dag 36 positieve ovu test!

Discussion in 'Zwanger worden' started by olga, Jan 21, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. olga

olga VIP lid

May 26, 2006
    10,528
    0
    0
    woerden
    O jee, ik snap er nu werkelijk niets meer van.

Ik dacht dat ik al een posititeve ovutest had gehad, hoewel hij toen nog niet helemaal even donker als de controlestreep was. Drie dagen was de teststreep echt een stuk donkerder (dag 21,22,23) en daarna was hij weer een paar dagen bijna helemaal weg en toen ben ik opgehouden met testen (op dag 25 laatste). Nu had ik vanmorgen heel veel witte, slijmerige afscheiding en dacht ik vanmiddag opeens van laat ik toch nog eens een test doen. En ja hoor, die is nu hardstikke positief.
    Maar we hebben nu al een paar dagen niet gevrijd en ik weet natuurlijk ook niet wanneer die LH piek begonnen is. Help!

In ieder geval vanavond maar Fink aan de bak! ;)

En moet ik dan nu nog ruim 14 dagen rekenen voor ik overtijd zou kunnen zijn?

Groetjes Olga

2. olga

olga VIP lid

May 26, 2006
    10,528
    0
    0
    woerden
    Heeft iemand ook wel eens zo laat een eisprong gehad?

Stel dat gisteren de LH piek is begonnen dan springt het ei tussen 12 en 48 uur daarna. Dat zou dus vandaag kunnen zijn. Dan zijn we nog op tijd als we vandaag vrijen. Maar stel dat die piek al op vrijdag is begonnen.... eitje blijft maar 12 uur goed, dan is het al te laat.

Het is allemaal gissen nu en het enige dat ik kan doen is afwachten hoe lang de test nog posi blijft en of mijn temp gaat stijgen.

Zoals je ziet ben ik mezelf advies aan het geven....

olga

3. wendyp

wendyp Niet meer actief

Heej olga...

dus als ik het goed begrijp uit je verhaal..heb je dag 21,22 en 23 een pos ovulatie test gehad? en dag 34 ook?

Wat ik heb gehoord, heb ik wel eens op deze site gelezen is dat hij soms ook positief aangeeft, als je zwanger bent.. dus wie weet..

Voor de rest heb ik geen ervaring met ovutesten, in ieder geval succes!

4. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Als ik jou was zou ik een zwangerschapstest doen. Ovutesten kunnen namelijk ook positief aangeven als je zwanger bent. Ik wil je geen valse hoop geven......

Als je niet zwanger bent en het is toch je ei. Dan komt de eisprong nog. Dan zou ik stevig aan de klus gaan. Vandaag, morgen en overmorgen.

Succes! Laat je het even weten?
    Hoe lang duurt je cyclus normaal dan?

5. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Als het je eisprong is, dan duurt het inderdaad nog 14 dagen voor je jezelf overtijd kunt noemen. Ik zie ook dat je cyclus onregelmatig is, dus het kan nog alle kanten op.

6. olga

olga VIP lid

May 26, 2006
    10,528
    0
    0
    woerden
    Hoi wendy en princes,

Ik dacht dat ik mijn eisprong al gehad had, maar de teststreepjes waren toen niet even donker als de controle streepjes. Maar omdat het teststreepje daarna bijna helemaal verdween dacht ik dat het mijn ei was. (Ik heb ook op internet gelezen dat dat kon) Het rare was wel dat mijn temp niet omhoog ging, dus ik snapte er al niets meer van. Ben deze ronde voor het eerst aan het tempen en ovutesten, dus is ook nog even wennen hoe alles te interpreteren.

Heb daarnet gelijk met ovutest ook zwangerschapstest gedaan (vraag me niet waarom) maar deze was dus negatief. Het is dus echt mijn ei die nog even om de hoek komt kijken!

De laatste cyclus van 68 dagen was met primolut, maar misschien heb ik toen ook wel een heeeeel laat ei gehad (begonnen primolut op dag 56)

7. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Dan heb je misschien altijd op de verkeerde momenten geklust. Dus even stevig klussen, dan gaat het vast lukken. Succes!

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    ik heb ook vernomen dat de ovulatie testen vaak weer positief worden als je zwanger bent, maar ja als je temp niet stijgt is misschien toch je ei niet geweest ?

9. berna1981

berna1981 VIP lid

Oct 10, 2006
    9,943
    0
    0
    voor de zekerheid maar aan de bak zo snel mogelijk.. wanneer heb je voor het laatst geklust dan? zaadjes kunnen een week in leven blijven he

10. Bibu

Bibu Fanatiek lid

Nov 18, 2006
    1,496
    0
    0
    gezondheidszorg
    Zuid-Holland
    Hoi meid,

Fijn dat je nu in ieders geval zeker een eisprong ontdekt hebt, als de test positief is komt je eitje binnen 24-36 uur als ik het goed heb dus lekker klussen en hopen dat het goed uitpakt.

Fijne avond nog, hahaha.... Bibu !

11. Winter

Winter Actief lid

Dec 5, 2006
    307
    0
    0
    Psychologie, Filmmuziek, Rusland
    Hey Olga,

Blij om te lezen dat ik niet de enige ben met een late positieve ovulatietest!
    Ik zag voor het eerst op dag 13 van mijn cyclus een tweede streepje op de ovulatietest, 4 dagen lang was er een tweede streepje te zien maar wel telkes veel lichter dan de teststreep maar dus wel een tweede streepje.

toen ik door een ongelukkig toeval dus op dag 34 van mijn cyclus (eigenlijk was ik dan volgens mijn vorige cyclus al 3 dagen overtijd) toch nog es een ovulatietest deed omdat ik ook heel veel plakkerig doorzichtig slijm had.
    En wat bleek: idd een tweede streepje maar heel duidelijk en bijna even donker als de teststreep.
    Eigenlijk weet ik niet wat ik ervan moet denken, ik ga ervan uit dat dag 34 ongeveer mijn eisprong is gekomen en daar hebben we gebruik van gemaakt! :)
    Ik reken nu nog 14 bij dag 34 en dus zou ik op dag 48 en dat is binnen 4 dagen ongi moeten worden! Hopelijk niet natuurlijk.

Er zijn al mensen die me vertelden dat een ovulatietest positief geeft als je zwanger zou zijn maar dan wordt het tweede streepje toch niet lichter, dan zou dat tweede streepje toch zolang je test (bv 10 keer) steeds hetzelfde resultaat moeten geven? Of heb ik dat mis?,

Liefs
    Winter

12. Zena

Zena Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    2,428
    0
    36
    Weet je wat ik me afvraag? Waarom een ovulatietest positief zou kunnen zijn bij een zwangerschap. Die meet toch LH en geen HCG? Kan iemand me dat uitleggen?

En Olga, wat een mazzel dat je die test gedaan hebt, geld ook voor winter trouwens. Kan je toch nog gebruik maken van je ei!

13. olga

olga VIP lid

May 26, 2006
    10,528
    0
    0
    woerden
    Ja, gisteren was de testststreep echt duidelijk donkerder dan de controlestreep enne... we hebben het er gisterenavond nog even goed van genomen! (hi hi)

Vandaag was het teststreepje op de test al weer bijna weg, dus die LH piek is al eerder als gisteren begonnen denk ik. Nu maar hopen dat mijn ei nog in leven was....
    En hopen dat mijn temperatuur omhoog gaat, want dan ben ik in ieder geval zeker dat ik een eisprong heb gehad. Ook al is 'ie laat, het is beter als helemaal niet!

Pfff, nu moet ik nog eens twee weken langer wachten.....

Winter, succes de komende dagen!

Groetjes Olga

14. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Hoi,

Om even de verwarring weg te halen van de ovulatietesten.Ik heb de volgende vraag gesteld aan de fabrikant van Matcare;

Vraag
    Ik heb eigenlijk een vraag over de ovulatietesten (die met het groene handvat);

Stel ik test op zaterdag 18:00 uur positief. Om 00:00 uur test ik weer, en nu is de test negatief. Kan ik er dan vanuit gaan dat de ovulatie geweest is.Of vind de ovulatie dan nog plaats tussen zaterdag 18:00 uur en maandag 18:00 uur.
    Ik ben erg benieuwd of jullie het antwoord weten. Zou u mij anders de contactgegevens van de fabrikant kunnen mailen?
    Bedankt!

Het antwoord:
    Als u om 18:00 positief test en om 0:00 uur negatief, dan is de LH PIEK voorbij. De ovulatie zelf moet dan nog komen; die vindt 24-48 uur na de START van de LH PIEK plaats.

Als u om 18:00 positief testte, is de piek een paar uur daarvoor begonnen en zou u zondag of maandag geovuleerd hebben.

Ik denk dat je dus ruim op tijd geklust hebt!

15. olga

olga VIP lid

May 26, 2006
    10,528
    0
    0
    woerden
    Dank je wel princes, lief van je!

Dan hoop ik maar dat die LH piek niet al eerder is begonnen...maar dan nog zou het kunnen want een ei blijft 12 uur goed.
    Toch vanavond voor de zekerheid nog maar een keer!

16. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Veel klusplezier :thumup: :)

Share This Page