaan aanmelden. Ik heb er ook nog uitgebreid met mn man over gesproken. Ik denk dat ik vooral moeite had met de mevrouw die tijdens mijn vorige zwangerschap tegen me zat te vertellen dat ik ontzettend blij moest zijn dat ik zwanger was etc. Ik was toen wel blij maar probeerde niet door het dolle heen te zijn omdat het nog zo pril was en kans op miskraam nog zo groot was. Uiteindelijk is het ook een miskraam geworden helaas. Ik heb dit gewoon erg geassocieerd ermee denk ik. Nu ga ik dat gesprek gewoon anders doen want niet meedoen omdat ik bang ben dat zo'n mevrouw mij weer gaat overtuigen dat ik superblij moet zijn, vind ik eigenlijk geen goede reden en ook ego.

14. MarTesxx

MarTesxx Lid

2 jun 2016
    52
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb me met ongeveer 5 weken aangemeld. Toen ik 6 weken was kwam er iemand voor intake gesprek.

Het is idd een kleine moeite! De geur uit de kannen staat me niet aan.. Maar gewoon even je adem in houden ja;)

15. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik heb mijn eerste zwangerschap meegedaan, maar ik ben erg beroerd en ik kan die geur niet nog een keer aan. Als ik er aan denk begin ik al te kokhalzen. Wel jammer, maar het is niet anders.

16. Logan

Logan Niet meer actief

Dat is inderdaad niet leuk. Vooral die eerste weken zijn de meeste zo onzeker of het allemaal wel goed gaat, erg jammer dat iemand dan zo doet.
    Het voordeel is dat je waarschijnlijk het babbeltje nog wel weet dus het is nu een kwestie van testen, einddatum berekenen en gefeliciteerd en doei ;).
    Ik heb ze hier drie keer gehad, de eerste keer was alles nieuw en ik denk nu dat ik praatje zelf zou kunnen houden. Deze keer duurde nog geen tien minuten geloof ik.

17. mamahartje

mamahartje Actief lid

31 aug 2012
    233
    0
    16
    Woensdag de laatste ophaaldag en eerlijk gezegd een opluchting!
    Maar ben uiteraard wel blij dat ik heb meegedaan en hopelijk zo iemand heb kunnen helpen. :)

18. rums

rums Niet meer actief

Ik heb mij bij de andere twee zwangerschappen ook vroeg aangemeld. Dit keer bewust niet meegedaan omdat ik de flessen zelf moest wegbrengen. En ik vond dat te omslachtig met twee kleine kinderen.

19. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ik heb ook meegedaan. Bij een week of 5 een gesprek gehad, en de week erop kunnen beginnen. Ik vond het fijn dat er iemand kwam, want ze nam nog een zwangerschapstest mee en die knalde meteen roze. Bij ons ging het niet bepaald vanzelf, dus na al die negatieve testen was een extra bevestiging een flinke oppepper.
    Het plassen in kannetjes viel me zwaarder dan gedacht. Het is gewoon even een gedoe, en de geur was het enige waarvan ik echt moest kokhalzen. Maar ik heb geen spijt. Ze hebben er veel aan. Halen en brengen ging hier ook heel makkelijk. Ik zette de flessen bij de poort in de achtertuin en liet die van het slot. Knappe buurvrouw die iets van het wisselen gemerkt heeft.

20. gizmo332

gizmo332 Actief lid

29 aug 2013
    173
    0
    16
    NULL
    Spijkenisse
    Heb me ook gelijk opgegeven toen ik wist dat ik zwanger was met 4w2d. Komen nu 27-9 langs ivm weekje vakantie.

Deel Deze Pagina