Help!Zwanger, maar bloedverlies tijdens Utro gebruik. Miskraam??

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by onzewonders, Jun 1, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Ik heb afgelopen woensdag positief getest. Gisteren en vandaag ook getest en met de dag werd de test donkerder.

Ik gebruik sinds deze ronde voor het eerst Utrogestan ivm korte LF en miskramen. De arts zei dat 200mg ruim voldoende was!:x Ik heb nog zo gevraagd om meer omdat ik hier gelezen had dat men hogere doseringen had. Maar dat was alleen bij IUI zei ze. Dus ok, vertrouwde op haar.

En nu?
    Nu ben ik net begonnen met bloeden!! Nog geen heftige bloeding, maar zoals het bij mijn eerste MK ook begon. Had straks ook steekjes in mijn buik, maar dacht dat het kwam door het groeien van mijn BM.... Manlief zei dat ik mij niet bij ieder pijntje druk moest maken. Helemaal gelijk in natuurlijk, maar het blijft eng...

En nu bloed ik!!:x

Dus naar het ZH gebeld en mag nu 2 x 200 mg. Net meteen ingebracht, maar ik ben echt radeloos!! Wordt dit de zoveelste VMK?
    Of zal de extra Utro het bloeden kunnen stoppen?

Wie heeft aub raad??

2. citroen

citroen Fanatiek lid

Jan 23, 2012
    2,993
    0
    36
    droomland
    sorry meid ik kan je niet helpen maar wil je wel sterkte wensen en ik duim voor je dat je beebje veilig mag blijven zitten!

3. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Dank je wel!

Is er niemand die hier ervaring mee heeft?

4. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Meis, wat vreselijk!
    Ik hoop echt dat de kleine uk veilig in je buikje blijft...
    Ik heb geen ervaring met utro maar wel gelezen dat de utro je lf verlengd, maar een miskraam niet tegenhoudt...
    Ik hoop dat het een late innestelingsbloeding is, het hoeft niet perse een mk te betekenen.
    Duim voor je!

5. kikker1984

Mar 30, 2010
    33
    0
    0
    Woonbegeleider VG
    In twente
    Hoihoi,

Ter gerusstelling, ik had ook bij gebruik utro een fikse bloeding, ik was ervan overtuigd dat dat niet goed zou gaan.
    Ik moest toen 3x p.d 2 bolletjes gebruiken.
    Dat was wel bij 7 weken zwangerschap maar ik ben nu 31 weken zwanger en heb alleen maar goede echo's gehad.
    Ik hoop voor je dat het net zo goed afloopt, het kan dus iig wel!
    Ik zou in ieder geval een echo laten maken om te zien welke kant het opgaat zodat je meer zekerheid hebt.
    Succes en sterkte ermee!

6. Tinussie

Tinussie Actief lid

Nov 11, 2011
    151
    21
    18
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb van week 6 tm 7,5 last gehad van bloedingen (bruin met af en toe een klein beetje rood bloed en 2 of 3 kleine stolsels). Ook redelijk wat krampen erbij. Ik gebruikte 3x2 daags utrogestan.

De eerste dag dat de bloedingen begonnen heb ik met het ziekenhuis gebeld en ik mocht gelijk langskomen voor een echo. Ik dacht toen dat het fout zat. Tijdens de echo bleek dat het embryo er nog zat en het hartje ook nog klopte. Erboven zag de arts wel een soort "verstoring", dus ze gaf aan dat ik nog meer bloed zou kunnen gaan verliezen en wat stolsels. Ze kon alleen niet aangeven waardoor dit kwam. Het zou nog te maken kunnen hebben met de punctie, innesteling, iets anders... Het was in ieder geval geen pretje, want het hield dus ook nog ruim 1,5 week aan, maar met de 10 weken echo bleek alles nog steeds goed te zijn.

Ik heb toen ook veel op internet gekeken en bloedingen blijken bij best veel zwangere vrouwen voor te komen (als ik het mij goed herinner bij 1 op 5). Het is in ieder geval geen pretje en zeker met jou voorgeschiedenis kan ik mij voorstellen dat je je erg ongerust maakt.

Ik hoop dat het net als bij mij gewoon goed gaat. Helaas is het denk ik nog te vroeg voor een echo, maar ik zou zeker overleggen met het ziekenhuis.

Veel sterkte.

7. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Dank je wel meiden!

Ik ben vanochtend in het ZH geweest.
    Ze heeft een inwendige echo gedaan en zag nog niets, maar dat is logisch met 4-2 weken. Wel een mooi dik BMslijmvlies. Mijn HCG waarde in het bloed was hartstikke goed, dus daar ligt het niet aan!
    Volgens haar viel het rood bloedverlies nog mee en lijkt het niet op een menstruatie. Dus gewoon doorgaan met de Utro en hopen dat het een innestelingsbloeding is!

Mocht het bloeden toenemen en lijken op een menstruatie, en het duurt minimaal 24 uur, dan moet ik stoppen met de Utro en kan de miskraam doorzetten.

Ik hoop met heel mijn hart dat het goed zit, maar soms twijfel ik toch wel hoor! Het ene moment heb ik alle vetrouwen en het andere moment weer niet. Dan denk ik; bloed is toch niet goed.... Maar ja, moet vertrouwen op mijn lichaam en op de gyn, dus doe mijn best!

Positief blijven, al is het lastig! Heb mezelf wel ziek gemeld, ze weten hier van af. Lig lekker de hele dag rustig op de bank te ZP'en.
    Bij mijn eerdere MK'en ben ik steeds blijven werken. Op het werk vonden ze dat belachelijk, dus ze willen mij nu ook ff niet meer zien.;)
    Hopelijk kan ik snel weer aan de bak en natuurlijk met heel goed nieuws!

8. Tinussie

Tinussie Actief lid

Nov 11, 2011
    151
    21
    18
    NULL
    NULL
    Hoi,

Fijn dat je direct in het ziekenhuis terecht kon. Het is inderdaad nog wat te vroeg om echt al iets op de echo te zien, maar wel goed dat wat ze konden zien/meten hebben gedaan en dat dit er goed uitzag.

Doe het inderdaad rustig aan en blijf positief. Het hoeft echt geen aankomende MK te zijn.

Sterkte en ik hoop heel erg voor jullie dat alles goed blijft gaan.

Gr. Tinussie

9. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    3,310
    1
    38
    gezondheidszorg
    duim voor je dat deze emmy nog 36 weken blijft zitten!

10. BoboTie

BoboTie Lid

Jun 18, 2012
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Zaterdag 9 juni heb ik een tp gehad na een icsi behandeling (2 emmy's). Nu dus op de 9e dag na tp. Heb al een week last van buikpijn... Vanochtend schrik: rozig verlies. Bij 2e check een helderrood veegje. Nu beetje doorzichtig slijm met af en toe een roze 'vezeltje'. Weet niet wat ik hiervan moet denken. Gebruik utrogestan dus had niet verwacht dat dit zo snel zou gebeuren.. Is dit nou een beginnende menstruatie die tegengehouden wordt door utrogestan of kan het nog een innesteling zijn? In een normale cyclus breekt mijn menstruatie nl veel sneller door... Word gek vd zenuwen! Mag pas volgende week maandag bloed testen in zkh (om voor mij onduidelijke redenen)...

Help!

11. nina28

nina28 Actief lid

Sep 26, 2011
    223
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meid, zolang het geen helderrood bloed is kan het zeker ook innestelingsbloed zijn! Ik zou even afwachten of het geheel doorzet.

Share This Page