Waar ben ik nu aan toe? (Miskraam,late innesteling?)

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Steefs, Dec 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Steefs

Steefs Lid

Oct 31, 2012
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Steefs, Dec 21, 2012
    Last edited by a moderator: Jan 10, 2013
    Hoi Dames,
    Ik ben nieuw hier.
    Ik zit in een groot raadsel en weet op dit moment niet meer wat ik moet denken.
    Ik hoop dat jullie wellicht ideeen, tips hebben?

Ik ben vandaag 7 weken zwanger. ( geteld van eerste dag laatste menstruatie). Vorige week vrijdag positieve test gehad.
    Woensdag eerste echo gehad, hier was geen vruchtzakje te zien.
    Gister weer een echo gehad in het ziekenhuis. Geen vruchtzakje te zien, maar ook niets vreemds bij de eierstokken etc dat wijst op bbz.

Er werd me verteld dat ik me moest voorbereiden op een mogelijke miskraam. Hierna heb ik nog bloed geprikt en blijkt dat mijn bloed resultaten wel positief zijn.
    Volgende week moet ik terug voor een nieuwe echo.
    Zelf hoop ik dus dat ik nog vroeger ben dan de 7weken, en dat de innesteling dus later is geweest dan wanneer ik dacht dat het zou zijn. Dit zou ook verklaren waarom er niets te zien is op de echo.

Het kan nu dus nog alle kanten opgaan. Miskraam,prille zwangerschap of wellicht alsnog een bbz?

Heeft iemand van jullie ervaring met iets wat op bovenstaand lijkt?

Hoor graag en alvast super bedankt

2. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hoe regelmatig is je cyclus normaal?
    Wat was de bloedwaarde in het ziekenhuis?

3. Steefs

Steefs Lid

Oct 31, 2012
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!
    Ik ben pas sinds September van de pil.
    Eerste cyclus was 33 dagen, tweede cyclus 29 dagen. Dus ik heb nog geen echte idee of het regelmatig is.

Dat hebben ze me niet verteld. Ze hebben me gisteravond laat nog gebeld met de resultaten dat het wel gewoon positief was en dat ze me daarom volgende week terug willen zien om te kijken of de zwangerschap zich toch misschien doorzet.

4. chantypaul

chantypaul Actief lid

Dec 4, 2012
    108
    0
    0
    bergeijk
    Hebben ze geen inwendige echo gemaakt??

5. Steefs

Steefs Lid

Oct 31, 2012
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Jawel, beide keren inwendig. Gisteren zagen ze in het ziekenhuis alleen een klein beetje bloed in de baarmoeder, verder niets.

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Aangezien je net in september bent gestopt met de pil, kan het nog zijn dat je last hebt van onregelmatigheid in je cyclus.

Je eisprong kan veel later zijn geweest.
    Vervolgens de innestelling veel later.

Voor hetzelfde geld ben je nu pas net rond 5 weken zwanger in plaats van 7 weken en dan valt er veelal nog niet veel te zien op een echo!

Was het inderdaad wel een inwendige echo die je gehad hebt?

Geef de moed nog niet op.

Ik duim dat er op de volgende echo wel een mooi vruchtje te zien is met knipperlichtje uiteraard!

7. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik zou de moed ook niet opgeven als je nog maar zo kort met de pil bent gestopt! Al kan bloed in de baarmoeder natuurlijk ook een minder prettige aanwijzing zijn.
    Ik had dit overigens bij mijn eerste ook (wat bloed) en dat is allemaal piekfijn in orde gekomen.
    Kan dus alle kanten op, dus ook de goede!

8. Steefs

Steefs Lid

Oct 31, 2012
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje voor snelle reacties, dames!

9. Steefs

Steefs Lid

Oct 31, 2012
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames
    Ben ik weer en nogsteeds in een raadsel en veel onrust.

Ik ben na de kerst weer terug naar het ziekenhuis geweest en nu was wel een vruchtzakje te zien van 5MM.. dokter zei dat dit ong 5 weken zou zijn.
    Weer week erop terug en dokter zag nu een gegroeid vruchtzakje van 1cm en een dooierzakje. Dokter was erg duidelijk dat ze nu wel een vruchtje had verwacht. Ik moet morgen (weer week later) terug en ze zei als er dan niets te zien is zit het echt fout en zal het een miskraam zijn. Nu ben ik natuurlijk super zenuwachtig wat er morgen te zien is..
    Volgends deze berekeningen zal ik morgen dus op 7 weken zitten. Op 14 dec heb ik een digitale test gedaan en daarop stond2-3 weken. Met de latere innestelling kom ik als ik op 14 dec 3 weken was ben ik inderdaad morgen7 weken.
    Als jullie bovenstaande lezen, vinden jullie het dan ook een negatief verhaal dat er nog niets te zien was? Ik begin voornamelijk te twijfelen omdat de dokter erg duidelijk was dat het eerder mis zou gaan dan goed.
    Hoor het graag van jullie
    Alvast bedankt voor jullie tijd

10. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,106
    1
    38
    wat naar die onzekerheid! ik ben bang dat je gyn gelijk heeft daar je met 6w wel een vruchtje en kloppend hartje op te zien zou moeten zijn.

ik duim voor je dat bij jou alles wat vertraagd is en je gezegend bent met een mooie beeb!

sterker komende tijd...

11. Saffron88

Saffron88 Actief lid

Oct 28, 2012
    313
    1
    0
    Regio Rotterdam
    Bij mij was er (inwendig zelfs!) pas later in de 7e week een vruchtje en een kloppend hartje te zien. Ik wil je geen valse hoop geven, maar het kan dus wel.

Heel veel sterkte met afwachten! Ik weet hoe zenuwslopend die dagen zijn.

12. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Titel even aangepast is zo duidelijker voor andere leden waar de topic om gaat. ;)

Share This Page